Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 82

Viestit - mää vai

Kasvintuotanto / Vs: kuivalanta
: 30.04.15 - klo:19:11
Kylläpä vapautti kummasti paskanlevitystä ja murehtimista, kun jäätiin ympäristökorvauksen ulkopuolelle!  :) Pitäkööt tunkkinsa saatana! :P
Nitraattidirektiivi koskee siitä huolimatta karjatilaa.

Näin on! Lannoitusrajat silti aivan eri luokkaa, ei kuoppatestejä, ei koulutuspäivää, ei 5-vuoden viljelysuunnitelmaa jne... Vapaampi kirjanpito ja vähemmän valehtelua paperilla.
Tilakohtaisia ratkaisuja nämä tietty on eli jos meillä olis pinta-alaa esim liki puolet lisää niin silloin olisin mukana.
Kasvintuotanto / Vs: kuivalanta
: 29.04.15 - klo:22:40
Kylläpä vapautti kummasti paskanlevitystä ja murehtimista, kun jäätiin ympäristökorvauksen ulkopuolelle!  :) Pitäkööt tunkkinsa saatana! :P
Sinkitty koppa ja laadukkaan oloinen kapine, mutta sysipaska vikapesäke oli kuitenkin koko volsu. Tämä meitin auto oli vuoden 98 TDI automaatti. :(
Jos omistaa toyotan, niin saiko silloin ostaa deutzin, vai voiko omistaa vain toisen vaihtoehdoista? Eli jos toyota, ei deutzia? Minulla ei ole noista kumpiakaan. Mutta löytyy kyllä öljynsuodattimia. :'(

Mulla on molemmat :)
Puolisen miljoonaa kilsaa toy-autoilla tahkonneena joutuu kyllä toteamaan että minkä ajo-ominaisuuksissa häviää niin sen vikojen puutteessa voittaa.

Tämä on tietysti vain mun otantani (eikä uusimmista malleista). Käyttökin on ollut asiallista eikä amis-luokkaa...

3 viimeisen Tojon suhteen varsinaista remonttia ei ole tehty oikeastaan yhtään. 200 tonnia ajettuun Anjovikseen laitettiin takaiskarit ja etulevyt. Ja johonkin meni 1 raidetangonpää. Nuo ovat viihtyneet meillä sinne 200 -300 tonnin välille.
Kaverilla oli Camry ja siinä ei myöskään ollut ikinä mitään vaikka ajoa oli paljon. Todella huolettomia kilometrejä - eikä se ollut hassumpi ajaakaan. Jälkikäteen harmitti että se olisi oikeastaan pitänyt ostaa pois kuljeksimasta...

Hirvittää oikein kun lukee näistä sataan tonniin lauenneista laatikoista ja moottoreista, loppumattomista sähköongelmista ym. Tai vehkeistä joissa jotkut etupään (apurungon) puslat ja palikat saa vaihtaa oikeastaan jokaiseen katsastukseen.  Tuntee että todella vähällä olen päässyt :-)
Veljen pojalla oli avensis ajoi kolme vuotta meni katsastamaan sen niin hylättiin oli takaripustukset niin ruosteessa että määräsi ne uusittaviksi.
Osti siis uutena ajoi jotakin 30 -40 tuhatta kolmen vuoden aikana.
Aika legendaa :D
Täällä paikallinen camryn omistaja pääsi kerran lappiin ja takaisin niin piti vaihteisto avata,eli olivat askiltaan täysin susia.
Kyl meitin td camryssä loota kesti  :) Liekö sit vikaa kun toimi..

Älä kyseenalaista Sashan aka 42 asiantuntemusta!  ;D ;D ;D ;D ;D Voi sviddu mikä katkera tuohivirsu. ;D ;D ;D
Aina kun puhutaan suodattimien hinnoista puhutaan alkuperäisistä eikä tarvike suodattimista koska niitä ei voi laadullisesti verrata onhan se tutkittu juttu että orginaali on aina parempi.Enemmän suodatuspintaa,laadukkaammat suodatinpaperit ja vahvempi rakenne joka kestää kylmä käynnistyksiä ja muita painepiikkejä.Joka toista väittää puhuu potaskaa.
Jättäkää tuo skitsoilu eri nimimerkkien sekoittamisessa pois.

Mitäs se SASha aka 42 taas jauhaa paskaa? Kuka täälä skitsoilee ja vielä useamman nimimerkin voimin?  Roomanliitot ja tuhot toistaa itseään sun jutuissa.   Mee nyt ylitäyttö sasha mussuttamaan vaikka pashaa!  ;D ;D ;D

Ei oo ihme jos kone savuttaa ja syö öljyä jos sinne öljynvaihdossa laittaa 8 litraa ylimääräistä. 8)

Mitäpä jos se "tarvike" suodatin onkin täysin sama tuote, mutta hinnaltaan vain 1/3 osa "alkuperäisestä"?
Sasha kuvittelee, että esim. Valtralla joku linjasto valmistaa Valtran alkuperäisiä suodattimia. Not! todellisuudessa se on joku esim. tehofilter tai vastaava mistä nyt halvimmalla sopiva suodatin saadaan.
Deutsia ei kannata vanhaksi pitää, ylläpito tulee kalliiksi. Mitähän vaan maksaa täysi suodatin satsi nykyään.  :o

Kuulehan SAS! ei se suodatinnatsi taida yhtään sen kalliimpi olla deutziin kuin muihinkaan saman ikäluokan koneisiin. Varsinkin 80-luvun dx:n huolto erittäin edullista.

Dx moottori syö öljyä kuin juottovasikka, ja kun mäntä leikkaa kiinni,4.70 Dx mäntä / pytyn hinnalla tekee koko konerempan perkinsiin. Sitten tulee mieleen notta olis  kannattanut vaihtaa öljyt 100h välein no tosin vaihtuu ne lisäämälläkin, muuten tulee tuho. :o

Harvempaan isoon puhumattakaan näistä pikkukoneista ( Dx ) menee öljynvaihdossa öljyä yli 100L  :-\

Suodattimet on kalliilta uudenpiin taitaa yksi hyd suodin maksaa jo yli 200. :'(

Ei taaskaan ollut mitään hyvää kerrottavaa Rooman liiton alueella tehdystä koneesta. >:(

Voi voi 42 vai pitäiskö sanoa SASha aka trollipeikko, luulo ei ole taaskaan tiedon väärti! ;D ;D Öljynvaihtovälihän turbottomissa DX:sissä oli 500h! ja ahdetuissa 250h. Mittari vielä kun käy laiskasti niin on öljynvaihtoväli kohdillaan. Kait se moottori varsinkin kylmänä hiukan väljä on johtuen nestejäähdytteistä korkeammasta käyntilämpötilasta.  Mäntä ja sylinteri paketti näkyy maksavan 214€ eli halvalla tulee perkinsin kone remppa tehtyä? ;D
Dx:ssä on omat öljyt vaihteistossa 44L ja hydrauliikassa 38L. Alle 100 litran jää öljymäärä kaikkineen vaikka siihen luettaisiin jarrunesteetkin mukaan 8) Menee sitä öljyä uudempaan zf7200 laatikolla olevan deutzin perään jo pelkästään 80L.
Deutsia ei kannata vanhaksi pitää, ylläpito tulee kalliiksi. Mitähän vaan maksaa täysi suodatin satsi nykyään.  :o

Kuulehan SAS! ei se suodatinsatsi taida yhtään sen kalliimpi olla deutziin kuin muihinkaan saman ikäluokan koneisiin. Varsinkin 80-luvun dx:n huolto erittäin edullista.
Niin aika turha tässä on vänkätä eri merkien paremmuudesta. Kas koska niitä poitäis olla samoissa töissä ja samalla huollolla sama määrä sama aika jne että tulisi vertailu kelpoista tietoa. Tosijaan juu dötsissä on jonkin asteista suunnan vaihto kipua (ilmeisesti sama kuin Zetkan ajamassa versiossa) . Muutoin edelleen ihan hintansa väärti muuten lisäsin hytin lattiaan äänieristys mattoa  niin kuiskailee enään. Siis siellä taka osassa ei ollu eristeitä kumimaton allla linkaan. Joo megastakin tuli aika hiljainen kun sinne iski mattoo ja ruutta massaa pirusti. Tosin tuo dötsi oli jo alkujaankin hiljainen mutta hiukan vinku hytin taka osasta.

Mielenkiinnosta kurkkasin aamulla ton 10 vuotiaan agrotronin maton alle ja siellä oli kyllä sitä ohutta äänenvaimennusmattoa, siis penkin takana. Käsittääkseni hytti runko on näissä edelleen sama.
Kokemuksia nyt odotelllaan miten nää uudet deutzit pelaa, että uskaltaako joskus sellasta harkita.
Näissä vanhoissa on vielä ZF:n etuakseli, maavaraa kunnolla, ei saaste romuja ja vähemmän sähköhärpäkettä, mutta aikansa kutakin  :'(
On nuo niin surullisen kuuluisia tapauksia että en suosittele niihin sekoamista.Ainakin täällä päin mitä harvoja niitä on ollut niin ei muuta kuin murhetta. :o
Sulle ne on vaan sen takia surullisia kun ovat ulkomaalaisia..

Äläs ny! Sassi puhuu vakaalla kokemuksen äänellä.  ;D ;D ;D Komponenttikoneita ne kaikki nykyään on ja varsinkin Deutz, jossa moottorin, hytin ja ulkokuoren lisäksi lähes kaikki muu on ostotavaraa. esim. tällasia tuntemattomia valmistajia 8)  zf, bosch, hella, vdo, grammer, mannfilter, pirelli, eberspächer, faster, rexroth jne.
Kotimainen Valtra käyttää paljon niitä "karvakäsien komponentteja" alihankinta osia tulee paljon turkista ja muista vastaavista osotteista, vaikkei tehtaalla niistä paljoa puhuta.
Maaseudunkoneen hyttitehtaalla ja Suolahdessa traktoritehtaalla olen asian todennut.
Kerro malli niin tietää hiukan sanoo kun tietää mistä puhutaan..  Kunhan ei oo ZF7100 lootaa niin se on jo paljon  ;)
Onko toi se laatikko malli mihin on tehneet viisinumeroisella summalla remontteja tosi vähillä tunneilla?
Juu se on paska loota jossa on kolme pikavaihdetta eikä pikavaihteet toimi laisinkaan taakseppäin..  Jotain parannussarjaa niihin vissiin sitten tuli sillon...

Niin mitä vikaa niissä zf 7100 laatikoissa on sitten ollut? Näitähän on ollut myös uudemmissa K-sarjan traktoreissa ja vieläpä 50km/h versiona.
Siis täh 125 heppasesta 150 heppanen, mikäs toi nyt olis. Toiseksi mitä muuta vikaa 7100 laatikossa on muuta kuin kevyempi mitoitus ja 3 portainen powershift ja yksi pikavaihde alue aina pakittaessa käytössä?

Meillä on molemmat vaihteistomallit käytössä 4-pykäläinen 7200 (tehoa nostettu 149hv-yli 200hv ja 3-pykäläinen 7100 vakio 110hv.
Tehonkesto-ongelmia voi tietty tulla vastaan 7100-laatikossa, koska pelkästään perä on heiveröisempi.
Täällä oli yksi agrotron 105 jolla vedettiin painotettuna 3-rivistä edenhallia ja tehoa oli revitty 180hv. Ei se kyseinen kone ainakaan vaihtoon mennessä vielä ollut ehtinyt porsia. ;D
Meillä tilityshinta on Valio 35c/l + Länsi-maito 2c/l + pitoisuuslisät 2,4c/l = 39,40 c/l, mutta perushinta on sen 35 c/l
Tuli hiukan oksennusta suuhun kun luin sitä lehteä. Sielunsa myyneitä maajussipoloja :'(
Kotimainen vastine tollaselle kaivurille oli Topi-moottorilapio, jota on ittekkin päässyt käyttämään. Kone oli täysin vastaavan tyyppinen kuin kellfri.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 82