Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 32

Viestit - Cutana

Ja noissa taulukoissa on tietenkin aika "reilut" varmuusvarat,ne joiden on leipä sieltä revittävä ja ovat sen itse testanneet kertoilivat että kun se syksynen teräsjään paksuus ylittää 5 senttiä niin nelitonnisen Fordin se pumpun kanssa kantaa. Mutta ei Hara Hytten mallia ;D
Tuo laatuero näkyy muuten keltaisten ja niitä vanhempien valmettien ja VolvoBMvalmetin x05 -sarjan laadussa, Volvolta tuli paljon osaamista.

Jaa... Eikös sitä enää muisteta millaista sutta ne ekat vuodet oli?
kyllähän puolimetrinen jää kantaa pikku nelikkotraktorin ja tuon kokosen mökin jo ilman mitään eri jäädytyksiä, jos ei mitään virtapaikkoja välissä ole :-\ :-\ :-\ :-\

Puolimetrinen eli 50cm teräsjää kantaa 12 tonnisen yhdistelmän,eli trattorin ja perävaunun,eikä tietenkään niin että trattori on 11,5 tonnia ja vaunu 0,5.
Pyörimisnopeusanturille täältä ääni. VOA akselin yläpuolella peräkotelossa.
Ajattelit tuossa ihan oikein. Pakka kestää kunhan ei ole kovilla lähdössä. Ei kestä lainkaan useita luistatuksia. Jotkut koneet on vain niin jäykkiä lähdössä ettei oikein sovellu. Pakka on aikas sama kuin varaderon kytkin. Eli pieni.

Hieman jäykkää on tuotekehitys,muistan 05 sarjan pakan purkaneeni jonkun kerran. Ja tuo linko juttu neuvottiin kädestä pitäen,peruutus ja nosto ja hytkytys ja sitte varovasti. Voe helevata.


on se yhtä hlevettiä, että vieläkin tuo jeesuken aikainen paska valtralla käytössä. se kun ei kestänyt mezzo-aikana pihamaita putsata lingolla. jos linko oli täynnään lunta, ei ollut vara käynnistellä, tai pakka oli kaputt.
Kuormaajan sylinterin turpa vuosi öljyä ulospäin. Vein sylinterin korjaamolle. Korjaamolla mäntää lämmitettiin että olisi saatu mäntä irti varresta, ei lähtenyt millään. Sitten katkaistiin silmukka varresta ja vaihdettiin turvan tiivisteet sitä kautta. Nyt se sitten vuotaa sisään eli kuormaaja tulee aika nopeasti alas. Vaihdettiin letkut toiseen lohkoon ja sama juttu. Sylinteri kävi koeponnistuksessa uudestaan ja väittivät että toimii. Laskee kuitenkin hetkessä alas.

Olisiko käynyt niin että männän ja varren välistä on mahdolliset tiivisteet paskana sen lämmityksen takia, kierteet ei vaan aukea millään.  Sen verran kuitenkin päästää läpi että aisat putoaa. Aika epätodennäköistä että se toinen sylinteri olisi korkannut itsekseen.

Joutuuhan sen purkamaan vielä kolmannen kerran mutta millä se todeksi näyttää korjaamolla että ei toimi koska heidän mielestään sylinteri on kunnossa ja vika jossain muualla.

Hitsaa mäntä kiinni varteen jos epäilet läpivuotoa kierteistä.

Tai jos suosiolla hakis uudet tunkit tarvikkeena? Lazilla on ollu muutenkin hyvää tuuria noissä rempoissa. Ei ihan vielä yllä maraanin tasolle mutta liki on. Lazilla on sentään muutama pari ehjiä kenkiä.... ;D

Juu, uuden sylinterin saa samalla rahalla kuin 1,5 tiivisteremonttia hydeliikkeessä  ;D Ehkä joutuu itse hitsailemaan päitä vähän uusiin kulmiin, ehkä ei.

Ei saanu tarvikkeena 55 kuikan tiivisteitä parivuotta sitten,Arvokkaita olivat. Eli melkein uudet tarvike tunkit kerralla ja sitten ei oo tiivisteet jatkossa kalliita.
Hieman aiheesta sivuun mutta sama kahva kuitenkin, eli jos se varmuusliipasimen kytkin sippaa niin Konehuolto Paavo Liinamaa Nivalasta auttaa eikä ole kallis.
Mitähän tuo CUTANAN mainitsema aine on nimeltään

Valitettavasti ei ole tuota valokuvamuistia.
Kysymään vaan Nyykkärin varaosamyyjältä.
New Holland kauppiailla on jarrulisäainetta myytävänä.
Ihan tuossa seppämies pulloa esitteli ja kertoi sillä jarrujen hiljentyvän.
Täällä on uskottu Castrolin märkäjarruöljyyn,parempaa jarrujen toiminnan kannalta kuin Shell/JD öljyt.
Amiksessa jouduin joskus -03 rassaan yhtä toledo 1,9tdi:tä. Ei ollut mennyt ensimmäisestä leimasta läpi kun savutti, kaikkea kokeiltiin syyksi ja viimeisenä katsottiin egr:ää kun oli silloin uutta tekniikkaa. Egr irti ja tutkimiseen, lopputulemana jouduin ottamaan vielä imusarjan irti. Imusarjassa oli 1/3 osa rööreistä auki, ja itse egr oli muutautumut täysin umpeen. Silloin minusta tuli egr:n vankkumaton vastustaja, melkein uusi auto oli jo tuolloin nokeentunut "pilalle"

Noista aikaisemmista juuri itselläkin jotain kokemusta, lieneekö niin että kierrättäävät myös kylmällä koneella.
Parit imusarjat ja venttiilit tuli lioteltua,aikamoista tervaa siellä oli ja huomattavan paljon. Mm. BMW M57 dieselit karisteli tuon töhkääntymisen seurauksena imusarjan "säätöläppiä" koneen sisuksiin ja isompaan remonttiinhan siitä pääsi.
Jes.
Lienee tietoni vanhaa tai hapettunutta 8)
Eli siinä uskossa olen ollut että noita oksiideja tulee juuri osakuormalla kun ilma eli happimäärä on suuri verrataessa polttoaineen määrään.
Ei vain nyt löydy mistään se artikkeli jossa tuo mainittiin,kiinostaisi katsoa kuka sen on kirjoittanut.
Kyllä nuo muutama viritysguru on myös pitäneet tuota JD systeemiä poikkeuksellisena, eli juuri sitä että kierrätetään koko ajan,myös täydellä kuormalla.
Myös tuolta viri eli ohjelmointipuolelta Sisuista joissa on se nokka-akseli egr kuultua tarinaa vielä, eli niissä on ruiskuennakko huomattavan myöhäisellä,lieneekö perkiisselissä sama. Jopa 10% kulutuksen laskua lupailivat jos pelkästään ennakko jengataan kohdalleen.
Käsittääkseni ensimmäiset päästörajat täyttyivät systeemillä turbo-välijäähy-myöhästetty ennakko.
Lujiahan nämä nykykoneet ovat,tuossa väljätarinassa meinasin lähinnä sitä että ajo loppunee kierrättävällä moottorilla aikaisemmassa vaiheessa kuin perinteisellä,eli pakokaasut alkavat olla likaisempia ja sitä kautta tukkeutuu koko kone.
Pitipäs päivittää tietoja,happi oli multa hakusessa ;D
Lueskelin Karhusen Koneviestikirjoituksia,hyötyjäkin oli löytänyt mm. tasaisemman ja suuremmalle kammenkulmalle riittävän palotapahtuman.
Tuota JD;n systeemiä en täysin ymmärrä,miksi se kierrättää myös täydellä kuormalla? Olen siinä uskossa ollut että oksidit ovat nimenomaan osakuorman ongelma?
 Eli se savuava Fordi päästää ainoastaan hiukkasia eikä oksideja häh?
Entäs sitten kun tälläinen egr motti alkaa väljäksi kulua,silloinhan vasta se kunnon kierrätys alkaa?
Tuosta egr jutusta jotain.
Jonnikan egr alkaa toimimaan vasta kun koneen lämpö ylittää noin 75-76 astetta. Ei toimi siis kylmänä ollenkaan.
Muuttuvasiipisellä ahtimellä hallitaan myös ahto/pakopaineen suhdetta koska jos pakosarjan paine pienempi kuin ahtopaine niin huonoahan se savun syöttö on.
Itse pakakaasun kierrätyksestä on vallalla harhaluulo tuosta hapen määrän rajoittamisesta. Eli tokihan pakokaasun kierrätyksen tarkoitus on pudottaa palamislämpötilaa jolloin niitä oksideja ei niin muodostu.
Siihen se on aivan käypäinen eväs koska se on suurimmaksi osaksi vesihöyryä ja sehän tunnetusti laskee palamislämpöä. Happeahan saadaan vähemmäksi ahtoja vähentämällä vai mitä?
http://www.mikrosys.fi

nää poijjaat tälläsi joskus VAMMAS majorista sähköohjatun,joku askelmoottorisydeemi,kysäse telehvoonilla tarkemmin...

http://www.youtube.com/watch?v=QfdqtSQ4q9c

Siitä tokumenttia juutuupista.
Penkin alta. Samanlainen kuin vanhemmissa esim. 3050.
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 32