Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5

Aiheet - nakkisormi

Miten ootte toteuttanu ylileveysvalot traktorissa paripyörien kanssa? Led varmaan olisi se vaihtoehto sillä kestävät tärinää toisin kuin hehkut.
Miten ootte virransyötön ratkaissu esim N Valtroissa? Haluaisin että ne saisi irrotettua siististi silloin kun ei niitä tarvi. Ja kiinnityspiste pitäisi olla tukeva ettei repeä tärinästä.
Minkälainen homma olisi vaihtaa Patruuna 755 mesäkuormaajan ergo-ohjaus hydraulisesti esiohjattuun vaihtoehtoon? Vai onko muutokseen mitään järkeä ryhtyä?
Vanha kuormaaja on Isme ja kiikarissa olevassa Valtassa on V56 -kuormaaja jo kiinni. Ei viitsisi kaikkia kauhoja ja piikkejä vaihtaa kun vanhat on vielä hyvässä kunnossa, hitsaisi vain kauhoihin oikeat kiinnikkeet kiinni.

Miten käy kippaus- ja täyttökulmien kanssa kauhoilla kun ovat erilaisia takaseinämästä jos laittaa Ismen kauhoihin Valtran kiinnikkeet ja rupeaa töihin? Pysyykö tavara kauhassa ja toisaalta saako ne tyhjäksi kunnolla?
Saako näitä antennikaapeleita jostain lyhyempänä kuin tuo 8m? Paketin mukana tuli tuollainen ja siinä on monta metriä liikaa johtoa. Periaatteessa ei haittaa mitään, mutta käytännössä haittaa.
Entä saako näitä virtajohtoja jotka tulevat akulta tai yleensä ottaen muitakin Trimblen johtoja ja varusteita, muualta halvemmalla? Pitäisi ehkä viritellä toiseen traktoriin johdot valmiiksi, jotta voi kätevästi siirtää opastimen toiseen, mikäli/kun tarvetta.
Tässä voisi jossain kohtaa olla aihetta vaihtaa traktoria uudempaan Valtraan. Hieman olen katsellut uutta n123 Hitech 5 vaihteistolla ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Onko foorumilaisilla siitä kokemuksia?
Kuormaajakoneeksi tulisi viljatilalle keväällä äkeen vetoon ja syksyllä kyntöön ja viljakärryjen vetoon. Ehkä ruiskutushommiakin sillä voisi tehdä.

Onko joitain varusteita mitkä täytyvät ehdottomasti olla? Olen ajatellut että jousituksiin riittää kuormaajan jousto ja hyttijouset + ilmapenkki, mutta riittääkö?
Saiko Valtralta suoraan listoista valittua LED-valoja työvaloihin vai onko ainoastaan xenonia ja H9 tarjolla?

Entä renkaat 50km/h malliin? Tiellä ajoa tulee aika paljon ja paripyörät tulen hankkimaan. Onko vakiot Continentalit 460/85R38 (18.4R38) takaset auttamatta liian pienet ja jääkö ne lokasuojien "sisälle" typerästi piiloon ja vaikuttaako ne koneen nopeuteen tiellä kuinka paljon? En tiedä tosin saako tuohon edes paljon korkeampia jos ottaa hyttijouset?? Renkaiden leveyteen tietysti vaikuttaa myös se, että luultavasti tulen ruiskuttamaan myös tällä koneella, joten turhan leveitä ei viitsisi ottaa. Ja mitä merkkiä suosittelette renkaisiin?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Älylaturi
: 09.10.13 - klo:13:18
Tarvis autoa varten hankkia ns. älylaturi. Olen katsellut tuota ctek mxs 5.0 mallia. Onko kokemuksia vai pitääkö suosista ottaa isompi?
Laturilla pitäisi auton lisäksi ylläpitää esim. puimurin akkua talvella ja traktoreitakin voisi aina välillä latailla. Riittääkö tuo malli tähän tarkoitukseen?
Onko kokemuksia otsikon äkeestä ja sen kestosta? Onko jälki millaista? Riittääkö paino savimailla ja toisaalta onko kevyille maalajeille sopiva äes?
Minä vuosina tuota mallia on valmistettu?
Mikähän on vetotehon tarve?
Talosta löytyy ko. kärryt mutta suurempia kuormia kaivattaisiin. Kestääkö kärry esim tuoretta vehnää mikäli hommais jostain ne alkuperäiset peltiset korokelaidat? Tarkoitan siis niitä viljalaitojen päälle tulevia 30-40cm korkeita laitoja.
Mistä näitä kannattaa metsästää ja mitä uudet maksaa? Vai hajottaako niillä vain kärryt kun painoa tulee rutkasti lisää kuorman muodossa...?
Talosta löytyy hydraulinen työntövarsi, joka on saanut osumaa letkuihinsa traktorista nostolaitteiden ollessa ylimmillään eikä letkut ole sopineet taittumaan mukana vaan vääntyneet ja vääntäneet mukanaan metalliosia.
Korjaako esim Lakeuden hydro näitä joissa on sekä rauta että letkut saaneet osumaa? Muutoin työntövarsi on hyödytön, sillä sotkee öljysuihkullaan sekä traktorin, että työkoneet.
Pitäis vaihtaa ennen toukotöitä suodattimet. Onko tuossa 6400 mallissa muualla ilmansuodattimia, jotka vaikuttavat hengitysilmaan kuin siellä hytin takaosassa ne kaksi korkeaa? Ja sitten kuuluu vihellystä puhaltimen ollessa päällä takaosasta lattian suunnasta, osaako joku sanoa mistä vuotaa?
 Ja kysytään samalla Mezzo Valtrankin samat suodattimet, onko muualla kuin hytin yläosassa ulkopuolella?
Posti toi paketi, Trimble cfx-750 opastimen ja nyt tarttis saada se kiinni. Aika painavahan tuo on, joten kunnollinen kiinnityksestä täytyy tulla.
Mukana tuli RAM pallokiinnikesarja ja löysin Jontikan etupilarista reikiä, joissa on jo kierrekin valmiina. Sinne meni hyvin normaali pultti, jonka löysin hyllystä, mutta tuosta RAM-pallosta löytyvään kierteeseen se ei ainakaan käsin ruuvaamalla oikein tahtonut mennä, eli mikähän kierre siellä mahtaa olla? Laitankö väkisin, kun oikean kokoinen se kyllä taitaa olla, mutta kierteestä en ole varma? Vai onko parempia ehdotuksia kuinka/mihin tuon painavan näytön saa tukevasti JD 6400 -traktorissa kiinnitettyä?
Jos siis kierre on oikea pallossakin niin riittääkö jos laittaa palan kierretapista sinne väliin ja ruuvaa pilariin pallon? Kestääkö varren päässä olevan painon+pellolla rytkytyksen?

Toinen kysymys perään; mistä virta on helpoin/paras ottaa tuolle laitokselle turvallisesti?
Minkälaista koulutusta porukalla on, vai onko?
Mitä hyötyä umpivanteista on traktorissa verrattuna koottaviin vanteisiin? Onko umpivanteet pakolliset liikennemallissa nykyään?
Millainen homma olisi saada tuosta jontikasta paremmin metsään sopiva. Sopiva se ei sinne tule olemaan, mutta nyt puhutaankin pienestä määrästä metsätöitä ja vähän paremmin suojattu, kuin tehtaalta tullessa.

Pohjapanssari, mutta millainen? Onko kukaan laittanut? Muovinen polttoainetankki tulisi saada suojattua, sekä takana näyttää olevan hydrauliöljyjen suodatin pahassa paikassa.

Mites tuo penkki kääntyy kokonaan ympäri? Nyt se tökkää johonkin rajoitinruuviin eikä käänny kuin niin sanottuun kyntökulmaan. Mitä tapahtuu jos poistaa sen rajoitinruuvin? Kääntyykö siltikään ympäri asti?
Tarttis uudet laittaa, millasia porukka suosittelee?
Tarvis saada kaikkea romua kuljetettua ja ehkä joskus jopa lannoite- ja siemensäkkejä jos loppuu kaukaisimmille lohkoille. Ja kesäisin voisi viedä ruiskutusvettä 1000l säiliöllä pellonreunalle odottelemaan.
Eli jarrulliset, mutta mikä kantavuus? Entä lisävarusteet? Kuomu olisi kiva, mutta saako sellaisen nopeasti ja helposti pois jos tarvii esimerkiksi niitä viljasäkkejä kuskailla? Kippiä tai ajosiltoja ei tarvita.
Eli mitä varusteita ja millaisia kärryjä porukka ehdottelee, onko jotain erityistä huomioitavaa muuta kuin hinta?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5