Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 288

Viestit - arzyboy

https://www.motonet.fi/fi/tuote/493116/Akkutesteri-viisarinaytolla
Tuommoinen on pitänyt ostaa jo monta kertaa. Jännite ei kerro välttämättä mitään siitä että onko akku edelleen voimissaan. Aikanaan kun olin kaupassa töissä ja myynnissä oli todella halpoja afa akkuja, niin niistä ei pakkasella tullut virta pihalle ollenkaan. Vaikka kesti kuormitustakin, niin käynnistysvirtaa ei vaan löytynyt. Akkunapojen ja liitinten puhtauteenkin kannattaa kiinnittää huomiota. Ja monesti ne päävirtakatkaisijat saattaa aiheuttaa ongelmia. Meilläkin yhdessä traktorissa piti vikaa etsiä ja aika hankalia nuo päävirtakatkaisijoiden viat kun saattavat toimia välillä oikein hyvin ja sitten taas alkaa virrat huveta. Ebaysta tilasin *****tettuja autohifissä käytettäviä akkukenkiä. Niihin on paljon helpompi laittaa lisäpiuhoja kiinni erilaisia viritelmiä varten...
minusta  käytetyn auton tärkein ominaisuus on ruosteeton ja jyhkeä kori joka volvossa aika hyvin toteutuu, kaikken sen kanssa  mikä on polteilla ja ruuveilla  kiinni tulee kyllä toimeen mutta jos kori lahoo alta on tunnelma melko avuton, kaikki varmaan tietää sen tunnetusti kestävän, ikuisen saksalaisen auton :) ;) :D ;D

 Trabant?
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Varmaan se optimakin kuivaa vaikka onkin mömmöt imeytetty. Eli nesteet haihtuu kuitenkin...
Ite aattelin hakea tuommoisen huomenna kun on vielä halvennuksessakin. https://www.ikh.fi/fi/akku-af-hd-crx-130ah--+-343x175x283-bc80010
Kaivetaan vanha ketju esiin. Mä olen lähes vannonut punakantisen optiman nimeen. Mutta nyt alkaa olla, että yksikään kone joissa noita on ei lähde käyntiin , jos lämpötila kääntyy pakkaselle tai ei lämmitä useaa tuntia. Osa varmaan vanhempaa kalustoa, mutta nuorimmat kait 3-4 vuotta vanhoja. On näitä joku jo keräykseenkin kannettu. Onko noiden laatu huonontunut viime vuosina? Naapuri manaili joku viikko sitten , että ne on nykyään ihan paskoja ! 6400 Valtraan pitää ihan pakosta ostaa uusi akku, mutta vieläkö optimalla jatketaan … Jatkoa puoltaa ek, jonka taakse saa punnertaa kunnon akun, mutta optima sujahtaa helposti. Keltakantinen hinnakas ( n.300) mutta onko parempi kuin punainen ( jota tuskin ostan). Mikäs normi akku on vaihtoehto … Crx kait halpa, mutta ?

Esimerkiksi tuollainen akku.

http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/akut/odyssey-akut

Ei heti hyydy. Mut ei ole halpakaan.

Odysseytä käyttävät autohifipuolellakin vissiin aika paljon. Optiman laatu on ilmeisesti laskenut paljon. Itsellä nekään ei kestäneet kuin kolme vuotta, eikä exiden rullakennoakku yhtään kauempaa. Nyt on ollut bilteman agm-akkuja, mutta yksi akku pitäisi uusia. Agm-akkuja suosin jatkossakin kun niistä ei tule mitään pihalle. Toki löytyy ns. normaalejakin akkuja jotka kestävät reilua kallistelua ilman että nesteet roiskuu pihalle. Kahdessa traktorissa on nokka nimittäin aika ruosteessa kun niissä oli aikanaan normaaleja akkuja.
Parastahan ois tehä päivänvalon aikaan nämä
Etukuormaintyöt. Kuitenkaan niitä ei tule kuin kymmeniä tunteja vuodessa, tuskin satoja?
Valoja asentaessa olisi tehty viikon työt?
Valoja maksaessa olisi oltu monta viikkoa tekemättä mitään?
Totta on kyllä se että hyvät valot on poikaa siinä vaiheessa kun
Pimeessä tullaan pellolta parkkiin :)

Monesti saattaa rakennuksessakin olla sen verran pimeää että joutuu käyttää traktorin omia valoja. Mun mielestä hyvät valot haukkuu hintansa aina. Oli sitten kyseessä auto tai työkone. Ajaminen vähemmän stressaavaa ja ennen kaikkea turvallisempaa.
Hyvät valot myös siellä rakennuksessa varmaan haukkuu hintansa, jos siellä liikutaan muutenkin kuin ajoneuvoilla valot päällä

No totta kai... Mutta eipä meillä esim. konehallissa ole niin kovin paljoa muuta tarvetta valoille kun siellä on vaan koneita säilytyksessä. Mutta kukin tekee niin kuin itse lystää. Itse on tullut panostettua traktoreiden valoihin jokunen satanen, mikä on mun mielestä naurettava hinta hyötyyn nähden.
Suurin osa aivan typeriä juttuja. Omien avainten tekeminen...
Mutta muttereista tehty ohjain poranterien teroitukseen oli kyllä kätevä. Vois tehä vaikka itekin. Nimittäin meikäläisen taidoilla ei porien teroitus ole onnistunut ihan niin kuin pitäisi.
Parastahan ois tehä päivänvalon aikaan nämä
Etukuormaintyöt. Kuitenkaan niitä ei tule kuin kymmeniä tunteja vuodessa, tuskin satoja?
Valoja asentaessa olisi tehty viikon työt?
Valoja maksaessa olisi oltu monta viikkoa tekemättä mitään?
Totta on kyllä se että hyvät valot on poikaa siinä vaiheessa kun
Pimeessä tullaan pellolta parkkiin :)

Monesti saattaa rakennuksessakin olla sen verran pimeää että joutuu käyttää traktorin omia valoja. Mun mielestä hyvät valot haukkuu hintansa aina. Oli sitten kyseessä auto tai työkone. Ajaminen vähemmän stressaavaa ja ennen kaikkea turvallisempaa.
Traktorin hytin yläosan valot on just siitä huonoja että kun ne väkisin valaisee myös aisat ja konepeittoa joka sitten heikentää näkyvyyden. Eikö esm. fendteissä ole ajovaloja suht korkealla vyöterövalojen paikalla, se varmaan heijastaa konepeittoa vähemmän.

Itse en kyllä ole kokenut tätä ongelmaksi? Mulla on kyllä traktoreissa suht pieni konepeitto kun ei ole mitään isoja möhköfantteja mun koneet. Aisatkin on mustat joten ei niistä häikäisyä paljoa tule. Toisessa traktorissa on työvalona myös valopaneeli ja pakoputki piti maalata mattamustaksi kun siitä alkoi tulla häikäisyä pahasti. Nyt sekään ei ole ongelma ainakaan mun silmille.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
: 23.11.18 - klo:11:25
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?

Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.

Jep. Täysin samaa mieltä. Testi tehty täysin sähköautolle epäedullisissa olosuhteissa. Esim. meillä sähköautoilu olisi aivan järkevä vaihtoehto.
Onko työvaloina vakiot halogenit? Tehokkaampia vaihtoehtoja löytyy vakiopaikoillekin. Itseä vähän mietityttää noiden vyötärötyövalojen apu etukuormainhommissa? Mulla on etukuormainkoneisiin värkätty työvalot aivan hytin yläkulmiin. Tällä konstilla valo menee aika hyvin ohi aisoista ja korkealta saadaan paras hyöty valosta.
Niin kauan ku minä tiedän niin AMG mersujen koneet on koonnut alusta lähtien sama työntekijä alusta loppuun. Kaitpa siinä on ajatuksena se että on niin sanotusti "käsityönä" tehty moottori ja siksi vähän speciaalimpi tapaus.
Juuri luin uutisen että Suomessa syödään ennätyksellisen paljon naudanlihaa. Vegestä pidetään kauheasti mölyä, mutta tilastot osoittaa ettei lihan syönti ole hiipunut.
Itse ei ole messuilla tullut käytyä, mutta peliporukassa on yksi joka myy pressukankaasta tehtyjä kaarihalleja ja tuumasi että oli ennätyksellinen kysyntä koneagriassa. Väkeä kuulemma vähemmän liikenteessä, mutta turhat renkaan potkijat jääneet kotia.
Joskus jotkut tarvikekärjet katkesivat talven aikana. Syksyllä pesussa olivat ehjät ja kivistä maata kynnetty syksyllä. Keväällä auroja siirrettäessä pari kärkeä putosi ja lopuissa pako.

Sama homma kävi täälläkin muutama vuosi sitten.
Meni vissiin pumpun kalvo rikki kun alkoi työntää vettä öljykorkista? Minkälainen homma vaihtaa nopeaa kuin lapsenteko vai?

Comet pumppu on helppo, ne pannat vaan auki ja kannet sivuun, siitä se aukeaa aika paljon itse informoivasti.
Kumilevyt keskeltä kiinni mutterilla, reunastaan kiinni kannen ja sylinterin välillä. Siinä on semmoinen tukilevy
ruostumaton myös. Kannattaa varata venttiilejä kuusi kappaletta myös, ja ne isot O-renkaat venttilisijoihin.

Ei siihen hommaan muutamaa tuntia enempi mene. Kalvot ja venttilit maksanevat muutaman sataa yhteensä.
Öljyä lopuksi sinne kammioon.

-SS-


Meillä tehtiin kalvo ja venttiiliremppaa parina edellisenä kesänä. Ei muuten mikään paha homma, mutta oli korkannut kierteet pilalle männästä joka liikuttaa kalvoa. Eli aika haasteellinen ja pariin kertaan piti avata että sai toimimaan. Ja vedet ei tuntunu haittaavan pumpussa kun heti otti ne sieltä pois ja öljyä tilalle. Vielä on ainakin toiminut hyvin.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 288