Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Aiheet - nakkisormi

Heps. Yritin pestä tuossa äestä talviteloille kevään jäljiltä. Tai suurimmat paskat on pesty jo tuossa kesällä, mutta kiireiden vuoksi vielä jäi silloin viimeistelemättä ja seisonut pihalla siitä asti. Viimeistelyllä tarkoitan, että siinä on sellainen kerros paskaa mikä ei meinaa lähteä millään aineella. Yritin Wurthin tehopesulla, Kärkkäiseltä ostetulla raskaille koneille tarkoitetulla vaahtopesuaineella ja vaahdottimella ja myös jotain suihkutettavaa motonetin liuotinpesua koitin. Ei lähde millään. Ainoastaan hinkkaamalla käsin, tai oikeastaan kunnolla jynssäämällä saan lian liikkeelle ja sitten lähtee huuhtelemalla pois. Ja bensaan kostutetulla rievulla sain liikkeelle lian kun kokeilin testiksi. Kerros on sellainen tahmaisen oloinen vähän kuin pölyllä kyllästettyä vaseliinia olis oikein ohut kerros koko äkeen päällä.

Viime kesänä pesin sen hyväksi ja sain lian pois, vedin päälle paikallisesta agrimarketista haetun kone- ja laitesuoja-aineen. Ohut kerros. Lykkäsin sen jälkeen konehalliin. Puintiajaksi jouduttiin ottamaan se pihalle kun viljakärryjä piti mahtua halliin enemmän. Nyt sitten keväällä otettiin se talven jäljiltä töihin ja siitä asti ollut pihalla auringossa...

Voiko tuo laitesuoja-aine jämähtää auringossa nuon lujaan vai mitä prklttä tuossa on tapahtunut kun ei lähde millään aineella. Purkin kyljessä lukee suurin kirjaimin, että suoja-ainetta ei tarvitse pestä pois koneesta. Millä aineella seuraavaksi koitan? Olisi kiva saada paska pois ennen seuraavaa suoja-ainekerrosta. Ei koko saakelin äestä viitsisi alkaa käsin hinkkaamaan vaan kyllä aineen pitäisi se saada isiitä irtoamaan edes kohtuulliselle tasolle. Käytössä on vain kylmävesipesuri ja kylmä vesi.
Heps. Uus ruisku tuli ja harjoiteltu sitä. Kemikaalien täyttölaite toimii muuten hyvin, mutta tyhjäksi imettyä lykkää säiliöstä nestettä täyttölaitteeseen pari kolme litraa vaikka mitä tekisi. Miten täyttölaitteen saisi imettyä tyhjäksi niin, että se myös pysyy tyhjänä?
Entä miten 5500 ohjainlaitteen saa näyttämään miten paljon säiliössä on vielä nestettä ja paljonko sillä ajaa vielä? Nyt niistä näppäimistä painamalla näkyy näytöllä vain nollalukemia...
Heps. Uutta kylvökonetta ajateltu. 3m VM on ennestänsä vuosituhannen alkupuolen mallia. Nyt mielenkiinto on uudessa ds-vantaisessa koneessa. Onko kokemuksia? Entä varustus, onko etulata hyvä? Sellaista ei vanhassa ole. Sivuviiksistä en tiedä onko enemmän tiellä täytettäessä kuin hyödyksi pellolla kolmemetrisen koneen kanssa? Ei kokemusta niistäkään. Onko tasovahdit luotettavia? Kertokaa vinkkiä ja kokemuksia.
Koneagriassa tuli kateltua piennarmurskaimia omaan käyttöön. Iski silmään kiinalainen Mateng bcr 200. Hinta houkuttelee.
Käyttö olisi peltojen ojanpientareet syksyisin ja kesantopeltojen niittoa. Paremmat merkit tuplasti kalliimpia...
Onko kellään kokemuksia?
Jontikan vm -97 ilmapenkki Grammer msg95a lopetti yhteistyön. Penkki ala-asennossa ja vipua nostamalla kuulee kompuran pyörivän mutta mitään ei tapahdu. Ääni tosin on hieman erilaisempi kuin ennen eli jotain häikkää siinä varmaan on. Painetta se siis ei tee. Onko kokemuksia tällaisesta? Irroti  penkin mutta paha sanoa onko kompura rikki. Onko ainut vaihtoehto lyödä uusi kompura kiinni ja koittaa sillä tavalla? Miten olette liittäneet kompuran ilmaletkut kun tehtaan puristusliittimen joutuu irroittamaan jos kompuran irroittaa.
osaako joku sanoa käykö tämä http://www.ikh.fi/Traktori-_ja_konetarvikkeet/Ohjaamotarvikkeet#!506_506kt_tid29090 kompressori tuohon istuimeen? Vanhassa kompurassa lukee vaan 404.162 12v
Millä tavalla porukka täyttää kylvökoneitaan? Laitatteko itse suursäkkeihin, täyttökärryihin, siilosta kierukalla vai miten? Entä missä välissä peittaatte ja millä?
Jontikka 6400 rupesi 30 km maantieajon jälkeen vilkuttamaan kaikkia kolmea suuntavilkkuvaloja eli tämän linkin kuvan http://manuals.deere.com/omview/OMAL179677_22/graphics/LX1030683.gif mittariston valoja numero 13 ja 14 yhtä aikaa sekä huutomerkkiä mittaristossa ja sivupaneelissa. Traktorin ulkopuolella suuntavilkut eivät kuitenkaan vilku eikä ne vilku vaikka kääntäisi vilkkuviiksestä.

Mitä kone yrittää sanoa? Ei lähtenyt sammuttamisella eikä n. puolen tunnin seisonnan jälkeenkään vielä.

Öljyjä ja nesteitä näytti olevan riittävästi kun nopeasti vilkaisin, eikä mikään vipukaan pitäisi olla päällä eikä ollut myöskään maantieajon aikana minkä jälkeen vilkut rupesivat vilkkumaan.
Missä myidään Volvo BM500 -malliin käsijarruvaijeria tai minkä vehkeen vaijeri sinne sopisi? Osaako joku sanoa?
Äkeen ostoa suunnitteilla. 6m haetaan. Maalajit vaihtelee kukkamullasta saveen ja rapamaitakin muutama. Tasaisia pitäisi pelloista saada ja siihen auttaa toivottavasti crossboard-etulata...?
Potila Master ja Väderstad NZ-Agressive ovat tällä hetkellä vaihtoehtoina ja haluaisin kuunnella hyviä ja huonoja puolia molemmistasta. Toki muistakin saa ehdotuksia heittää.
Jos uuden ostaa niin onko jokin "pakollinen" lisävaruste mitä suosittelette? Saa toki myös vinkata yv:llä käytettyjä mikäli tietää hyviä ;)
Mistä löytyis uudet palat kätevästi tuonne vetokoukun nostotankojen yläpäihin? Tarvis olla ne tapit sekä "kiinnityslaipat". Reiät on kulunu soikeiksi ja tapitkin on kulahtaneet. Ollut liian kireällä ja nostovarret ylhäällä rytkytetty kärryjen kanssa  :'( :-X
Saako uusia sarjoja sopivalla hinnalla jostain marketista vai pitääkö askarrella itse? Kone JD 6400.
Traktori John Deere 6400 -97 ja metsäkärryn kanssa haettu puita eilen kaikki toiminut hyvin (renki ajanut).

Tänään siirsin traktorin pihalta talliin ja väänsin hydraulivipua kun meinasin kääntää metsäkärryn hyrdauliaisaa mutta vipu oli todella jäykkä. Väänsin voimalla vipua taaksepäin, jolloin se lähti toimimaan ja aisa siirtymään. Sitten kun meinaisin suoristaa aisan eli vipua eteenpäin ei tapahtunut mitään. Vipu ei siis mene fyysisesti eteenpäin millään eikä näin siis hyrdaulisylinterikään liiku minnekään. Jouduin käydä vaihtamassa letkujen paikkoja, jotta saan aisan suoraan. En ehtinyt jäädä tutkimaan tarkemmin, mutta mikä voisi olla ratkaisu?
Tapaatteko ottaa irti etukuormaajaa irti usein vai onko jämähtänyt kiinni?
Uskaltaako tuon Valtran V56 kuormaajaa irrotella kun tuntuu, että nuo hydrauliikan pikaliittimet ovat aika jäykähköt niin saako ne helposti takaisin vielä vai joutuuko kikkailemaan? Pikalukituksellahan itse kuormaaja on irti, mutta nuo hydrauliikan johdot mietityttää. Saako niistä paineen pois jollain helpolla tavalla mikäli paineet jäävät jostain syystä eikä takaisinliittäminen meinaa onnistua?
Tällä hetkellä ei löydy lämmintä tilaa edes autolle, joten ajatuksissa olisi sellaisen rakentaminen.
Puurakenteisena sen pystyisi pykäämään itse pystyyn, mutta mikä olisi se kustannustehokkain lämmitysmuoto pitämään yllä sellaista sopivaa plussanpuoleista lämpötilaa kovillakin pakkasilla? Lämmitysmuoto tulisi olla suhteellisen vapaa työstä, eli hake yms. lämmitykset eivät tule kysymykseen.
Hallirakennus voisi olla vain sen kokoinen, että yksi traktori perälevyllä ja etukuormaajalla sekä tärkeimmät työkalut ja painepesuri yms. kylmästä kärsivät pienkoneet ja aineet voisi säilyttää sielä. Laajennusvaran voisi jättää, mikäli tulevaisuudessa tarvisi suurempaa tilaa, mutta ensihätiin nyt sellaista, että olisi edes paikka mihin ajaa kone tai auto kovimmilla pakkasilla pieniä korjauksia varten.
Pitäisi ostaa paripyörät taakse vanteineen kaikkineen Valtraan.
Takapyörät ovat Valtrassa 520/85R38 umpivanteella. Mitkä kaikki koot sopivat näiden kanssa paripyörinä? Ja mikä kiinnitys olisi nyt se paras tapa hinta/laatusuhteeltaan?
Kun taloon tuli nyt liikennemallin traktori, joka kulkee 54km/h tekee mieli painaa nasta laudassa maantiellä.
Miten lujaa olette uskaltaneet vetää esim. normirenkaisia Tuhteja tai muita vastaavia tyhjänä ja täysinäisinä? Lähinnä siis kiinnostaa se miten nämä hinattavat koneet kestävät sen vauhdin aiheuttaman rasituksen ja puhumme hyväkuntoisesta maantiestä.
Millä vauhdilla hinaatte esim. uusia äkeitä ja kylvökoneita?
Sivuja: 1 [2] 3 4 5