Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 126 127 [128]

Viestit - Shrek



[/quote]

Pysty vai vaakaruuvi SEKO ja minkäkokoinen sähkömoottori
[/quote]

Vaakaruuvi ja 37kW moottori. 100A pääsulakkeet ovat kestäneet, vaikka amppeerimittari on  näyttänyt pahimmillaan yli 200A hetkellistä kulutusta... Taajuusmuuttaja katkaisee virran jos virrantarve nousee yli 76A:n yli viideksi sekunniksi. Sitten katkaisijasta pakki päälle ja uusi yritys.  Kerran on pitänyt käyttää traktoria apuna että sai pyörimään uudestaan. Silloin oli ollut 4600 kiloa padassa yön yli valmiina, kun oli aamulla kiirelähtö.  :-[
noukinvaunusäilörehu 3200kg d-arvo 66, rv 14.7 k-a 28,5%
primo pro                   720kg
farmarin rypsimixer       300kg
apekivennäinen             20kg
vettä                         400kg
yht                          4640kg

lehmät kahdessa osastossa, joten loppulypsykauden lehmät (32kpl) saa ensin noin 1300kg,jonka jälkeen appeeseen lisätään
                                 20kg maitotrimmiä (kasvirasva)
                                 20kg asetonaenergy liuosta
loppu  jaetaan alkulypsykauden lehmille  (40kpl).

keskituotos tällä hetkellä noin 9750 ja siemennyksiä /poikiminen 1.58


umpparit saa pelkää erittäin vanhana paalattua kuivaa heinää

hiehoille

kolme paalua kuivaa heinää n. 1500 kg
apekivenäinen                         15kg
primo pro                               60kg
rypsimikseri                            20kg
                               yht  n.1600kg
tästä saa  75 hiehoa ja vasikkaa

ruokintapöydällä on koko ajan NaCl nuolukiviä kaikille

kalustona kiinteä 17 m3 Seko ja mattoruokkija.
Noukinvaunuja tai paalaimia ei ole  ;D

Arveluttaisi kyllä ottaa "Katastroofi" nimistä kaveria kirjanpitäjäksi... ;D
Katohan isojoen konehallilta. Ainakin vanhempiin näkyy olevan.
http://www.ikh.fi/hallinta/pdf_tiedostot/200711011454540.A5%20Massey%20Ferguson.pdf?kategoria_id=1
eli tuotteet, taktorin varaosat, massikan ohjaamon osat ja sieltä sivu 10.
Yleensä urakoitsijalta saa työn tehtynä halvemalla, kuin mitä on työssä käytettävän kaluston poisto eli arvon lasku vuodessa. Kun oman koneen kuluihin pitää kuitenkin laskea lisäksi korko, kunnossapito, varastointi, polttoaine ja kuskin palkka sekä riski, niin harvalla tilalla kannattaa oikeasti tehdä itse ainakaan rehuntekoa ja lietteenajoa. Näihin töihin kun vaaditaan yleensä isot veturit joille ei ole käyttöä muissa töissä.

Pyöröpaalauksessa oman koneen hankkimisen kannattavuusraja tulee vastaan vasta jos korjataan  yli 90ha ala kahdesti kesässä. (jos urakoitsijan taksa on 20€/paali alv 0% sis. muovit ja kombipaalaimen arvo noin 60 000€) Ja silloin puhutaan niin isosta rehumäärästä että sitä ei missään nimessä kannata enää korjata pyöröpäälaimella, eli oman pyöröpaalaimen hankinta ei kannata koskaan  ;D

Urakointia käyttämällä kiirehuiput tasaantuvat jolloin myös työn rasittavuus laskee. ts. ei välttämättä tunne itseään puolikuolleeksi kesän jälkeen. Mutta jos itsensä tappaminen työllä on kunnia-asia niin silloinhan se ei tietenkään  sovi ...   ;)

Ja kyllä, monesti olen istunut maitolaiturilla juomassa olutta ja katsonut kun urakoitsija tekee rehua. Ja saanut siitä oluen juomisesta vielä parempaa palkkaa kuin tekisin itse rehut  8)
ainaki nyykkärit kestää rajujaki tehon nostoja.. ;)

ai esimerkiksi m100-mallista 180+ hp?   ::)
Sivuja: 1 ... 126 127 [128]