Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 137 138 [139]

Viestit - nestori2

Vapaa sana / Vs: Aseet
: 08.11.07 - klo:13:36
Ja on sitten aseet, joilla kaataa vaikka hirven, mutta eivät tarvitse minkäänlaista lupaa. Tarkoitan erialsia jousiaseita, joiden teho ja tarkkuus ovat sitä luokkaa,että jonkun hörhön käytössä saavat aikaan ikävää jälkeä. Esim. Taljajousi on täysi tappoase, nuolen lähtönopeus noin 100 m/s.
Muuta kuin syllinteri irti auroista, kiinni ruuvipenkiin ja sitten vaan syllinterin päässä oleva mutteri auki, jonka jälkeen voi männän vetää ulos. Männän tiivisteet tietääkseni ovat standardiosia, joita kyllä hydrauliikkaliikeistä saa, kunhan vaan tietää mitat. Saattaa vuoto tietenkin olla vain letkunliittimissä, jolloin saataa päästä pelkällä kiristämisellä.
Samaa mieltä olen, että turha säästellä vaan ostaa hinattava malli. Päisteellä kunnostolaitemallin ylös nostaa, niin taka-akselipaino nousee todella korkeksi ja taatusti näkyy kasvustossa. Hinattava sietää myös huomattavasti paremmin  käännösten teon kone maassa. Eräällä tutullani muuten on Tenkasen myymä itäkone, hinattava, kuulemma ihan asiansa ajava kone ja hinta/laatu-suhde kohdallaan.
Katselin Ponssen sivuilta. Siellä kuormatraktorissa 24 V:n järjestelmä ja kaksi 80 A:n laturia eli laturien yhteisteho lähes 4 kW:a.
Työvaloja enimmillään 28 kpl a. 70W eli toisen laturin teho menee täysin valojen hoitelemiseen.
Kyllä siinä taitaa laturin teho loppua kesken, äkkiä laskien vaatii 1 kW:n tehon nuo valot, jos yhtäaikaa ovat päällä. Ja otettava huomioon, että laturi antaa täydet tehot vasta kun moottorissa on kierroslukua enemmän. Akkuakin kait pitäsi jonkin verran myös ladata, nyt saattaa käydä niin, että sekin vain ajossa purkaantuu, kun laturin teho ei riitä.
Kyllä pidän tosiaan tuota 5,6 tn halkaisusyllinteriä hyvänä, vaikka kait jonkin verran lisähintaa maksaakin. Pikaventiili kait sen mukana aina tulee ja syllinteri toimii pikkupuissa samalla nopeudella kuin 3,5 tn syllinteri. Kun on iso puu ja hydrauliikan paine kasvaa määrätyn yli, vetää kovan voiman päälle. Lähes 50 kiintomottia tein koivukuidusta sellaisia lähes 60 senttisiä klapeja, eikä kertaakaan jäänyt jumiin. Kyllä entisellä Jpalla 3,5 tn tunkilla sai aika usein hakata puuta pois, kun ei yksinkertaisesti jaksanut halkaista.
Täytyykin katsoa tuota runkoa, miten se kestää, kuljetin tosiaan painaa melkoisesti, koskapa on pitkä.
Kyllä samalta tuntuu tuo Palaxin haukkuminen. Mitä minä olen noita klapikoneita silmitellyt, niin kyllä Palax sekä laadun että toimivuuden suhteen on todella hyvä merkki. Kun katselee ammattimaisesti klapeja tekeviä, niin kyllä Palax on yleisin merkki ja kun vanha kuluu loppuun, niin Palaxiin myös vaihtavat. Jatkuvassa ammattimaisessa käytössä taitaa vaihtoväli olla 3-4 vuotta.
Kun keskustelu on näin vaisua täällä omalla keskustelualueella. Keskustelun määrä samalla tasolla kuin lampuireilla, joita sentään on aika vähän tuottajista.
Aloittakaa nyt keskustelu edes 141-tuen jatkosta, kait edes se kiinnostaa?
Meikäläisellä on tuo Palax combi II:n hydraulikäyttöisellä kuljettimelle ja 5,6 tn halkaisusyllinterillä. Olen sillä noin 50 kiintomottia koivukuitua nyt kalpeiksi tehnyt ja ihan hyvä peli. Ennen oli Japa ja ei voi kyllä samana päivänä puhua. Kuljettimella saa korkeaankin kärryyn puut ja kuljettimen kääntö hyvä juttu. Japassa oli kuljetin heikoin kohta(kaiken muun lisäksi) ja aina sai vahtia, milloin se on jumissa, joskus otti puukasaan kiinni, joskus puu meni pahasti jumiin ja niin sauhu nousi vetokiilahihnasta.
Palaxissani on myös pikaventiili, pienet puut halkaisee nopealla liikkeellä, kun tulee isompi, niin automattisesti hidastaa ja voima lisääntyy, myös hyvä varuste. Kertaakaan ei tullut niin pahaa puuta, että olisi jumiin jäänyt eli tuo 5,6 tn tunkki näyttää riittävän.
Sivuja: 1 ... 137 138 [139]