Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 69

Viestit - retku

Evissä oli venäläiset navat ja renkaat. Navat oli mielenkiintoiset koska joku pultti oli vasenkätinen ja toinen  oikeakätinen :-)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 27.10.16 - klo:20:07
sama mietityttää itseänikin. ei sitä direktiä varmaan uskalla?
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.
No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.

Retku mättää päivässä sen  puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...
No mitä ihmeen järkee on toisten loppuun ajettuja ostella tuohon hommaan onhan keslalla ammattikäyttöön järeitä uusia kuormaimia ja nyt kronoksellakin uusi todella hyvä kuormain.

on mulla keslan 600t kuormainkin,risukärryn aisalla. helkkarin hyvä nosturi sekin! eviä ei oo. näyttelyissä esillä olleessa  kronoksen 1010 kuormaimessa oli lommo pohjassa. siis siinä mikä on ollut lohtajalla ajossa. sama lommo oli metkossa ja jyväskylässä.  ihan ok kuormaimelta se näytti. pohjaan ehdottomasti suojalevy tolppakosketuksia varten.

tiedä vaikka joskus kronoksen ostaisinkin. vielä en ole kauppoihin päässyt ;-) ehkä jopa evinkin!

evin kärry oli joskus. 1 palkkirunkoinen 7t kärry. oli luja kärry kokoisekseen. sillä ajettiin tosi paljon. 805 ja 8400 valmettien vetämänä.
Onks minkähintainen peruskunnostettu 71 koneosapalvelulla, vanha vaihdossa,
Nosturi olis katsastettu ja kunnostettu, olis taas pitkäksi aikaa
Huoleton peli, yks vaihtoehto tää. Eikä ole rokuliaikaa remontissa

***en minä sitä ala vaihtamaan. ilmaseksi menis.  ja mitäpä tuota mihinkään vaihtaisi kun vasta sen hommasin. nosturin asennan vanhan  ison laikkahakkurin aisalle. iqan minivipu ohjaus ja pöydäksi parker tai hydrocontrol. kronoksen hommasin keväällä tähän projektiin, mutta sen joutas nyt myydä pois. 9.3m puomia.

uudemmassa hakkuririssa mulla on aisalla  loglift 91. on kyllä hyviä pelejä :-)
ei ole. eikä nykyisessäkään sinänsä mitään vikaa ole. menee monta evin ja kronoksen ikää korjattunakin :-)
se nettikoneen hitattu puomi on kallis mielestäni. 

käytetty 91:n hitsaamaton puomi löytyisi meseralta, ei vaan taida edes soveltamalla käydä tuohon 71:een... täytys verrata puomeja.
Tarvisin ehjän pääpuomin 71 logliftiin. löytyskö käytettyjä??

Pitäs olla hitsaamaton, nykyinen on hitsattu nostosylinterin ja taittosylinterin väliseltä alueelta.



------

vai laitanko evi 565 puomin. on kuulemma hyvä? ;-)
No *****ile mitä vituilet täällä olisi ollut tuollainen koko nosturi eräällä himmaavalla puurekkamotomiehellä ollut jonkun aikaa sen pihassa siistikin vielä,mutta antaa olla..
Miten hitsaamaton pysyy koossa liimallako ?

***HAH
71:set on olleet yleensä niin kovassa käytössä, että taitaa kaikkien enemmän ajettujen pääpuomit olla jo hitsattuja ja hitsaamattomat käytössä.

Ootko kysynyt ihan Meseralta salosta uutta, mielestäni Meseran 71 on edelleen samalla muotilla valmistettu?

***juu. kai ne 30 000 tunnissa jo katkeaa. meseralta kysytty. uusi on kallis, kopalla uusi halvempi. 
Juu perus paikat on kyselty.
Tarvisin ehjän pääpuomin 71 logliftiin. löytyskö käytettyjä??

Pitäs olla hitsaamaton, nykyinen on hitsattu nostosylinterin ja taittosylinterin väliseltä alueelta.



------

vai laitanko evi 565 puomin. on kuulemma hyvä? ;-)
Minulla on tuollaiseen uusi Vicersin lamellipumppu . Voin myydä jos tarvis.
Sama lodju se on magnumissakin. Se ylivaihe on pienemmissä nyykkäreissä..
onko kukaan saanu noita magnumeita menemään tiellä kohtuullisella kulutuksella?

onko vika moottorissa vai laatikossa? 50-60l menee sataselle tyhjällä koneella ajaessa kaasupohjas 48kmh (50kmh perä)

onko sama ominaisuus 8.7l koneella(esim. t8.390)? kulkeeko kovempaa(ps)?

vahvojahan nuo on.
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.

***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------

valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------

hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! :) nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...

Taitaa olla lastentaudit asennettu teidän kylän koneisiin? Onko tietoa että mikä oli vika Directeissä?

***olen ne kuullu, mutta en nyt 100% faktaa osaa kertoa eli jääköön nyt kertomatta. se perus laakeri olikos c3? hirtti ainakin yhestä tai kahesta.
polvivaivaset on sanonu noita valtuja paksoiks ajaa liikenteessä ja tuntuupa nuo nuoretkin jo hakevan jonkun toisen kun kaupunkiliikenteessä tarvetta ajaa...    en ite ihan nykyisistä tiedä ...  mutta noin kertovat käyttäjät.
Oksa on taas ihan pihalla. Mezzo valmeteissa kytkin on aika raskas, mutta ei se näissä uudemissa tunnu enää raskaalta. Urakkaa kaupungissa tekevillä on niin kova yhteisön paine, että vaihtavat samaan merkkiin jos kaverikin vaihtaa.

***nyt oli kysekai jarrupolkimesta. Valtrassa on ollu aina huonot jarrut, mutta niin on nyykkärissä ja jontikassakin...ja massikassa ja... 10v sisään on alkanu tulla muutamia traktoreita joissa tehokkaat jarrut, esim. jotkut jontikat ja fendtit ja tietty jcb.

suomessa on vielä ongelmana kärryjen hydraulijarrut. kyllä ne pitäs olla ilmalla. ei menis lukkoon tyhjänä ja jarruvoima riittäis?pehmeempi toiminta. etenkin valtran jarruventtiilin suhde liian äksy. menee pyörät liika herkästi lukkoon kärrys eikä traktori vielä edes jarruta siinä tilanteessa
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 69