Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]

Aiheet - nakkisormi

Voinko irrottaa isme 1700L -mallin kuormaajasta jousituspallot kun ensin olen sulkenut niille menevät hanat? Tämän jälkeen kävisin täyttämässä ne ja katsomassa onko kalvot rikki ja palaisin takaisin ja laittaisin kiinni. Vai pitääkö viedä koko traktori ja kuormaaja että pallot voidaan täyttää?
Entä tietääkö joku paljonko noihin kahteen palloon pitää täyttää?
Ja tietääkö joku kauhajoen suunnalla paikkaa missä ne voisi täyttää?
Kyseessä John Deere 6400 -97.
Edellispäivänä ajaessa yhtäkkiä kuului kova ääni ja ratti ei enää kääntynyt mihinkään. Tutkiessa huomasin perän ja renkaan olevan yltäpäältä öljyssä. Tarkemmin tutkiessa huomasin oikean takarenkaan takana öljynsuodattimeen menevän putken irroneen ja valuttaneen kaiken öljyn mäkeen. Öljy siis loppui myös ohjaustehostimelta ja tästä syystä ratti ei enää kääntynyt. Kiinnitin letkun, hain öljyä 20l kannun (Donax 10W-30). Kaadoin koko 20l perään ja lähdin ajamaan kohti kotia. Eipä aikaakaan (n. kilometri) kun huomasin öljyn tulevan uudelleen mäkeen. Sama homma, letku irti. Tällä kertaa traktori hinattiin toisella koneella takaisin kotiin.
Päättelin, että suodatin tukossa ja syntyvä paine aiheuttaa letkun pamahtamisen pois paikaltaan.
Hain uuden suodattimen ja vaihdoin sen. Hain toisen kannun Donaxia kun mittatikku perässä näytti kuivalta. Kaadoin taas koko kannun ja edelleen mittatikku näyttää kuivalta paitsi aivan päästä n. puoli senttiä on märkä, mutta se oli ennenkö kaadoin yhtään lisää öljyä niin samalla tavalla märkä n. puoli senttiä.
Nyt siis kysynkin, että paljonko sinne sitä öljyä pitää laittaa kun tuo mittatikku on niin perseestä, että siitä ei näe yhtään mitään. En tiedä paljonko edellisestä lisäämästä öljystä ehti valua mäkeen ennenkö huomasin letkun uudelleen irronneen eli siellä on nyt öljyä 20l-40l. Ja lisäksi mitä haittaa voi tulla jos ajaa liian vähillä/liian paljoilla öljyillä?
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]