Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]

Viestit - nakkisormi

Kuulostaa tämä touhu nyt vähä siltä että sama kun ottaa sen perän auki suosista... Ensin ajetaan perä niin kuivaksi ettei ratti käänny, sitten toisen kerran ja kaiken huipuksi VEDETÄÄN kone kotiin kuivalla perällä  ??? ::)

Kone oli n. 3km päässä kotoa kun huomattiin ensimmäisen kerran, että öljyt on mäessä. (Kloppi oli ajelemassa) Tähän hätään ei ollut kuin yksi 20l kannu öljyä minkä sinne sopi laittaa. Ensin tuttu pajamies sanoi, että sopii ajaa kotiin tuon matkan kun vain öljyä lisää. Enempää kun ei ollut niin lähdettiin ajamaan, mutta letku irtosi alle km päässä uudestaan. Samantien tienlaitaan kone. Haettiin toinen traktori jolla hinattiin se 2km kun lavettia tms ei ole ja traktori jäi niin pahaan paikkaan isolle tielle, että pakko se oli siitä johonkin siirtää. Ja turhaan välttelette 6400 sarjan koneita vaihtorivistöissä lähivuosina :D Kone kun ei ole lähdössä tästä talosta mihinkään, sen verran hyvä ja vähän ajettu yksilö kyseessä. :)
Ja öljyistä sen verran, että JD:n oma huoltomies määräsi tuon Donaxin, että sitä sinne _pitää_ laittaa.

Niin ja joku kyseli, että millä letku oli kiinni. Klemmarillahan se!
Mun mielestä vanhoihin (2040 yms) menee peräöljyä vähän yli 40 litraa. Olisiko 42. Että tällä "kokemuksella" oletan uudempaan ja isompaan menevän enemmän.

Miten Deere muuten toimii "universaalilla" ? Vai eivätkö uudet vaadi enää "kunnollista öljyä"

Konedata ei taida kertoa vastausta ?

Huoltomiehelle soiteltiin kun kyseltiin mitä öljyä pitää laittaa. Sanoi, että juurikin tuota Donax TD 10W-30 pitää laittaa. Ei saanut laittaa hallin nurkasta isosta tynnyristä syksyllä ostettua Agrimarketin Farmoil universal 10W-30-öljyä kuin moottoriin.
Mutta jos joku tietäisi tarkan määrän paljonko sitä sinne tungetaan niin olisi hienoa! Ja kertoisi vielä, että kun tarpeeksi laittaa niin rupeaako tuo mittatikkukin "toimimaan"?
Kyseessä John Deere 6400 -97.
Edellispäivänä ajaessa yhtäkkiä kuului kova ääni ja ratti ei enää kääntynyt mihinkään. Tutkiessa huomasin perän ja renkaan olevan yltäpäältä öljyssä. Tarkemmin tutkiessa huomasin oikean takarenkaan takana öljynsuodattimeen menevän putken irroneen ja valuttaneen kaiken öljyn mäkeen. Öljy siis loppui myös ohjaustehostimelta ja tästä syystä ratti ei enää kääntynyt. Kiinnitin letkun, hain öljyä 20l kannun (Donax 10W-30). Kaadoin koko 20l perään ja lähdin ajamaan kohti kotia. Eipä aikaakaan (n. kilometri) kun huomasin öljyn tulevan uudelleen mäkeen. Sama homma, letku irti. Tällä kertaa traktori hinattiin toisella koneella takaisin kotiin.
Päättelin, että suodatin tukossa ja syntyvä paine aiheuttaa letkun pamahtamisen pois paikaltaan.
Hain uuden suodattimen ja vaihdoin sen. Hain toisen kannun Donaxia kun mittatikku perässä näytti kuivalta. Kaadoin taas koko kannun ja edelleen mittatikku näyttää kuivalta paitsi aivan päästä n. puoli senttiä on märkä, mutta se oli ennenkö kaadoin yhtään lisää öljyä niin samalla tavalla märkä n. puoli senttiä.
Nyt siis kysynkin, että paljonko sinne sitä öljyä pitää laittaa kun tuo mittatikku on niin perseestä, että siitä ei näe yhtään mitään. En tiedä paljonko edellisestä lisäämästä öljystä ehti valua mäkeen ennenkö huomasin letkun uudelleen irronneen eli siellä on nyt öljyä 20l-40l. Ja lisäksi mitä haittaa voi tulla jos ajaa liian vähillä/liian paljoilla öljyillä?
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]