Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32

Viestit - Cutana

Muunmuassa herpalaihvi ;D

http://www.jreijonen.fi/

Herpaa koneeseen. On se monikäyttöstä.
Miten noiden yleisimpien merkkien varaosien hinnoittelu, onko isoja eroja? Varsinkin Catin, Hitachin ja Kobelcon osahinnat kiinnostaa, ja saako muualta kuin marmoritiskiltä halvemmalla?

Lyöppä kookleen varaosaparatiisi aluksi.
Sitten vaikka esim. komatsu monitor. Pääset Kiinan poikain sivuille kin vähän selaat. Esim. Alibaba trade.
On osia.
Passo rummut. Semmoset tuplapassarit. Viddu komiat. Keskeltä kahtia ja n...kerinnahkaset kalavot. Var tulisko käytetystä paalimuovista paremmat.
Ei meinan tarte pienemmällä työvåentalolla vahvistinta.
Myytään hyvällä hinnalla jollekkin Heavy-Miehelle.
Esim. Muppetin elukalle. Tai Eerikinharjulle.
Yeah.
We Rock.
Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?
Ei tietenkään. Miksi olisi? Olishan se ollu suuri häpeä, jos vanha konkari ois rökittäny tulokkaat testissä...

Lues tuosta uudelleen...

"Hei ihan oikeesti... riippumatta siitä mikä merkki voitti "vertailun"... todellista vertailua ja johtopäätöksiä voi tehdä vasta muutaman sadan tunnin jälkeen... "

Jaksaa ne verkupojat jauhaa...
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.

Ainiin... Jossakin on ryssitty pahasti, jos silppurin torven alla ajaessa 30km/h ei riitä. Ei se silppurikuskikaan oikeesti halua lujaa ajaa. Muutenkin jossain on ryssitty, jos pellolla joutuu jossain työssä ajamaan lujempaa kuin 30km/h...

Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.

Ja mitä jauhaa? Pysäyttää? Joskus tarvii, joskus ei... Ihme kun noinkin pieni asia tuntuu noin suurelta niille, jotka eivät päivittäin kyseisellä koneella tee töitä... On se, hyvä, että edes yhden vian löydät. Mun ei tartte sulle selittää, miten sen aluevalinnan kans käytännös eletään. Sun ei todellakaan tarvi sitä koskaan ymmärtää. Oikeestaan sitä ei edes huomaa tai alueen vaihto tarvittaessa sujuu niin helposti, ettei huomaakaan.
Huvittava kommentti tuokin totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa. Tietääkseni Vario voimansiirto on kehitelty ennen jontikan eccomia, korjatkoon joku, jos olen väärässä. Siten väite, ettei Dyna-VT:tä ois ilman jontikkaa on, ellei valheellinen niin ainakin täysin perusteeton.

Kysymys on ihan puhtaasti tekniikasta, ihan vaan tekniikasta ja portaattoman voimansiirron erosta automaattivaihteeseen, jossa automaattivaihteiden välinen alue täytetään portaattomalla osiolla. Kyseessä on teknisesti ottaen aito portaaton vain silloin, kun nopeusalue 0-53km/h toteutuu ilman minkään pakan kytkemistä eli vaihteen vaihtoa. Se, että kone kuljettajalle, ainakin useimmille, tuntuu portaattomalta, ei tarkoita täydellistä portaattomuutta. Ratkaisua voidaan tietenkin taas teknisin perustein selittää pumppujen/hydraulimoottoreiden kokovalinnalla yms... Niin Fendt kuin MF:kin käyttää samaa Vario-ML voimansiirtoa, jossa on tosin kaksi nopeusaluetta vaan ei portaita. Kumpikin alue alkaa nollasta... Tämä tarkoittaa sitä ettei kyseessä ole sekventaalisesti toimiva automaattivaihteisto, kuten muilla tavoilla toteutetuissa ratkaisuissa, jolloin seuraava nopeusalue alkaa edellisen nopeusalueen loppuessa.

Tuo siis tekniikasta ja sitten siihen jontikkaan... Nyt en just oo mollannu jontikan automaattivaihteistoa, vaikka siinäkin selkeästi vaihteen vaihdon huomaa. Ellei huomaa, on perse liian puutunut eikä pitäis ajaa ollenkaan... Valtun dokumentoitu nykiminen on juuri samassa nopeudessa kuin jo protokoneiden aikana.

KJL:ää ei tunnu mikään hetkauttavan ikinä, silti kova tarve päästä selittelemään testin lopputuloksia  :D

"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana? En tuosta tiedä... Dyna-VT:llä nyt ainaki kolme tuntia ajanu niin enhän mä mitään siitä viä tiedä. Vai taitaa niitä olla takana jo 1500

Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella Vaan kun ei löydy... niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Ei minusta... Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?Mikä lienee KV:n takin kääntänyt, kun joitain vuosia sitten kehuivat, että MF:n insinöörit toteuttaneet voimansiirron ohjelmoinnin paremmin kuin Fendtin?

Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova... En ole väittänyt mitattujen ominaisuuksien suhteen mitään...

Pitäskö mua jotenkin hetkauttaa? Koko lailla erilaisia ovat nykykoneet. Toki jouko_jokamies saa koneen kuin koneen liikkeelle ja voi jopa yrittää tehdä sillä töitä, mutta edelleen väitän, että koneen täydelliseen hallintaan /täysimittaiseen hyödyntämiseen tarvitaan joitakin satoja tunteja oppimista sekä yritys/erehdys menetelmällä ja muutamia kertoja jopa kannattaa plarata Käyttöohjekirjaakin. Usko tai älä, käyttöohjekirjasta voi olla hyötyä, jos muuta väität, kannattaa pysyä erossa huipputekniikasta... Sitten... Mitä tulee oppimiseen, on kokonaan eri asia hypätä tutun merkin portaattoman rattiin kuin täysin vieraan merkin jolloin perusasiatkin ovat toisin kuin tutussa merkissä.


No sit viä nyykkäristä... En sano mitään nyykkärin automaattilaatikon toiminnasta, kun en oo ajanu. Vanhempaa CaseIH:n CVX:ää kokeilin kerran ja oikeestaan se jopa sopi käteen toiseksi parhaiten MF:n jälkeen. Paremmin se toimi, kun samalla eccomin automaattivaihteistolla varustettu jontikka. On se kumma juttu, kun teknisiä faktoja lyö pöytään, heti jätkät vetää pakasteherneitä pussillisen nenäänsä. Hahaa...

Kumma juttu sinänsä sekin, ettei mulla oo mitään antipatioita nyykkäriä kohtaan. Jos joku on niin kuvitellu, ei tunne mua. Itse asiassa mulla on nyykkäreistä melkoisen paljonkin kokemusta, että oon nähny senkin puolen, miten paljon isännät saa koneista ihan uskomattomiakin osia rikki...

Yks hyvä esimerkki siitä, kun yks joukojokamies hyppäs aikoinaan uuden NH M160 RangeCommandin rattiin ja tempoi "vaihdekahvan" ensitöikseen paskaksi. Olis ehkä kannattanu silloin avata se ohjekirja... mut eihän sitä tosimies tarvi ei... olis vaan kirjasesta selvinny, että onkin nappivaihteet. Tai olis edes kysyny, mut tosimies ei kysy... Satuin vaan silloin lähettään sen kepakon Seinäjoelle...

Edelleen... Ihan se ja sama. Mä ajan Dyna-VT:llä ihan vaan teidän kiusaksi ja siksi, että siinä on ominaisuuksia, joita ei automaattilootaisista löydy... kuin ehkä directistä jotain vähäsinneppäin...



Pellolle tullessa napilla pienempää,tai jos unohtuu niin vaunun täyttyessä,siis jos perässä on muuta kuin kasivitonen velsa.
Sitteen taas siirtymälle napilla suurempaa,siilolle tullaan ja jotta sinne kasalle päästään niin napilla pienempää,jälleen siirtymälle ja napilla suurempaa. Tuliko neljä nappivaihdejuttua? Entä jos matkalla on ***** iso mäki? Joudut väistämääm vaikka vuokraisäntää ja nollasta vauhtia siihen mäkeen niin napitellaanko vai ei,sama mulle. Tai löytyy hieman pehmeetä maata ja alkaa uurtaa?? Siis jänöinen päällä?
Sorkin vaan tuota verkupoikien hehkutusta teknisestä ylivoimasta ja aidosta portaattomasta. En ole paljoa koulua käyny mutta kai tuo yllä oleva esimerkki muuksi koulua käymällä muutu? Nappivaihteinen aito portaaton?

Ja tuo trolliksi tunnustettava "veeteetä ei olisi ilman jonnikkaa" sisältää aika vahvan totuuden siemenen,ainakin niille jotka ymmärtävät lukemansa,Fendt kun on aika paljon kalliimpi ja hienompi brändi,niin täytyi Agcon kilpailun vuoksi lanseerata halvempi vaihtoehto.
Ja konsernin ykkösmerkistä nyt lienee ihan naurettavaa ryhtyä edes inttämään?
Minä oon huomannut, jotta vältti, niinkuin äjeskin, on raskaampi vetää, jos ne laskee maata vasten.


Asiata myös jelppaa kun ottaa enempi kahvia mukaan eikä pura kaikkia latoja.
Kätsä ottaa ettonet.
Tai täräyttää harjoittelijaa   ... ... :P
Nenään tietinkin jos se onkin (h) omo pesuaine... :'(
Jaksaa ne verkupojat jauhaa...
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.
Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.
Kesko ryhtyny ovelaksi,ennen vedätti vuodenvaihteen yli rekisteröintejä,nyt se venyttää niitä helmikuulle... ;D
Piukeat pakkaset ovat myös osasyy,verkkuja ei voi toimittaa asiakkaalle kun eivät käynnisty... ;)
Tota Donaxia nuo 100 sarjan Jontikat on todennäköisesti saaneet ensimmäisissä vaihdoissakin. HY-Gard:ia ei Agri silloin kovinkaan aktiivisesti edes kaupannut.
Ei kun Gastrol AS tai AS-spesiaali oli 100 jontikoissa alkujaan.

Jokin näistä luokista täytyttävä niin öljyä saa käyttää.
JDM j20c
JDM j20d
JDM j27a

Katsoo vain että pöntsissä ei lue tepoili/lukoili/....
Siihen sisäänajoon sen verran että ei varovasti missään nimessä.
Reilua työtä täysillä lämmöillä,siinä se.
Se hissuttelu on menneen talven lumia.
Ja tietokoneessa on niin vähän öljyä että se leikkaa kiinni ennenkuin se ennättää asiakkaalle asti...
Kova homma,läppärillä suolahdesta kotia..... ;D
Seikkailin tuossa Murtolan puolella. Siellähän on sitä vaktatietoa?
Juuri näistä halvemmista verkusonneista ja tästä uudesta mallisarjasta tarinaa.
Eli tiivistettynä jos sen verkun saa käyntiin niin sitten siitä halakiaa hydepumppu.... ???
Tietenkin jos ei ole sitä päivitystä joka estää sen lisähydepumpun käytön pakkasella...
Vielä sitä ihmetellään miks ei oo verkua meijän kartanolla... ;D
Jos määä..
Siis jos olisin sähöyhtiön hommissa niin eikun kelkkahemmojen nettisaiteille kyselemään tallaajia. Olisi uria kohta yllinkyllin.
Jos ideata viedään hiemen eteenpäin niin tälläinen valmiusosasto-
tyyppinen juttu,hemmot lähtee uraa tekemään kun kutsu käy.Töistä pois luvan kanssa. Hienoa. Huoltovarmuutta nääs.
Sinällään paskahousuja nykyihmiset,kauhea volina koko ajan,lunta on,pakkasta on,liukasta on,voi mahoton,talveahan se.
Kyllä se kai pitää traktori katkaista ???   Outo ajatus ettei tarvitsisi ???

Ei tarte jos ei kampuraa ei tarvi hioa eikä kytkin tai stefa vaadi. Helpompi melkein katkaista etuakseli paikoillaan eri kerralla.
Ammattimieheltetä alta puoli tuntia kun 05 kytkin on pöydällä.
Sylinteriputkien vaihto ei ole kovin vaikea remontti. Vai lähtevätkö nuo irti ylöspäin  ??? Ei tartte edes traktoria katkaista.

Siis tätä ongelmaa on ollut vuosina x -90 ja sitten parani ja v. -97 on kaikista pahin  ???   Onko se vika vain putkien materiaalissa vai tuossa tiivistämisessä. Vai mikä voi mättää noin monta vuotta  :'(

Anteeksi.
Kiireellä kirjotin. Eli 1987 jälkeen Kristuksen syntymän on todellakin tuo eniten vuotava vuosimalli.
Etuakseli pois,öljypohja pois ja kansi myös tietysti.Putket hoplaa ylöspäin,voivat olla myös lujassa,eli hyvä mosa ja muita käypäisiä lyönti tarpeita.  Runkolaakerit menevät pujottamalla,kampura saa olla paikoillaan. Ei ole tuo putkien irrotus leipälaji,kokemusta vain kahdesta tapauksesta,huollosta kysäse olisko siihen työkalua.
Silikoonisuihketta asentaessa reippaasti tiivisteisiin. Saippuavesi oli ennen kovasana mutta vesihän syövyttää ???
Kaikki ennen loppuvuotta 1990 valmistetut ovat alttiita valmetin taudille.
1991 tehdyt kai kaikki jo parempia. Valmetin väen suulla mulle kerrottu 1997 vuosimallin olevan alttein ko.taudille 
Muutokseen kuului yhden tiivisterenkulan lisääminen sylinteriputken alapäähän,sekä materiaalien parannus. Eli vanhempi kahdella,uudempi kolmella tiivisteellä. Sorvari tekee kyllä sen kolmannen uran,eli putkien vaihto ei sen vuoksi ole välttämätöntä.
Tehtaalta kertovat moottorin nron perustella onko mikä versio kyseessä.
05 valmetin koneen suolistus kyllä niin helppo savotta että ennaltaehkäisevä
remontti ei paha. Piis of keik. Peruskone niin luja että laakerit,renkaat ja tiivisteet sekä mahd turbo sekä hoonilla hipasu niin taas mennään.
Ja kertapoistoja tulee.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: näppä
: 23.01.11 - klo:05:12
Ei vaadi Huki kierroksia paljon,ei todellakaan. Noin 1500-1600 koneeseen,lumi lentää vähintään tarpeeksi kauas.Pienemmilläkin kierroksilla voi ajaa. Tiltti pohjassa lentää naapurilääniin.
  Siihenkin vaikuttaa onko 540,750 vai 1000:n ulosotto päällä, tai joku muu. Olisiko helpompi ymmärtää kun puhuttaisiin ulosoton kierroksista eikä moottorin? Mulla on 1600 moottorin kierroksella tietyllä pto-vaihteella nivelakselissa jo 1000 rpm ja toisella vain 350. Sama kun joku puhu et ajeli sillä ja sillä vaihteella. Mistä muut voi tietää minkälaiset  välityssuhteet kenenkin koneessa on?

Ei oo Setoria eli vain 2 nopeutta tuossa vanhemmassa,tonnin perällä pyöritän kuten valmistaja on suunnitellut tehtävän.
Nuoremassa on se 750 nopeus,pitänee testata.
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32