Suuttimilta vaikuttaa. Tuuppaa sitä JD:n polttoaineen lisäainetta reilusti,mulla helpotti sillä. Ja käytä säännöllisesti. Finn dieselin ohjelma siitä hyvä että voit nakata koko egr venttiilin mäkeen,myös se pakokaasun jäähdytin kannattaa poistaa. Egr vent.ja se jäähd.ovat ns.vikakohteita,molemmat töineen vaihdettuna menee varmaan pariin tonniin,hyvin joutaavat pois.
Edellinen lainaus
Tai sitten asian voi nähdä näinkin:
Onhan se mahdollista ohjelmalla ns. ohittaa ja poistaa koko EGR venttiili ja poistaa takasinkierrätyslauhdutin.
Kun kone huolletaan JD huollossa seuraavaa asiakasta varten saattaa tulla lisäkuluja.
Oletettavasti käytetyn ostaja haluaa hankkia koneen joka on rakenteelisesti vakio.
Uskon että käytetyn koneen omistaja haluaa että merkkihuollon vianhaku on tehokasta ja edullisempaa kun " professorit " eivat ole sorkkineet johtosarjoja ja rakentaneet omia keksintöjään koneeseen.
Ohjelmointi on hyvä asia kun siinä ei mopo karkaa käsistä
[/quote]
Eli omaa konetta ajatellen,Agrihuollossa vakio-ohjelma sisään ja lauhdutin paikoilleen,ei kovin isoja hommia. En kyllä äkkiä ajatellen tuohon usko,johtovirejä kun ei ole ollenkaan. Nyt kiinostaisi se versio jossa ohjelmasta poistetaan muuttuvasiipisen ahtimen softat ja nakataan vakio ahdin paikoilleen. 1600 ekua se säädön askelmotti,ja niitä kuuluu menevän,muiltakin kuin multa. Aika iso huolto-toimija mainitsi että kun se pakojäähdytin menee niin ohjelmamuutos ja jäähy mäkeen,edullisempi eikä enää siitä porsi,yleinen käytäntö siis.