Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 139

Viestit - nestori2

Tässä nostetaan kädet pystyyn huumeongelman edessä, saa sitten nähdä, mikä on tulos, ehkä yhä isompi osa kansasta työkyvyttömiä huumeongelman takia. Sen se tekee, että huumebisnes kärsii, hinnat laskevat.
Eipä ole ensimmäinen kerta, kun tämä Linden sekoilee.  Aika hyvät skandaalin ainekset, joilla keltainen lehdistö nyt saa mässäillä.
Vapaa sana / Vs: Kotihoidon tuki
: 13.02.18 - klo:08:03
Olisi uudistus pitänyt tehdä heti vaalikauden alussa, olisi Kepun  äänestäjät ehtineet unohtaa asian.
Jokos Ojala on vaihtanut Hondan gessuun tai kotariin?
Kuka nyt niin tyhmä on, että vaihtaisi laatumerkin näihin markkinoiden heikkolatuisimpiin? Nytkin TM:n testissä satapiikki kotarin kone hajosi alle 20 tkm:n ja aikoinaan Gessun vaihdeloota porsi ennenkuin oli mittarissa 40 tkm.
Asuintalo yleensä tulee tilakaupoissa lähes "kaupantekijäisinä", siis ei nosta kauppahintaa kovin paljon. Yleensäkin asuinkiinteistöjen hinnat maalla ovat alhaiset eivätkä sittenkään tee kauppaansa. Toivottavasti sinulla on hyvät välit tähän vanhaanisäntään, se on lähes kullanarvoinen asia tässä tilanteessa.  Parempi olisi, kun saisit tehdä kaupan ilman kilpailua sellaiseen enemmän tuottoarvohintaan. Eikö kaupat voisi tuon asuintalon suhteen tehdä niin, että kaupassa myyjälle jäisi asumisoikeus, niin pitkäksi aikaa, kun hän siinä kuntonsa puolesta pystyy siinä asumaan?
Paras päätös ikinä oli siirtyä pelletinpolttoon.
Varmaan hyvä päätös, moni ei laske työmäärää ja terveyshaittoja, joita hakkeesta tulee. Itsekin olen harkinnut, jos muuttasi klapilämmityksen pelletille, investointi ei olisi suuri ja lämmitystyö vähenisi olennaisesti.
Turha sitä on leimata ihmisiä etnisen taustan tai uskonnon perusteella, kusipäisyydellä ei ole mitään tekemistä niiden kanssa. Kyllä meilläkin raaimpien tekojen takana ovat ihan kantasuomalset.  Taustalla useimmiten viina ja huumeet, joita kansa enenevissä määrin haluavat vapaaseen kauppaan.
Jos on normaali vuosi, niin saadakseen mahdollisimman kuivaa haketta, jota ei tarvitse erikseen kuivata, niin eikö oikea aika hakettaa oleaika lähellä kesä-hienäkuun vaihdetta. Veden polttaminen ei kannta eikä myöskään koneellinen kuivatus ole järkevää, jos on ihan luonnon keinot saada kuivaa haketta. Märkä hake ja pakkanen on paha yhdistelmä, sitä eivät oikein siedä edes arinapolttoiset isot laitokset saatikka sitten nämä stokerit.
Eikö urakoijat tee haketta niin edullisesti, että ei  omaa eikä sen paremmin osaomistettua hakkuria kannata hankkia? Lisäksi urakoijan hakkurista menee läpi lähes mikä hyvänsä puu. Kun järjestää lähiseudun haketukset samoihin aikoihin, niin on hieman neuvotteluvaraa hinnoissa, urakoijan ei tarvitse montaa kertaa kylälle tulla. Yhden talon haketukset ei paljon aikaa vie, isännällä kiire saada riittävän nopeasti kärryjä torven alle.
Kyllä noilla paalimäärillä on urakoija ainoa vaihtoehto. Jos jostain halvalla paalaimen saa, niin taitaa aika mennä sen kanssa tapellessa. Paalimäärä täytyy olla satoja vuodessa, jotta homma taloudellisesti vetää sauhunsa.
Kun nuo vaalitentit on katsonut, niin ei se Sale todellisuudessa mitenkään loista. Jos äänestäjät tekisivät valintansa pelkästään näiden tenttien perusteella, niin taitaisi olla jopa palkintosija lujilla.  Mutta istuvan presidentti on aina vahvoilla, kun periaatteessa saa tehdä vaalityötä 6 vuotta ja saa siitä vielä kohtuullisen korvauksenkin. Halonenkin valittiin toiseen kertaan, vaikka oli  sosialistisen puolen ehdokas.
Kyllä autojen kolariturvallisuus perustuu enemmän hallittuun pellin kasaanmenoon kuin kovaan pelliin. Ihminen kestää kai noin 8 g:n  paineen, sitten lähte henki. Nokan hallittu muodonmuutos vähentää tuota g-voimaa kolaritilanteessa. Totta on se, että mitä painvampi on auto, sen paremmin se pärjää kolaritilanteessa. Mutta jos rekka tulee vastaan samaa kaistaa, niin kaikki henkilöautot ovat heikoilla.   Minulla oli aikoinaan ensimmäsenä autona Volvo Amatzon, kaksiovinen, paino oli 1060 kg. Nykyään on Ford Fiesta, painoa 1150 kg. Että on autot  50 vuoden aikana jonkinverran vankistuneet. Se on ihan varma, että kolaritilanteessa tuo Volvo nykymitoilla on melko turvaton, vaikka sitä tuohon aikaan pidettiin turvallisuuden esikuvana, vakiona olivat mm. turvavyöt ja niskatuet. Ei Fiestan ja Focuksenkaan painoero suuri ole, noin 120 kg, vaikka ulkomitoista voisi muuta päätellä.
Kyllä sitä polttomoottoriautostakin voidaan tehdä taloudellinen samalla tavalla, kun unohdetaan, että sen ei tarvitse kiihtyä alle kymmenen sekunnin nollasta sataan ja otettaan turhaa painoa ja kokoa pois. Tasaisella 100-120 km/h nopeudella ei auto tarvitse kuin ehkä parinkymmene kilowatin tehon ja vaihdevälitykset voi hyvin tehdä niin, että huippunopeus on luokkaa 120-130 km/h. ja auton oko yleensäkin, useimmat tulevat aivan hyvin toimeen B-segmentin autolla, siis esim. Fiesta ja Polo. Kummatkin aivan loistavia ajettavia, ei ratin takana tajua ajavansa pikkuautolla. Akut ovat edeleenkin hybridien ongelma, tuovat satoja kiloja lisää painoa, joka taas merkitsee lisää energiakulutusta. Jos tuollaiseen "pikkuautoon" pistetään optimaalinen moottori, vähän tehoa, mutta hyvä vääntö alhaisilla käyntinopeuksilla, niin kulutus menee alle kolmen litran/100 km.
Vapaa sana / Vs: Salen jälkeen
: 14.01.18 - klo:22:32
Tenttejä tähän mennessä katsellenaani Vanhanen on esiintymisellään ja asiaosaamisellaan tehnyt vaikutuksen. Paavo nyt toisteli vanhoja juttujaan, vaikka olettasi kokemukseeltaan pystyvän parempaan. Jos pitäsi mainita pahin rimanalitus, niin se kyllä on Huhtasaarella, on tyttö lähtenyt sotaan varsin kevyin eväin. Tulevalla viikolla lisää, kyllä tässä jyvät eroittuvat akanoista. Hesarin vaalikoneen mukaan ehdokkaat ovat poliitisella kartalla vasemmistolaisia liberaaleja, ainoastaan Paavo on konservatiivinen, mutta hänkin vasemmistolainen. Luokitus perustuu ehdokkaiden antamiin vastauksiin, joten taitaapa olla niin, että jotkut kyllä valehtelevat saadakseen ääniä, on siellä joukossa nimittäin ainakin yksi selvästi oikeistolaiseksi miellettävä ehdokas. Huhtasaari on ollut ainoa, joka ei Hesarin koneeseen ole vastauksiaan antanut.Kovin kummalista, kun eduskunnassa vasemmistolaisia tuskin kolmasosa.
TM:n artikkelissa ainakin kerrotaan, että ajoasento "tilava" ja että persjalkainenkin saa helposti jalat maahan. Eipä tuota muuten sa selville kuin koeistumalla, siitä vaan MP-messuille 2-4/2 Helsinkiin. Siellä voi koeistua myös muiden valmistajien pyöriä, samassa sarjassa taistelee myös Honda CB650 F. Helsingissä voi myös koeajaa pyöriä, käsittääkseni pitää tehdä ennakkovaraus, joka kai onnistuu ihan netissä. Halliin on rakennettu mutkainen koeajorata.Itse ostin seitsemän vuotta sitten sieltä esittelypyörän, niistä voi saada ihan houkuttelevia tarjouksia.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 139