Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 69

Viestit - retku

Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.

***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------

valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------

hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! :) nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...

Mites tollanen?
http://m.nettikone.com/valtra/8750/1505454?vifAdCount=103&vifNav=Y#7


Ei jousia. 40kmh. Mettäpyörät ja Taakseajolaite, eli vanha kantojyrsimen pyörittäjä. Miksi sä tunteja katot? Ei niillä ole merkitystä.
Miten tollases 8950 on voimaa vakiona, verrattuna uusiin saman tehosiin?


Ei oo hevosvoiman määritelmä muuttunu mihinkään 200hv on 200hv. Kyllä se 1044 suuttimet vaatii, mutta mitään Muut ei tarvi tehä jos alle 300hv pysytään
ihan siisi joo. kallis tuo mun mielestä on varusteisiin nähden. pikku etuakseli, onko jarruventtiiliä? ilmastointia? 8100 moottorissa tosiaan heikommat männät, ei öljyruiskuja eikä öljynlauhduttajaa. kestää se kone silti ajaa 15000h +200hv säädöllä mutta ei oo 8400 veronen.

tosiaan vanhoilla pikavaihteenvälityksillä tuo loota(1993-1994). ei se sen nopeempi ole kuin uudemmatkaan. 46kmh vaatii 2500r/min. mulla on ollu 2x8400 uudemmilla välityksillä ja 2x8400 vanhemmilla. kaikki meni samaa vauhtia 45-46kmh.

tästä melkeen samalla rahalla TRAKTORI:
 http://www.nettikone.com/valtra/8950/1506601

Moommakummit ja kaikki.

Mitäs oot tehny tuolla?
 

Ei tuo oo mun. On mulla 2x8950 ja yksi 8550 tällähetkellä.
ihan siisi joo. kallis tuo mun mielestä on varusteisiin nähden. pikku etuakseli, onko jarruventtiiliä? ilmastointia? 8100 moottorissa tosiaan heikommat männät, ei öljyruiskuja eikä öljynlauhduttajaa. kestää se kone silti ajaa 15000h +200hv säädöllä mutta ei oo 8400 veronen.

tosiaan vanhoilla pikavaihteenvälityksillä tuo loota(1993-1994). ei se sen nopeempi ole kuin uudemmatkaan. 46kmh vaatii 2500r/min. mulla on ollu 2x8400 uudemmilla välityksillä ja 2x8400 vanhemmilla. kaikki meni samaa vauhtia 45-46kmh.

tästä melkeen samalla rahalla TRAKTORI:
 http://www.nettikone.com/valtra/8950/1506601
Suurin puute on keslalla se että kaksirunkoisia kärryjä ei taida isännän linjasta löytyä ja se on vakava puute.KV testissä liittimiä moitittiin joko on korjattu ne.
Mitäs väliä sillä montako runkoa on?
No mitähän varten kuorma-autossa on tikapuurunko miksei yksipalkkirunko mietippä sitä.
Koneviestin testissähän moitittiin eritoten pikkuryssän kärryjen telin kiinnitystä lenkkui kuin vasikan häntä tässä yksi syy miksi ei.
Nyt kylmisen tuomissa tiedoissa on yksi epäselvyys onko nämä tulokset vain metsäkonepuolelta vai koko konserni?

***miksei metsäkoneissa ole tikapuurunkoa? miksi metsäkoneissa on kotelo runko? metsäkoneen runkohan on lähempänä yksipalkkirungon rakennetta kuin kuorma-auton runkorakennetta. onko kuorma-auton runko sellaisenaan hyvä nosturikäytössä?

ps. mulla on metsäkärryssä tikapuurunko.
mitäköhän malleja tuo kartaanijarru koskee? vario massikassa se on ongelma, mutta en ole kuullut että olisi fendtin ongelmakohta.

uuskoppasen 900 varion jarrut on todella tehokkaat,enkä ole kuullut että niistä olisi mennyt kartaanijarruja. se jarruhan on jd autopowerin kokonen mötikkä
Mä olen eristänyt useammankin 8000srj  Valtran. Seuraavaksi äänieristän 8550n. Lattialle paksu pikimatto+foliopintainen eristematto ilman liimaamista. Hydr.vipujen ympärile vanupatjaa sullomalla. Sivukonsoli ja sivulokasuoja  pikimatolla. Vaihdekeppien juurimuovin sisäpintaa  pikimatto. Ulkopuolelle lokasuojiin olen jo ruiskuttanut äänieristemassan. Erittäin  tärkeä asia on tuulilasi, karkaistulasi ei eristä läheskään niin paljon moottorimelua kui   Laminoitu, ero o  huomattava! Hallissa odottaa spesiaali tuulilasi jossa paksumpi Laminointi ja paksumpi ulkolasi. lisäksi koppia voisi nostaa 10-15cm...  :)
Fendt 936 ja mus-max yhistelmällä tehty haketta. Jos aamulla ollu -30 on ooteltu että laskee -25 tuntumaan. Tänään oli -28 ku aloin hakettamaan. Muutama letku menny nosturista, ei muuta. Nosturi 14v vanha kesla 600 jossa suurilta osin alkuperäset letkut. Sen  verran on kuitenki järkeä hommassa mukana että joka aamu olen lähteny lämpösestä hallista. Ajoviima kerkiää silti jäykistämään öljyt hakkurissa tehokkaasti! Webastoa on saanu rempata oikeen kunnolla, mutta se ei oo yllätys, eihän ne toimi koskaan...
Kuinkas terät kestää? Ei karkene pakkasessa? Tässä odottelen hakettajaa, kun ei ole ollut liikkeellä ollenkaan kovien pakkasten aikaan. Ei kuulemma lähde jos on yli 20 astetta... Jentz hakkuri...
Viimeksi kävi Mus-Max ja hyvää haketta sillä tuli siihenasti kun meni 19mm kiintoavain ja lattaraudan pätkä läpi  :(
 

Terät kestää hyvin. Eräässä paikassa oli 70cm tyvipöllejäkin, meni nekin.Mulla 7mm paksut lapputerät kiinni. Kivisemmille kasoille saa 8mm lapputerää. Koville puille suosittelevat 20mm läskiterää,mutta kovia puitahan suomessa ei edes ole. Jäätynyt tuore haapa ja jäätynyt tuore paju   pahimpia.  Eihän 19mm avain tee ku vähän lovia. Itse laitoin ennen joulua ratakiskon hakkuriin. Teki se siitäkin haketta....pari terää meni paskaksi. Hyvä tuuri oli ettei hajonnu muuta.

Mulla on Työn alla 35v vanha hake-jakke 2000 laikkahakkuri. Siinä on 2600kg painava laikka ja 20mm paksut terät. Se on  niin järeä ja yksinkertanen ettei sille ole pakkasrajaa. 35v on jättäny jälkensä siihen, mutta pikkupajotuksella siitä tulee hyvä pakkaskelin kone ja työhuippujen tasaaja. 8950 valtra pyörittämään tottakai :-)
mites tuommonen jäinen hake vastaan halpa öljy näin tehoja kysyvillä ilmoilla kun kesäkin oli mitä oli kuivumisen suhteen :-\ :-\ :-\ :-\
ei märkää puuta kannata hakettaa. Puut ja hakkuutähteet on ollu ihan kuivia. Kasat peitettyjä tottakai. Sais tuonne lämpölaitokseen öljyä viedä aika paljo kun pelkkä kuormitushuippuja tasaava pikkulaitos imee 800m3 päivässä :-) isommasta puhumattakaan.
Fendt 936 ja mus-max yhistelmällä tehty haketta. Jos aamulla ollu -30 on ooteltu että laskee -25 tuntumaan. Tänään oli -28 ku aloin hakettamaan. Muutama letku menny nosturista, ei muuta. Nosturi 14v vanha kesla 600 jossa suurilta osin alkuperäset letkut. Sen  verran on kuitenki järkeä hommassa mukana että joka aamu olen lähteny lämpösestä hallista. Ajoviima kerkiää silti jäykistämään öljyt hakkurissa tehokkaasti! Webastoa on saanu rempata oikeen kunnolla, mutta se ei oo yllätys, eihän ne toimi koskaan...
Kuinkas terät kestää? Ei karkene pakkasessa? Tässä odottelen hakettajaa, kun ei ole ollut liikkeellä ollenkaan kovien pakkasten aikaan. Ei kuulemma lähde jos on yli 20 astetta... Jentz hakkuri...
Viimeksi kävi Mus-Max ja hyvää haketta sillä tuli siihenasti kun meni 19mm kiintoavain ja lattaraudan pätkä läpi  :(
 

Terät kestää hyvin. Eräässä paikassa oli 70cm tyvipöllejäkin, meni nekin.Mulla 7mm paksut lapputerät kiinni. Kivisemmille kasoille saa 8mm lapputerää. Koville puille suosittelevat 20mm läskiterää,mutta kovia puitahan suomessa ei edes ole. Jäätynyt tuore haapa ja jäätynyt tuore paju   pahimpia.  Eihän 19mm avain tee ku vähän lovia. Itse laitoin ennen joulua ratakiskon hakkuriin. Teki se siitäkin haketta....pari terää meni paskaksi. Hyvä tuuri oli ettei hajonnu muuta.

Mulla on Työn alla 35v vanha hake-jakke 2000 laikkahakkuri. Siinä on 2600kg painava laikka ja 20mm paksut terät. Se on  niin järeä ja yksinkertanen ettei sille ole pakkasrajaa. 35v on jättäny jälkensä siihen, mutta pikkupajotuksella siitä tulee hyvä pakkaskelin kone ja työhuippujen tasaaja. 8950 valtra pyörittämään tottakai :-)
Fendt 936 ja mus-max yhistelmällä tehty haketta. Jos aamulla ollu -30 on ooteltu että laskee -25 tuntumaan. Tänään oli -28 ku aloin hakettamaan. Muutama letku menny nosturista, ei muuta. Nosturi 14v vanha kesla 600 jossa suurilta osin alkuperäset letkut. Sen  verran on kuitenki järkeä hommassa mukana että joka aamu olen lähteny lämpösestä hallista. Ajoviima kerkiää silti jäykistämään öljyt hakkurissa tehokkaasti! Webastoa on saanu rempata oikeen kunnolla, mutta se ei oo yllätys, eihän ne toimi koskaan...
http://www.nettikone.com/fiat/110-90/1480765 Kattos vain.Mun entinen etsii uutta omistajaa :)
Hytit noissa ruostuu äkäseen on iltalian peltiä joo. :o

*** ei muuten 110-90 hytti ruostu. eikä pellit muutenkaan.
710/70x38 dneproshina on oikeen hyvä metsäpyörä. paksut sivut ja hyvälaatuinen kumiseos. sama pätee 28.1r26 dneproshinaan, 750mm ja 12pr ristikudos rengas.  semmoset oli yli 10v sitte valmet 8400 alla, metsäajossa.

michelin on ehkä kaikista huonoin metsärengas. kyljet on naurettavan ohuet. kaiken lisäksi todella liukas.

---------

tällä hetkellä mulla ei ole leveitä mettäpyöriä, mutta dneproshinan 775mm/530mm mammutit olis tarkotus jossain vaiheessa ostaa. nämä talvet kun on tämmösiä +10 asteisia niin 20.8x38 metsäpyörä ei oikeen kanna...
Ei oo alliancet vielä alla. Pienemmät trellet pitää, mutta tämä tm900 sarja  hipower 710/70x42 on surkea. Toisaalta ei niin meluisa kuin tm800 trelle, ai on mitas trelleäkin meluisampi?!! Allianc on ainut merkki miltä saa isoa 710 palapyörää. Lisäksi nokia kokemukset ei kauheen hyviä...kulutuskestävyys on huono. Paino ei auta hangessa, pala on onneton menemään hangessa...ja onha  sitä painoa koukussakin vetokoneen painoa enemmän. Nastat laitan kyllä, ruuvailen ite.
minä päädyin alliancen palapyöriin. alla olevat trelleborgit on aivan sysipaskat talvipyörät! niillä ajetaan kesät ja allianceilla talvet.
haketuskäytössä tieajoa on paljon, mutta toisaalta hangessakin pitäis välillä päästä, siksi kait hommattava kevytkejut eteen.

mitä suositelette kevytketjuiksi?

------

muissa koneissa on nokian sileetä palaa,dneproshinaa,alliancen metsäpyörää ja bkt. kaikilla noilla pärjää talvella hienosti verrattuna trelleen...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 69