Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Sähköauto vs. vetyauto
: 22.11.16 - klo:22:23Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)
:-))
Joo oikeastaan mä haluan kuitenkin Auton, en torikassia. Enkä Ooppeliakaan.... ja saisi olla sen verran tukeva että vielä kärrynkin saa perään. Aikanaan Priukseen ei saanut koukkua, mutta uusimpiin taitaa jo saada? Muuten mun kohdallani Toyo-laatu ei ole vielä pettänyt, kolmen yksilön kokemuksella, mutta yksikään ei ole ihan näitä uusimpia. Niistä olen kuullut välillä vähän moitittavaakin.Hybridiin ei paljoa kärryjä kytketä, kun esim. Auriksen ja Lexus Cth:n suurin sallittu kärryn massa on 150kg. Sitten jo Rx400h/450h kokoluokan pirssissä suurin sallittu vetomassa on 2000kg. Tuommoinen Rx4xxh ois aika pähee hybridi.
Eipä noihin pikkukirppuihin taida isompaa kärryä saada ilman hybridiäkään...
Ainakin tuohon Rav4 hybridiin saisi tuon mukaan 1650 kg:
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-rav4-hybrid-sahkowokki/