Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Loglift 71 pääpuomi
: 27.10.16 - klo:21:12
Evissä oli venäläiset navat ja renkaat. Navat oli mielenkiintoiset koska joku pultti oli vasenkätinen ja toinen oikeakätinen :-)
Ei se vertailu pahaa tee - kuten olen tainnut joskus jo mainita niin olen löytänyt helmiä ammattipuolelta erittäin sopuisaan hintaan.No eipä tuokaan retkun kuormain mikään helmi ollut paremminkin murheenryyni,usein nuo käytetyt on olleet niin kovassa käytössä että käytettynä ne ovat riskibisnestä.
Retku mättää päivässä sen puumäärän hakkuriin mitä sää nysväät koko talven aikana...No mitä ihmeen järkee on toisten loppuun ajettuja ostella tuohon hommaan onhan keslalla ammattikäyttöön järeitä uusia kuormaimia ja nyt kronoksellakin uusi todella hyvä kuormain.
Onks minkähintainen peruskunnostettu 71 koneosapalvelulla, vanha vaihdossa,
Nosturi olis katsastettu ja kunnostettu, olis taas pitkäksi aikaa
Huoleton peli, yks vaihtoehto tää. Eikä ole rokuliaikaa remontissa
Tarvisin ehjän pääpuomin 71 logliftiin. löytyskö käytettyjä??
Pitäs olla hitsaamaton, nykyinen on hitsattu nostosylinterin ja taittosylinterin väliseltä alueelta.
------
vai laitanko evi 565 puomin. on kuulemma hyvä? ;-)No *****ile mitä vituilet täällä olisi ollut tuollainen koko nosturi eräällä himmaavalla puurekkamotomiehellä ollut jonkun aikaa sen pihassa siistikin vielä,mutta antaa olla..
Miten hitsaamaton pysyy koossa liimallako ?
71:set on olleet yleensä niin kovassa käytössä, että taitaa kaikkien enemmän ajettujen pääpuomit olla jo hitsattuja ja hitsaamattomat käytössä.
Ootko kysynyt ihan Meseralta salosta uutta, mielestäni Meseran 71 on edelleen samalla muotilla valmistettu?
Sen vähän mitä olen moisella Valtralla ajanut niin onhan se tosi mukava ajettava ja etujousitus on loistavan hyvä, ilmalla sen olla pitää. Toki kone sisältää paljon monimutkaista tekniikkaa ja varmasti omia ongelmia siitäkin joskus osuu kohdalle mutta kokonaisuutena hieno peli ja lastentaudithan ehdittiin monelta komponentilta karsia T2 ja T3 sarjoissa pois Versusta ja Directistä.
***onko direktistä tosiaan karsittu lastentaudit? 3x t163 direkt oli meidän kylillä loota kuralla viimetalvena. vakiokoneita vuoden pari vanhoja.
--------
valtran ilmajousitus on hyvä, mutta nyökkii. parempia on muilla merkeillä.
--------
hyvä tuo t4 on. parannettavaa löytyy jarruista (teho,poljintuntuma) ja käsinojasta (vipujen ja katkaisimien sijoittelu) muuten se alkaa olla valmis! nuo muutokset kun on tehty niin siirryn 8000 sarjasta t4 sarjaan jos pankinjohtaja on yhtä innokas kuin renki...
Taitaa olla lastentaudit asennettu teidän kylän koneisiin? Onko tietoa että mikä oli vika Directeissä?
polvivaivaset on sanonu noita valtuja paksoiks ajaa liikenteessä ja tuntuupa nuo nuoretkin jo hakevan jonkun toisen kun kaupunkiliikenteessä tarvetta ajaa... en ite ihan nykyisistä tiedä ... mutta noin kertovat käyttäjät.Oksa on taas ihan pihalla. Mezzo valmeteissa kytkin on aika raskas, mutta ei se näissä uudemissa tunnu enää raskaalta. Urakkaa kaupungissa tekevillä on niin kova yhteisön paine, että vaihtavat samaan merkkiin jos kaverikin vaihtaa.