Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 139

Viestit - nestori2

Cometin pumppu maksaa noin 500 euroa, joten helpommalla pääsee, kun vaihtaa koko pumpun. Pumpussa saattaa kyllä olla muutakin remonttia kuin se yksi kalvo.
Trumpikin moitti, kun eurooppalaiset eivät osta amerikkalasia autoja. Mikäs ihme se on, kun ovat laadultaan täysi ala-arvoisia, komeilevat katsastustilastojen häntäpäässä. Samaan aikaan euroopassa, Koreassa ja Japanissa autoja, joiden laatutaso on kuin toisesta maailamasta. Ja totta on myös se, että turha tänne on kaupitella ylikokoisia energiasyöppöjä autoja, vaikka olisi laatu kohdillaankin.
Se työntövarren reikä siellä traktorin päässä vaikuttaa myös tunnustelun herkkyyteen. Minulla joskus oli 900:n Valtra ja Kvernen kääntöaurat, en nyt muista ulkoa, missä reiässä oli, mutta oli sellaisessa, jossa tunnustelu oli toiseksi herkin. Aurat kääntyivät ilman mitään ongelmia, ei ottanut tukipyörä maahan kiinni käännössä. Traktorissa sähkönostolaitteet ja hydraulinen työntövarsi. Loistavasti systeemi pelasi, kun saattoi vielä vauhdissa säätää nostolaitteen herkkyyttä.
Olisi Monsanto säästynyt tältäkin murheelta, jos olisi lisännyt pakkauseen varoituksen "voi aiheuttaa syöpää". Roundup lienee samalainen aikapommi kuin asbesti aikoinaan, sitäkin käytettiin aikansa mielin määrin, nyt sitä pitää välttää kuin ruttoa.
Eipä niitä kai kukaan tulosta, ennenkuin viranomainen pyytää ne nähtäväkseen. Kun minulla oli aikoinaan tarkastus, niin talutin tarkastajan tietokoneen ääreen, avasin PeltotukiPron ja kehoitin siitä katsomaan. Kyllä noita papereita on muutenkin jo paikat väärällään, turha niitä on lisää luoda turhan takia. Tulostuspäivämäärä ei ole sama asia kuin suunnitelman tekopäivä.
Ketjupyörä on standardiosa, tilaa vaikka tuolta  http://www.euroket.fi/ketjupyorat/?gclid=EAIaIQobChMI2tyfm-Xe2wIVgrHtCh081ArnEAAYASAAEgIp-_D_BwE
Malli kun on olemassa, niin taatusti vstaava on helppo valmistaa.
Eikö sänkimuokkaus melko pian puinnin jälkeen ole tehokkain tapa kurittaa juolavehnää, sen jälkeen kynnön voi hoidella ilman kuorimia tai esiauroja.
Minkälaisella panssarivaunulla tuota pitää vetää, jotta jonnekin metriin saa ojan upotettua?
Sama kyllä tulee mieleen. Joskus vetänyt 100 heppaisella myyräoja-auraa, ja kyllä se sitkeimmissä paikoissa on tuskaisaa hommaa. Tuossa kun samaan aikaan menee putkea ojaan, niin ei auta edes auraa nostaa. Ilman muuta, jos haluaa homman sujuvan, on painoa oltava vetokoneessa vähintään 6 tonnia, teho ei ole niin määräävä, kun vaan löytyy pieniä välityksiä.
Tuossa on yksi myynnissä, jos on hinta/laatu-suhde mielyttävä    https://www.nettikone.com/jyty/jyry-salaoja-aura/1729102
Vapaa sana / Vs: Luomulihaa?
: 22.05.18 - klo:22:02
Kyllä mielestäni ainakin itseuudistuva pihvikarja onnistuu luomussa ihan hyvin, enenevässä määrin taitavat siirtyä luomuun. Nurmen lannoitus olkilannalla nykyaikaisella levitysvaunulla onnistuu hyvin. Niiton jälkeen lanta levitetään ja viikon päästä ei kyllä huomaa, että lantaa on levitetty, kun nurmi alkaa kasvaa.
Kyllä se ainakin lypsykarjatiloilla kannattaa, kun on kesällä myös paljon kulutusta. Investointiin saa aika hyvän avustuksen ja loppu on verotuksessa vähennyskelpoista. Laitteiden kestoikä on 25-30 vuotta, joten ehtivät maksaa itsensä takasin pariin kolmeen kertaan.
Tällä kertaa Eemeli kyllä haukkuu Kepua ihan asiasta, Siikalatvan valtuustossa on 20 kepulaista, 4 demaria, 2 vasuria ja 1 persu. Eipä siinä lukiolla todelakaan ole tulevaisuutta, jos ilman näitä "täkyjä" löytyy vain 7 hakijaa lukioon.
Kyllä  sitä  kisa oppilaista menee aika erikoiseksi, jos pitää houkutella ilmaisella ajokortilla. Käytännössä tuon kuitenkin kustantaa valtio, ei kyseinen kunta. Ikäluokat vaan pienenevät, ei kaikilla maaseuden lukioilla vaan ole tulevaisuutta. Aikoinaan, kun pääsin ylioppilaaksi, pääsi paikkakuntamme lukiosta  39 ylioppillaksi ja yksi reputti. Nyt määrä on korkeintaan luokkaa 15 vuosittain, siis siellä "kipurajalla".
Trumpin poliikan takia USA tulee jäämään junasta monessa asiassa ja Kiina  kerää pisteet. Mitä tuolla Möhkö-auto poltiikalla oikein voittaa? USA valtiona hoitasi suuren osan päästötavoitteistaan siirtymällä euroopassa yleisesti käytettyyn autokantaan. Nyt siellä autoteollisuus jatkaa entiseen malliin ja vientimahdollisuuset ovat surkeat niin laadun kuin pästöjenkin takia.
Euroopassa ollaan siirtymässä yhä pienemppin autoihin, alkaa jopa  olla Mondeon kokoisten autojen valmistus vaakalaudalla. Fiesta-luokan autojen kysyntä sen kun lisääntyy, Kölnissä niitä värkätään 1500 auton viikkovauhtia, kun esim. Mondeota taidetaan myydä koko maanosassa alle 15000 kpl/v.
Keskustelu menee tässä taas väärille raiteille. Takana taatusti on omistajan vakava henkilökohtainen trageria, eikä siis ole mikään irvailun aihe. Että voisitte ehkä hieman hävetä, jos jotain tajuatte.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 139