Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 32

Viestit - Cutana

Zetorilla rupes kytkin sauhuammaan, muuten olisi vedelly prenttiä kuin lapasta.   ;D

https://www.youtube.com/watch?v=PIu2ckk_IIs

-SS-

Eiku Fendissä oli ammattimies. Älysi virheensä eikä toistanu sitä. Eli kun merkki tulee niin toiselta luulot pois,mutta se pitää osata ettei pyörät lipee.Siinä se. Lepokita-Liukukitka. Yksinkertaista.
Lämpöä myös välittömästi hitsauksen jälkeen,ja mielellään myös välillä. Oikein hyvän haluaa niin leikolla naputtaa saumaa,eli toisin sanoen venyttää,sitte taas lämpöä ja uusi palko,jne. Ei saa jäähtyä liian nopeasti.
On pysyneet.
ihiminen se on kasannut senkin erikoismittaisen. meinaan jotta jos hankit sen vakiomittaisen ja soitat jollehin luokkahitsarillen. no, sehän pilkkoo sen vakion ja laittaa siihen sopevat välipalikat.

Komppaan Bob Marleyn näköstä miestä.
Kaveri oli pysäytetty poliisin toimesta ku Haiseella oli vetäny omaa rakentamaasa traileria,virkavalta oli ollu sitä mieltä että tämä on varastettu perävaunu mistä on haku päällä. Kaveri olikertonu että perhana ku ite rakensin tään ni en kai tätä oo voinu varastaa,sitte kysyny että näyttäkääs mitä te oikein etsitte?  No,ykköspyörä Hessuahan ne oli kaivannu. Kaveri siihen että kahtokaa ny ku tämä on teli ja traileri jne... niin Polliisi oli sanonu että sinähän olet voinut sitä muuttaa... ;D
Oli se sitte selvinny,mutta muuttaminen,myös telin,on mahdollista. Jopa tien päällä. Virkavallan toimesta,niin kyllä siihen hitsariki pystyy.
Mää ku nä'istä mitään sen kummemmin ymmärrä,syylärin pesen kaikista vehkeistä vähintään kahdesti vuoteen,Wedholmmista jopa useammin,ja paine-ilmakin on käytössä. Nesteitäki vaihtelen,en tosin joka vuosi mutta kuiteskin.Hihnakii vaihtuu ennenku katkee ja tähän kys. vehkeeseen on vaihdettu urautuneita hihnapyöriäki. Eli mun vehkeessä se olis sökö waterpumppa tai kannentiiviste. Liekkirenkaat kovertaa pikkuhilijaa kantta,sitte alkaa vuotaa. Eli mulla 12th tuntia,siitä turpon kaa 3th. Läppäsin vähä venttiileitä,hoonasin seuralaisia tehtaan hoonin jäljille,niitä näky vielä. Sylkkäputkia pyöräytin vähä ku nehän kuluu siitä missä se mäntä käy kääntymässä. Uusia renkaita ja tiivisteitä. Pelaa hienosti. Pari th ajettu,ei kitkua,katkua,syö öljyä ja käynnistyy hienosti. Ja tottakai se kansi kävi höylässä.
Laukkaseen oon oon ollu tyytyväinen,siis todella tyytyväinen. Ohjeet,arvot yms,osissa hinta edullisempi kun Hjalla. Seksi vie ja taksi tuo tai posti tässä tapauksessa, "Juu,tänään lähtee!" vakio vastaus. Ja ne parikertaa kun jotain tilattu tehtaalta,ne on olleet sinä päivänä kun MR. Laukkanen on kertonut. Valmetilla kans touhusin 14 vuotta pikkupojasta lähtien,13000 tuntia. Paremmin menny Deeren kans,ikävä kyllä. Työni tekisin Suomalaisella jos olis vara.
Joskus kauan kauan sitten Runnin Konepajan tekemä rehun leikkaus lapio. Suora,hieman aallotettu oikein kovaa ainetta oleva terä,terän yläosassa tappi josta voi polkea jalalla. Siis siihen aikaan kun käsin aumasta/siilosta yms rehu hangolla/talikolla otettiin.
Tosin tuokin sittemmin pilattiin,isä uuden osti niin ei pysyny se terä enää suorana vaan vääntyi,pehmeetä tavaraa.
Eli tekniikka oli lapio polkaistiin rehuun,tai lyötiin,käännettiin itseä kohti että löystyi ja taas ylös ja uusi polkaisu.
Ennen tuota muistan olleen pistolapion niin terävä että sillä leikkasivat rehurintausta. Oli muuten hienon näköinen rintaus,ihan kuin alvar aallon juttuja.
On se vielä jossain tallessa,tosin terä jatkettuna auran leikkurista otetulla palasella.
30 sarjan ja myös 20 sarjan lämppärin moottorit löytyy autotarvikeliikkeistä, aito bosch,tosin jossain brasiliassa tehty. Sama puhallin kuin 50 sarjan,3050,3350 jne. tynnyrihyttisissä. Joku kerran tarinoi noita hydr.servoja korjanneensa,mutta tuo turbon askelmotti on ns.suojattua tuotantoa,osanrot siellä sisällä ei johda mihinkään vaikka siemensin tekele lienee.
Sehän nykyään konetta suunnitellessa suunnitellaan osien käyttöikä ja varaosien mynnin tuotto etukäteen.
Sitä ei suunnitella pärjääkö koneen käyttäjä.
Esim. 30srj syyläri n.1600 ekua, N valtran noin 1300 ei niin mitään ***** älyä.

Suuttimilta vaikuttaa.  Tuuppaa sitä JD:n polttoaineen lisäainetta reilusti,mulla helpotti sillä. Ja käytä säännöllisesti. Finn dieselin ohjelma siitä hyvä että voit nakata koko egr venttiilin mäkeen,myös se pakokaasun jäähdytin kannattaa poistaa. Egr vent.ja se jäähd.ovat ns.vikakohteita,molemmat töineen vaihdettuna menee varmaan pariin tonniin,hyvin joutaavat pois.

Edellinen lainaus

Tai sitten asian voi nähdä näinkin:

Onhan se mahdollista  ohjelmalla ns. ohittaa ja  poistaa koko  EGR venttiili ja poistaa  takasinkierrätyslauhdutin.
Kun kone  huolletaan JD huollossa  seuraavaa asiakasta varten saattaa tulla lisäkuluja. 
Oletettavasti  käytetyn ostaja haluaa hankkia  koneen joka on rakenteelisesti  vakio.
Uskon että  käytetyn koneen omistaja haluaa että merkkihuollon vianhaku on tehokasta ja edullisempaa kun " professorit "  eivat ole sorkkineet johtosarjoja ja rakentaneet omia keksintöjään  koneeseen.

Ohjelmointi on hyvä asia kun siinä ei mopo karkaa käsistä
[/quote]

Eli omaa konetta ajatellen,Agrihuollossa vakio-ohjelma sisään ja lauhdutin paikoilleen,ei kovin isoja hommia. En kyllä äkkiä ajatellen tuohon usko,johtovirejä kun ei ole ollenkaan. Nyt kiinostaisi se versio jossa ohjelmasta poistetaan muuttuvasiipisen ahtimen softat ja nakataan vakio ahdin paikoilleen. 1600 ekua se säädön askelmotti,ja niitä kuuluu menevän,muiltakin kuin multa. Aika iso huolto-toimija mainitsi että kun se pakojäähdytin menee niin ohjelmamuutos ja jäähy mäkeen,edullisempi eikä enää siitä porsi,yleinen käytäntö siis.
Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä 30 sarjan koneista. Ajaessa putkesta tulee välillä ulos putken täydeltä mustaa savua ja samalla koneesta tuntuu katoavan voimat pois, tätä tapahtuu välillä jopa muutaman minuutin välein tai sitten kerran pari päivässä. Joskus huollossa valittelin asiasta niin kuului kuulemma asiaan kun kone puhdistaa egr venttiiliä. Nyttemmin olen sitten samaisesta huollosta kuullut ettei se nyt ihan normaalia välttämättä olekkaan.
Tuo temppuilu muistaakseni alkoi sen jälkeen kun takuuseen vaihdettiin tuo egr venttiili. Voisikohan tämä savutushomma jotenkin liittyä siihen?

Suuttimilta vaikuttaa.  Tuuppaa sitä JD:n polttoaineen lisäainetta reilusti,mulla helpotti sillä. Ja käytä säännöllisesti. Finn dieselin ohjelma siitä hyvä että voit nakata koko egr venttiilin mäkeen,myös se pakokaasun jäähdytin kannattaa poistaa. Egr vent.ja se jäähd.ovat ns.vikakohteita,molemmat töineen vaihdettuna menee varmaan pariin tonniin,hyvin joutaavat pois.
Josw sen saa yhtenäisenä lenkkinä paikoilleen niin rengasliikkeessä paistaavat ja pysyy.



Valmet 1203 on vakiona kompressori turbo – tuohon koneeseen on tod näk vaihdettu hukkaportillinen turbo joka siinä nyten pärisee – ei kuulosta ääni "huilumaiselta"  ;D

Ps 1203 äänimaisema on kyllä erikoinen :)

***Ei tuossa mitään hukkaporttiturboa ole. Ämpärin kokoista Holsettia vain meinaa ahdistaa, vaikkei syöttö ole läheskään täysillä.
Sakkaa kyllä aika raskaasti, näkee jopa putkenpäästä.

Höpöhöpö- mikään kompressori vaan Comprex tyyppinen paine-aalto ahdin. Eli pakokaasun paine-aalto ahtaa ja remmi on vaan sen rummun pyöritystä varten. Pakokaasu ja imuilma ovat suoraan kosketuksissa toisiinsa,eli pakokaasun paine-aalto paukauttaa suoraan vauhtia imu-ilmalle,kuvia on ja tarinoita,kuukkeli löytää.
Mulla tuli tuo pauke kun yksi talvi keksin laittaa jotain yleisöljyä tai donaxia 3050 deeren etuakseliin. Helvetillinen sätke ja pauke betonilattialla kääntäessä. Normi 80-90 GL5 oli siihen asti,ei mitään pauketta.
Nykyään toki "limited slip" käytössä.
Käyneekö muuten jarrulliseen etunapaan tuo  LS?
Oletko mitannut virran johto paikoillaan,ettei vaan olisi sitä haamusähköä joka näkyy mittarissa mutta häipyy kun koittaa kuormaa laittaa? ns.Foortin tauti ;D
Pakkasydeemissä on tiivisteitä ja tuo edellä mainittu rengas,vanhempaan mallisarjaan tehtiin korkeampi kun lisälevyparin laiton jälkeen talvella suti etupää vaikka vetoveto oli kytketty pois.
MP ykkönen ja kakkonen olleet käytössä jo vuosia. Ei ole ollut valittamista toiminnasta ja ovat pysyneet ehjinä. Kuormaajat ovat 265 ja 275.

MP-liftin pihti piti jo tilata Massikkaan, mutta sanottiin sivuilla, että paine pitäisi rajoittaa 200 baariin.  Onko sulla joku rajoitusventtiili? Mikä noista sitten hajoaa, jos paineet menee vähän yli? Käpälät vääntyy vai tiivisteet kovilla.

Se painelauseke on niitä takuun kiertojuttuja. Voi siihen vedota että "katokunmeidänpihtionsuunniteltuvainpienemmillepaineillevoivoikunsullaonliikaa"
Eli ihan hupatusta. Pitäisi ehdottomasti kauppakirjassa mitätöidä tuo pykälä.
Niissä esisarjan vehkeissä oli aika paljon kaikennäköistä.
Yleisin tietysti neste/öljyseko,etuakselin maljat,synkrot jotka tuli sitten teräksisinä,peräkotelo,se jossa ulosoton rattaat halkeili,3 pyttyisissä rojahteli se pikavaihde kun kolmepyttyinen pyörii niin epätasaisesti,kytkimen irrotushaarukka heikko,nosto sylkistä irtoili mäntiä,niiden turpakappaleet oli jotain sekasikiöitä kun tiivisteitä ei saanut mistään,edes alkuperäisenä,perä heikko kunnes olisko -86 siirtyivät kahteen ristitappiin ja neljään rattaaseen,kytkin alamittainen levystä jousia irtoili,ulosoton kytkin myös alimitoitettu ym.
Eikä muuta mutta takuu-ajan jälkeen suhtautuminen oli lähinnä *****ako natiset.


Eikös esim. rekat vaati sen 90 cm ennenkun eles tuleen?

100cm 48 tonnia, 105cm 60 tonnia. Ja edelleen yhdistelmäpainoja.
Olis kiva nähdä joskus armeijan taulukko,sellainen mitä ei käytetä rauhan aikana.
Sivuja: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 32