Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 242 243 [244] 245 246 ... 293

Viestit - metsajussi

Metsätalous / Vs: METSÄKONE/MOTO
: 07.04.14 - klo:08:49

 Se, että yritys on perustettu 40-vuotta sitten ei tee sitä puikoissa olevaa motokuskia sen ammattilaisemmaksi kuin eilen perustetun yhtiön kuskiakaan.

 Niin monta raaskioksi hakattua metsikköä olen nähnyt, että tiedän monien vanhojenkin yritysten palkkaavan listoilleen juuri koulusta päässeitä poikasia ja jälki on hirveää.

Asiallisesti toimivassa yrityksessä pitäisi myös työnjohdon ja laadunvalvonnan toimia, siis löytyä aikaa jäljen tarkkailuun.
Kukaan ei ole motokuski syntyessään, mutta siellä Ponssen takapenkillä pitäisi toisinaan istua joku joka opettaa tarvittaessa lisää. Niin Valmetissa/Komatsussa ei ole takapenkkiä... :-)

Näinhän se menee muissakin yrityksissä.

Tollanen linkin pienin malli voisi toimia sekä puu- että pelastusvinssinä kun on kaksinopeuksinen, kokemusta ei kyllä ole. Jos jollain on, mielellään kuulisin lisää.

http://www.nettikone.com/muu-merkki/hydraulivinssit/855591

Videota tuosta kaksinopeuksisesta

https://www.youtube.com/watch?v=91JjbBQxoD8


Näyttäisi yllättävän toimivalta.
Samoissa tiloissa kuin JForce nyt oli ennen PolarTeknik, ja se myi punaisia vinssejä. Sellaista katselin itselleni, mutta totesin lopulta tarpeeni liian vähäiseksi.
Minkähän takia tuotakaan ei voi tehdä kunnon tavarasta vaan ihmisiä kustaan silmään myymällä paskaa?

Luulisihan näin 2010 luvulla, avaruusaikana löytyvän sellaiset materiaalit, että tuokin kilketti saadaan kestämään vaikka sen 300 hv ajaa läpi???

Oiskohan ihan senkin vuoksi että tuo on tyhjätaskun ratkaisu liian lyhyelle nivelakselille ja toinen syy lienee että laakerirasitukset isompia voimia siirrettäessä siirtyy ihan päin sitä itteensä noita käytettäessä...  8)


Jeps. Akselin vapaan pään pidentäminen, vielä pienellä välyksellä varustetulla (ja siksi yleensä hieman vinoon asettuvalla) tasapainottamattomalla jatkopalalla ei ole hyvä idea kuin kevyessä käytössä. Säteisväännöt ja värinät kasvavat turhaan. Reilulla kulmalla toimivan kuormitetun nivelakselin pituuden muuttuminen vääntää koneen jatkolla jatkettua akselinpäätä kovasti sivulle jos muotoputket luistavat kuorman alla vähänkään nihkeästi. Voima on helposti kaksinkertainen koneen valmistajan olettamaan nähden.

Tuo saattaisi olla hyvä suolla.

http://www.suokone.com/tuotteet/meritractors.html

Tuskin tarvitsee heti edes soittaa bittivirittäjälle  - 16 litraa ja 768 hv vakiona.
Koskahan joku hankkii ensimmäisen tuollaisen maatalouskäyttöön?  Luulisi hommien sujuvan ruoppamaillakin kun laittaa tuplatelat...
Minä olen mieltänyt nuo sellaisiksi ruiskun, juontovinssin ja heinänpöyhimen käyttöön sopiviksi. Yksi meni lingossa kierteelle 65 hv:n koneella :-(

Tonniperällä voisi siis ajatella enintään 100 hv:n siirtämistä.

Väderstad lukee madonluvut muille valmistajille... :-))
Tuommoisia wiriwehkeitä kerran kuvailin.

http://195.165.181.3/tmp/


Ovat vähän ristiriitaisia vaatimukset pöllivinssille ja kunnon pelastusvinssille. Melkein pitää päättää kumman haluaa.

Sähkön sijaan itse  ottaisin hydraulivinssin (jos sille löytää paikan), kestävät elämää huomattavasti paremmin ja voimaa ja kestävyyttä löytyy oikeasti. Usein jopa liikaa, esim Brevinin pienimmätkin nostavat hennomman Valmetin (3.6 t) suoraan ilmaan tyhjällä rummulla...

Pöllivinssiksi niin sähkö- kuin hydemallit ovat molemmat liian hitaita. Se perinteinen Farmin nostolaitevinssi pelaa paremmin ja vaijeriakin mahtuu enemmän.... mokoma ei tietysti kulje näppärästi mukana kaiken varalta.

Noita hyde-sellaisia ei kyllä saa muutamalla satasella kuten niitä autotarvikeliikkeen sähkö-sellaisia, mutta kovempaan vetoon sellainen on ehdoton. Jotain 10 t luokan tuollaista joskus olen käyttänyt ja voiman määrä oli kunnioitettavaa luokkaa, ei tarvinnut miettiä jaksaako vinssi, vaan uskaltaako vielä vetää ja kestääkö muut paikat.

Esimerkkejä, noita on muitakin ja halvemmallakin löytää:

http://www.brevinivinssit.fi/fi/shop/vetovinssit/raptor+3600-7600+kg
Kuka nyt jaksaa mitään ilmoituksia tehdä jonkun 50€ takia.
Sitten pitää vastailla kaikille tyhjänpäiväisille soittelijoille ja nähdä se vaiva lastata kone jonkun kyytiin.

Helpoimmalla pääsee kun laittaa kivitalikon keulille ja kantelee sillä romuläjään 8)

Juu ja jos on taipumusta rakennella jotain niin yleensä siitä vehkeestä saa tuon 50 edestä jotain hyödyllistä omaan raaka-ainevarastoon.  Lopun raadon voi sitten tosiaan kantaa sinne kokoomaläjään.

Noita viidenkympin vehkeitä olen joskus suoraan lahjoitellut jos tuttavapiirissä on joku puutarhaharrastelija joka tykkää niiden kanssa vehdata.
Erikoinen tapa lietteen levitykselle:

https://www.youtube.com/watch?v=90xlt3GUE7s


Asiasta mitään muuta ymmärtämättä, luulisi tuon levittimen työleveyden voivan olla vähän leveämpikin. Ei tarvitsisi sitä letkua raahata ja kuluttaa niin montaa kilometriä?
Vähän riippuu mitä on tekemässä. Minä olen kyllä aika suruton tekemään muutoksia jos niille on oikeasti tarvetta. Esimerkkinä vaikka tuo linkkumettiäinen. Jäähdytin ja pa-säiliö siiretty, pumpputekniikan tila kiinnitysrunkoineen nokalle, öljysäiliö, isot putkilinjat, painesuodattimet, panssarit, vahvistetut vanteet, ohjaamon takaseinä, penkki, nosturin kahvat, paikka Epecille, sähkötekniikkaa, koko takarungon yläosa nosturin kiinnitystasoksi, runkolukko,....

Aivan sama onko jossain pultinreikiä tai palkkirunkoon hitsattu kiinnityksiä. Jos se helpottaa elämää ja työntekoa muutamia tuhansia tunteja niin silloin se tehdään.

Ei voi sanoa että jälkiä jättämättä. Eipä vehjes originaalikuntoinen ollut mulle tullessaankaan, että sen puoleen ei vahinkoa ole tapahtunut. En ostanut sitä museorekisteriin, näyttelyesineeksi tai jälleenmyyntivoitto mielessä, vaan puhtaasti työhön. Teknisessä mielessä se on nyt huomattavasti parempikuntoinen kuin minulle tullessani Jos mokomasta haluan eroon päästä, niin luulen että sen ostaa kokonaisena rojuineen kaikkineen joku jolla on samat harrasteet ja samanlainen mielenvika :-)

Turhanpäiväistä tuunausta tuunauksen vuoksi mä en kyllä enää viitsi tehdä. Tarpeeksi tekemistä kun pitää olennaisen tekniikan kunnossa. Nostan kyllä hattua heille jotka tekevät romuista uudenveroisia.

Eri asia on sitten koneet, joilla ei enää juuri ole kokonsa tai ikänsä puolesta järkevää käyttöä kuin piha- tai puuhastelukoneena - kuten joku Valmet 20, harmaa Fergu tms. Tai ovat oikeasti harvinaisia.
Sellaista on turhaa lähteä tuhoamaan rakentelun innossa, siinä ei voi voittaa mitään  hyödyllistä.
Mun vanhassa Kuikassa tyhjät aisat pysyvät täysin ylhäällä paremmin siksi, että ovat silloin melkin tasapainossa, pystysuoraan kohti taivasta, ja sylintereille jää hyvin pieni kuorma enää kannateltavaksi. Jos kuitenkin lähtevät tuolta valumaan, niin tulevat sitten aikanaan maahan asti. Quicke 450.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Herja
: 19.03.14 - klo:16:00
Tämä on niitä virheilmoituksia joista on hyvin vaikeaa päätellä mitään varmaa.

Näitä stack-  ja memory overflow ilmoituksia aiheuttavat ainakin seuraavat:

- korruptoitunut selaincache
- ongelmat swap-tiedoston tai sen koon kanssa
- palvelinpäässä majailevat skriptivirheet
- selaimen ja sivuston yhteensopivuusongelmat mm. .css-tiedostojen kanssa
- yhteensopivuusongelmat mm. turvaohjelmien kanssa
- .....
- auringonpilkut, suuret vihreät marsilaiset sekä parittomina päivinä otchogoma-heimon hördiitit :-)

Ensiavuksi kokeile tyhjentää selaimen välimuisti, ja/tai kokeile toista selainta.
Koneen voi myös heittää kerran käymään vikasietotilaan ja tämän jälkeen taas normaaliin.

Jossain vaiheessa yhdistelmässä XP ja IE8 oli bugi joka noita aiheutteli, mutta se pitäisi kai olla jo päivitetty hengiltä....

Sitten kun laiskottaa niin ettei viitsi enää saunapuita pinota, ne voi vaan heittää kekoon. Keko eli heap löytyy myös yhtenä ohjelmoijan/kääntäjän tapana käyttää muistia :-)
Tossa irti jätössähän yksi olennainen osa on saada jätettyä kuormain niin että kaikki sylinterit on lepo asennossa. Silloin Se paineen muodostus ei voi olla kovin kova. Jos ja kun joskus sitä painetta muodostuu niin millä yleensä poistatte sen. Lyöttekö nastat vaan kylmästi sisään vai avaatteko letkut. Noiden päiden naputtelu kuulemma johtaa herkästi tilanteeseen että yhteys ei aukeakaan kytkettäessä. Itte kyllä kokeilen aina jollain lyödä ennen kuin rupeen letkuja availemaan.

Kyllä mä ainakin lyön - mutta koivupalikalla. Olennaista on se että se nasta ei niittaannu ja lyhene. Ei jälkiä, ei murheita. Lyhyemmäksi murjottu nasta saa aikaan kaikkea kivaa :-))

Peräkärryn jarrut tekivät kerran tempun, jarruletku oli ollut kiinni edellisen kerran talvipakkasilla. Kesäheltellä sitten sama kärry perään traktoriin jossa ei jarruventtiiliä ole, tiedossa oli vaan terveisten ajoa. Jossain vaiheessa taivalta alkoi savu nousta jarruista.... Niin paljon oli helteessä jarrut kiristyneet että laahaamaan alkoivat.
Ilmeisesti rakenne on järeytynyt paljon sitten vanhojen mallien koska painoa on jo 550 kg.
Sivuja: 1 ... 242 243 [244] 245 246 ... 293