Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12

Viestit - MacGyver

Mä oon aina kadehtinut Sampon suunnittelijoiden innovatiivisuutta. Joskus 15 vuotta sitten katselin sivupellin alle ja olin myyty. Miten helvet#### hihnat voi vetää niin monimutkaisesti, ei riittänyt että hihna kiristyi siivoille sisä- ja selkäpuolelta, hihna kiertyi vielä ympäri! Joskus olen miettinyt olinko humalassa vai oliko se unta, en tiedä. Sen jälkeen en ole Sampoon tutustunut, ehkä olisi aika.
Viimeks kun ostin niin sadalla(100) eurolla sai 1,2 metriä leveää käytettyä kymmenen(10) mm. paksua kuljetin mattoa ainakin kolmekymmentä(30) metriä(m). Voi olla että kiepissä oli enemmänkin. Melkein vitusti se ainakin painoi, muttei ihan. 8)

Oho, painavaa kumia. Jos sadalla (100) eurolla saa kumimattoa noin pirusti, ei kannatta vaivata päätä ihan loputtomasti.
Toimisikohan moottorikelkan vanha matto? Vähän lyhyt, laitais pari peräkkäin?
Tuli tuossa hinattua äsken kotipihaan Väderstad NZE 600 äes ja myyjän kanssa mietimme laitteen vuosimallia, mutta löytyi vain vuosimallikoodi H. Onko jossakin listaa näistä vuosimallitunnisteista? Eihän tuolla vuosimallilla mitään merkitystä ole tällaisessa vehkeessä, mutta olisihan se kiva tietää kuitenkin tämäkin fakta.

Ai sä oot menny semmosen "virheostoksen" tekeen... Oon semmosta vedelly peräs muutamana keväänä ja keskilohkos on liian taajas piikit. Rapamailla ja muilla kevyillä joissa on vähäki jotain olkee tms, niin äestäminen on yhtä helv... >:( Uudempaa (ja harvemmalla piikkijaolla olevaa pitäis kattella)
Multiva......

Multiva vois olla ihan hyvä. Jos pyörät ja telit toimisivat. Vai onko suunniteltu vaihdettaviksi/remontoitaviksi useamman kerran äkeen elinaikana? Vai pitäisikö kysyä onko Multivalta tullut yhtään pyörillä olevaa työkonetta jossa pyörät pysyy alla ammatikäytössä? Kärryistä pettää akselinlukitukset, äkeistä laakerit. Jes.
Weijolle pisteet luomukasvustoista. Hyvältä näyttää, voisit  ottaa yhteyttä Ollilan brändiryhmään ja vauhdittaa hommaa. ;D

Asiaan. Zetor8045 jo tarjosikin, mitäs jos nelivedon korvaisi teloilla? Takapyörät jarruttaa edelleen mutta luulisi menevän paremmin märällä kuin pyörät?
Jos pöytä on vaunulla kulkevaa mallia, olisi puimuri mukavan kapea ajella maanteillä.
A-sarjalainen tai jos kukkaro kunnossa ni N.
Mut nehän on Valmetteja!  :P
Valtroja.
  Samoja paskoja kuitenkin. :)
Deuz......HAAHAAHAHAAAHHAA. :D :D
Verrattavissa honkkarin Deuzer-työkaluihin..... Tosin noissa tulee vaihtohiilet ja muuta mukana, toisin kuin rattori reutsissa....
  Niin, mites se minuun liittyy?  :)
Siinäpä sitä vhiinanhimolla miettimishtä..... :D

 Niinpä...mut ei se mun sukunimikään ole mun vika, eikä se että sulla on VALMETTI.  Ootko muuten pannu merkille että nimimerkin takaa on kiva huudella? Et laita nimes esille ennenkuin rupeet toisten nimiä vääntelemään.  ;)

Anteeks kauheesti. Se on myyjän vika et mulla on valumöltti, mitäs lupas vanhasta holvikirkosta sellasen summan. Kauppiaan uhri.

Tuntuu olevan aika herkkää Valtran (Valmetin) omistajilla. Pitääkö sun edelleen aamuisin rukoilla ja toivoa ettei vaan kukaan muistuttaisi tekemästäsi kaupasta?
PS. Nimimerkin takaa on kiva kommentoida ;D ;D ;D
Rojut seisovat kylmässä, kai tuollainen lämpimästä tallista lähtee kesälaadullakin..

Mysteerin makua, oikein meinaat että kesälaatu toimii lämpimässä.


  Kaiken lisäksi jäätää kennon tukkon ilmastoinnin kanssa ja sitten ei tule yhtään ilmaa.
   

Olisikos mahdollista muotoilla lause uudestaan, hvinnamo? ;D
[/quote]

 Joo! Huomasin itsekin ennenkuin luin edes kuittisi! Tää oli hyvää huumoria, kiits!  ;D
[/quote]

No perkule, huonoa sen pitää olla! Joko on päätös merkistä tehty?

[/quote]

  Kaiken lisäksi jäätää kennon tukkon ilmastoinnin kanssa ja sitten ei tule yhtään ilmaa.
   
[/quote]

Olisikos mahdollista muotoilla lause uudestaan, hvinnamo? ;D
No hvinnamo, mitenkäs eri merkkien huollot sijoittuu kartalle? Vai vaikuttaako mitään? Joko on tarjouskierroksella käyty?
Kaikilla työt onnistuu, loput on mieltymyksistä kiinni. Ja huollosta. Ja rahasta.
U-aura ehdottomasti jos pihat isoja. Pienien pihojen kanssa U-auran edut ei välttämättä pääse oikeuksiin.

Siipikauhan ja U-auran eroista on väännetty tälläkin palstalla ennenkin, itse en henkilökohtaisesti pysty ikinä uskomaan että siipikauhalla päästää samoihin tuloksiin kuin U-auralla. Näytösluonteinen testi olisi paikallaan.
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa  käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.


Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.

Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.

-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.

-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).

-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)

-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.

-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä

-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)

-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis vehe


Entäpä korjaus kulut:

Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikon

hydraali lohko jumittui,vaihdettiin

turbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä  on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.

Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltu
kuin kuormaauto ja  myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.

Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana. ;D

Hyvä kirjoitus. Aikalailla sun miinuslistalta löytyi yleisesti tunnetut "ei niin hyvät ominaisuudet". Mukava lukea oikean käyttäjän kokemuksia eikä pelkästään "ylivoimaa, ylivoimaa". Valitettavaa tuo vaihteiston hajoaminen.
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..

AAMEN!!!

Jaa ettei mitään ongelmia? Just joo.
Hyvä kone, ei siinä mitään. Ymmärtäisin ton hehkutuksen jos elettäisiin 600-sarjan ja kanttinokkien aikaa, mut nykyää Variot on koneita siinä missä muutkin. Eli ihmisten kasaamia, ja vikoja siinä missä muissakin merkeissä.
No niin, eli jarrut on hyvät. Ja moottorijarrutus mahtava. Jäi vielä vähän epäselväksi kardaanijarrun toiminta. Eli onko sielä erillinen jarrulevy vai kytkeytyykö neliveto päälle jarruttaessa? Myyjä kertoi että erillistä jarrulevyä ei ole.

Pyytäisin lukijoiden ja vastaajien kiinnittämään huomiota seikkaan, että tämä ei ole vit...lua, vaan asiallinen kysymys.

Ovatko 6400- ja 7400-sarjan jarrut toiminnaltaan riittävät? Taka-akselilla on monilevyjarrut, neliveto kytkeytyy päälle jarruttaessa mutta kardaanissa eikä edessä ei ole jarruja. Miten on, varmaankin KLJ:llä, Lappalaisella ym. on faktaa ja omakohtaisia kokemuksia asiasta.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12