Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 57

Viestit - rene-rane

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 19.11.13 - klo:22:00
niinhän se menee, yleensä kun niitä on mennyt niin on oltu jo metri LIIAN syvällä ja silti väkisin koitettu survoa...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 16.11.13 - klo:23:21
periaatteessa hevosvoimat ei rasita sitä suunnanvaihtajan pakkaa liikaa. luistatus,liian isolla vaihteellä liikkeellelähtö, väärä säätö ja väärä ajotapa sen rikkoo. vedossa pakka pitää kyllä, pikavaihteen pakka luistaa ennemmin.

ajon rattaistakin olen hiukka eri mieltä. toki semmonen varuste että aivan vatrmana saa koko voimansiirtolinjan tuhottua. ajovoiman akselin kiertyminen tai laatikon puolen hajoaminen ehkä yleisimmät syyt. nämä tosin saa menemään solmuun pienilläkin tehoilla ryömintä alueella...

Niin no järjen käyttö on tietysti sallittua. maatalouslaatikolla ei avoa saisi käyttää M2 pienemmällä eikä 50 laatikkoa M1 pikavaihde 2, ryöminnän kun päälle laitat niin yleensä heti paukahtaa...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 14.11.13 - klo:21:56
Meen talossa niitä on kullä mennyt monelta eri kuskilta, ja ero hommissakin... ei vaan kestä kovia tehoja ja jatkuvaa vetoa. Pääsääntöisesti kestää sen 7000h mutta jos kippailtu vain kytkin pohjassa ja suunta valittuna niin on valmis jo 4000h kohdalla, näet kuluu jos kierrätät suuntavalittuna kytkin pohjassa.
etuakselin jousitus ei välttämätön, pelkät kopinjouset tekee jo ihmeitä.

vetokoukun valo tulee vakiona nykyisin

Webasto on keksitty.

EK koneena pirun näppärän kokoinen, vaihteistosta ei ole isompaa kokemusta joten en mene tuomitsemaan.

LED-valot saa kunhat neuvottelet myyjän kanssa.

50 laatikko kannattaa ottaa! vaikket ajaisikaan aina 50 niin laskee hemmetisti kierroksia tie ajossa.

Jos itselle tarvis kone vaihtaaa niin melkein tälläinen olisi passeli

Etuakselin jousitus on ehoton jos kerran uuden koneen ostaa. Vanhaan kun istuu niin siinä vaiheessa huomaa mikä ero niillä on.
Vetokoukun valolla ei näe mitään mutta kun korvaa sen ledivalolla  ja kytkee sen  vielä alkuperäiseen johtosarjaan niin ei tule mikään räpellys.

Ajanut olen enemmänkin sellaisella missä ei ole mitään jousia, sellaisella jossa pelkät kopin jouset ja sellaisella jossa paineilmat kopissa ja akselilla. Toki viimeisin on mukavampi, mutta pelkät kopinjouset tekee ihmeitä kun vertaa täysin jousittamattomaan.
etuakselin jousitus ei välttämätön, pelkät kopinjouset tekee jo ihmeitä.

vetokoukun valo tulee vakiona nykyisin

Webasto on keksitty.

EK koneena pirun näppärän kokoinen, vaihteistosta ei ole isompaa kokemusta joten en mene tuomitsemaan.

LED-valot saa kunhat neuvottelet myyjän kanssa.

50 laatikko kannattaa ottaa! vaikket ajaisikaan aina 50 niin laskee hemmetisti kierroksia tie ajossa.

Jos itselle tarvis kone vaihtaaa niin melkein tälläinen olisi passeli
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: T170
: 13.11.13 - klo:17:44
 Suunnanvaihtajan pakka noista on vetohommissa yleensä ensimmäisenä periksi antanut, ajovoimanoton rattaat ovat toinen mutta ei ihan kevyellä käytöllä saa niitä menemään.
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???

tiedä sitten mutta ei meillä ainakaa ole N101 sovietteita taka-askelille asti  :o quikkelainen kuormaaja oon
Joskus kun toistuvasti autot ovat tiellä, vaikka on monta kertaa kehotettu siirtämään ja valita muu pyäsköintipaikka kun esim poikittain kadun päähän jossa ei mahdu muutenkaa koneella ympäri, on auto yleensä ollut seuraavan aurauskerran jälkeen aurapenkan takana... useimmat oppii, toiset vain sitkeästi jatkavat tätä pelleilyä.
Itse olen tykästynyt kyllä Valtran T-sarjan Versuun. Kyllä tuolla viitsii ajella (T182) Autocomfort ja evolution istuin ! Ehdottomat varusteet
Pelkällä säikähdyksellä selvittiin, vaikka hiukan pelotti että mitä mahto mennä... Putsasin liikenneympyrää, ihan 1.hoitoluokan teiden risteyksessä isoa ympyrää. Autoiliat olivat oikaisseet katukiven päältä ja oli ikävästi lumen alla piilossa, 30 km/h päin paukahti, tosin pelkkä auran nirkko. Melkomoinen lento tuli siitäkin, rytäkän lopuksi olin liikenne ympyrässä perse menosuuntaan  ;D yö aikaan ei onneksi ollut paljoa liikennettä.

Vamalainen tuntui iskun kestävän, mitään näkyvää vauriota ei ainakaan tullut.
Kakkos koneessa on takana ketjut, metsäajon vuoksi. Ykkös koneessa ei ole, syynä lähinnä järkyttävä määrä tieajo.
Valtra N101 ja Vamalainen 320, auraa ja hiekkaa ajettu hiukan vajaa 400h eikä ole vielä hajonnut mitään, muuta kuin hiekotin, mikä sekin oli oma moka
puimuri, kylvökoneet, äkeet, kyntöaurat, sekä parit vaunut yhdessä suulissa, kakkosraktori mettäkärryn edessä, taivasalla, toisessa suulissa on sitte eläkeikänene raktori, pari kpl hiekottimia sun muuta pientä, ykkös traktori on sitten aurakaluston kanssa aina vähän siellä kulmalla mihin tulee jätettyä, yleensä suht kaukana kuitenkin näistä rakennuksista. kasvinsuojeluruiskut vielä omassa suulissaan niitokoneen, paalaimen pöyhimen, niittosilppurin sun muiden kamppeiden kanssa.

puimurista akku on irti, samoin eläkekoneesta, 2 koneessa on päävirtakatkaisia, ykköskoneeseen ei ole tullut laitettua.

Loput romut onki sitten missä sattuukin.
Valtran versu on kokeiltu, tällä hetkellä ajossa on N101 ilman turbiinia, luulen että voisi olla aika namu yhdistelmä tuo ht5 tubiinilla. Valtran Nsarja ainakin omassta mielestä hyvä etukuormain kone, melkein 50/50 on hommat eli ek käyttöä tai veto hommaa, tuohon käyttöön tuo kone on ollut aivan mahtava, 7kk vanha tunteja on 700h,  yhden vikakoodin joskus antoin (kuittautui käynnistämällä uusiksi) 60ha vilja/sokerijuurikas tilan 1.kone, talvisin tienhoidossa.

Konessa on Valtan 46 kuormain, jälkikäteen mietittynä 56 olis menny ihan yhtä lailla.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 03.01.13 - klo:15:11
Verkussa on aina kaikki valmiina, ratti, penkki ja renkaat ?  ??? ainakin se vähän siltä vaikutti kun tarjousta pyysin..
Sivuja: [1] 2 3 ... 57