Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Aiheet - nakkisormi

Vedänkö uudet kaapelit jos lisään Sampo 2065 -04 katolle ledivalopaneelin vai voinko ryöstää alkuperäisiltä valoilta virrat? Näkis syssymmälläkin.
Tai miten olisi helpoin toteuttaa tämä?
Olen kyntänyt vajaa 10ha eikä ureapalkit ole vähentyneet kun tankkasin täyteen ennen aloitusta. Naftaa meni n. 3/4 tankkia. Mistä tämä kertoo? Kyseessä Ecovaltra missä napilla saa Eco-moden päälle moottoriin. Kynnetty multaa ja savea, märkääkin sellaista. Auroina painavat 4-siipiset paluuaurat. Pidin vaihteena C1 ja kierrokset 1500-1600, vauhtia silloin n.9km/h. Ei siis tässä mitään muuta kuin ihmettelen vain että pääsikö traktori kuitenkin helpolla. Millä kierroksilla näin niinku muuten olis kokonaistaloudellisinta ajaa?
Minne olette kiinnittäneet Valtra 4-sarjan hytissä ylileveysvaloja? Tiedän että valtralla on omiakin hytin yläreumaan mutta onko joku muu hyvä paikka? Entä millaisia valoja ja telineitä ootte niille tehneet? Valmiit sarjat? Entä mistä sähkö sillai että tulee kestävä ja siisti. Tarkoitus ottaa aina valot pois kun kevättyöt paripyörillä tehty valmiiksi.
Sitten vielä tämä toinen lakipykälä. Onko näissä 4-sarjoissa vilkkuvaloille sähköt ja katkaisijan paikka jossain valmiina vai vedänkö ikkunaraosta magneettivalon katolle?

Mites muut, meinaatteko noudattaa lakia näiden valoje  kanssa nyt kevättöissä miten tarkasti?
Painepesuri ostoslistalla ja kiinnostaisi investoida kuumavesipesuriin. Sillä saisi puhdasta aikaan. Koneita yms pestäisiin. Tekeekö näillä halvemman hintaluokan IKH malleilla mitään? Voimavirtavehje varmaan saisi kyllä olla. Mikä litratuotto ja teho hyvä?
Millaisia kippsusmonttuja isommissa kuivaajissa porukalla on? Lähinnä mietin kun jos joskus tulee ajankohtaiseksi uuden rakentaminen että miten kannattaa tehdä. Ajattelen lähinnä tilannetta kun on todella märkää viljaa joka meinaa jo kärryihin jämähtää kun seuraavana päivänä vasta pääsee kippaamaan että mikä sellaisen viljan kanssa on hyvä monttu? Varsinkin kun tarkoituksena on yleensä jos tehdään iso monttu että se on yhden kaapillisen kokoinen ja isot kuivaajat on jo todella isoja. Nyt jos pui kaapillisen, laittaa sen pyörimään ja jatkaa puintia niin että saa montun täyteen ja sen imeminen menee seuraavaan päivään niin onhan se jo sinne monttuunkin vaara jämähtää jos kärryihinkin. Sitten on suuri ongelma jos iso määrä on jumissa kippausmontussa. Eli millaisia ratkaisuja tällaisiin tilanteisiin? Mikä toimii? Materiaali, seinämäjyrkkyys, koko, alaosan syöttöruuvit...yms?
Onko joku riski syöttää akkulaturilla (teollisuusmalli) virtaa dieselpumpulle jolla siirrän naftaa säiliöstä toiseen? Kyseessä tällainen valmis tankkauspumppu. Onkoälylaturi parempi? Akku pitäisi olla mutta ei tähän hätään ole irtoakkua.
Onko kukaan kokeillut tai kysellyt hintoja mitä maksaisi ilmastointilaitteen asentaminen vanhempaan jontikkaan? Tässä tapauksessa kyse 6400 mallista. Alkuperäistä ajattelin. Onko se iso työ? Toisaalta onhan niitä erillisiäkin ilmastointilaitteita katoille yms mutta onko ne hyviä?
Kiinnostaisi hommata Trimblen ajouraopastimeen (CFX-750) rattirenki ja hilppeet, jotta saisi irti siitä enemmän. Ne kenellä on jo automaattiajo traktorissa niin miten käytännössä aloitatte pellon ajamisen? Ajetaanko reunaveto käsin ja siitä tulee niin mutkainen kuin tulee ja seuraavat vedot saadaan vasta luotisuoriksi? Vai miten se siis käytännössä menee? Vai täytyykö pellot kiertää valmiiksi opettaen rajat ensin? Kertokaa muitakin käytännön vinkkejä ja myös kokemuksia Trimblen EZ-Steeristä joa niitä löytyy.
Ongelmana traktorin Adblue säiliön täyttö. Kanisterit ovat aika raskaita pidellä ilmassa täytön aikana. Millaisia ratkaisuja porukalla on tähän? Onko näistä halvoista käsipumpuista mihinkään? Pystyyö niitä käyttämään myös kanisterien kanssa?
https://www.hankkija.fi/Koneet/Tarvikkeet/pumput-ja-tarvikkeet/tynnyripumppu-muovia-viton-tiivisteet/
Kasvintuotanto / Ohran punaisuus
: 04.08.19 - klo:21:21
Mikähän vaivaa vai onko ihan normaalia tällainen punaisuus siemenissä? Kuva ei ole tarkin mahdollinen, mutta jyvissä on vähän kuin punertavia viivoja.
Mielenkiinnosta kyselty vaihtoa uudempaan. Nykyinen n143 ht3 ja ollut riittävän kokoinen. Onko tuo n154e suurinpiirtein saman tehoinen? Mitä se e perässä tarkoittaa? Vai olisiko parempi suoraan se n174 josta on menossa kampanja tällä hetkellä? Onko teillä kokemuksia vielä näistä?

Entä onko se ht5 vaihteisto kehittynyt yhtään? Muutama vuosi sitten koeajoin sellaista ja se vaihto varsinkin aluevaihteilla oli _hidas_.

Onks järkee vai ei?
Kertokaa mihin reikään tapaatte sekä traktorin että aurojen päässä työntövarren kiinnittää, että aurat ja vetovastussäädöt toimii kunnolla? Kyseessä n valtra ja kääntöaurat. Nyt tapaa tukipyörä ottaa maahan kun aurat pyöräyttää ympäri. Ja tämä tietenkään ei ole hyvä tukipyörän kestävyyden kannalta. Toki varsien säätö ylemmäs on vaihtoehto mutta silloin ne täytyy taas muihin hommiin laskea alemmas normaalikorkeuteen.
Ja missä asennossa vetovastussäätöä käytätte valtrassa kun kytkette auran sillä tavalla kun kytkette?

Eli mikä on oikea tapa kytkeä kääntöaura nykyaikaiseen traktoriin?

Kylväessä eilen 20ha lohkoa rupesin ihmettelemään loppulohkosta että onko maa niin paljon jäykempää kun ei jaksanut enää jontikka vetää konetta suuremmalla vaihteella. No kylvin lohkon loppuun mutta toisella lohkolla sama ongelma eli nyt on jotain häikkää, ei ole kaikki voima käytössä.
Nyt menen koittamaan vaihtaa pö suodattimen mutta missä muualta voisi lähteä vikaa etsimään, onko neuvoja. Kylvött painaa päälle niin pitää saada vehkeet liikkeelle.
Hei
Mikähän tässä paripyörien kiinnityksessä on vikana kun ne ei tunnu sopivan keskenään yhteen? Ollut nyt tällä tavalla muutaman kevään, mutta tällä tavalla kiinnitettäessä kierteet menevät pilalle ja kiinnityskään ei mielestäni ole 100%... mitä tähän keksisi tai miten nämä on tarkoitettu laitettavaksi?
Kuvat kertokoot enemmän:

Kiinnitys
Vinossa, kierre kovilla
Nämä ei taida olla suunniteltu toimimaan keskenään?

Kyseessä kuitenkin Valtran 38” takaparipyörät, joten kiinnitys saisi olla kunnolla, että pysyy matkassa mukana! Paripyörät hommattu myöhemmin käytettyinä niin ei tullut vertailtua tuota kiinnitystä.
Hep. Otsikon kone ja naapurin apumies tyhjensi apulantakuorman lähellä nollakeliä olevana päivänä. Nyt jälkeenpäin apumies soitteli, että hytissä tuli kylmä käsiin ajaessa. Lämmityslaite oli hänen mielestään täysillä. Hän oli mennyt myös kuormanpurun jälkeen paikalliselle holtoasemalle jossa oli joku tietäjä kertonut että omassa koneessaan on joku hana oikealla puolella ilmeisesti jarrupolkimen lähettyvillä??? Ennemmin valtra on kyllä ollut lämmin traktori. Itse vähemmän ajanut tuolla vehkeellä talviaikaan, mutta onko siellä tosiaan joku hana vai onko ukkojen puheet nyt sekoittuneet ja kyseessä on se alapuhallin mikä kytketään katon rajasta nappulasta? Vai onko valtra kylmä? Kierroksia nyt tuskin on ollut hirveästi koneessa kun apulantakuormaa tyhjäilee... ja kone ilmeisesti on ehtinyt lämmetä kyllä ennen purkua.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5