Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - kawatus

Huomasin että tuossahan ei ole takalasin pyhkiää ollenkaan pelkkä reikä lasissa. Onkohan se ollut lisävaruste vai onko joku tuosta ottanut sen pois?
Jarrut tuli kuntoon ilmaamalla ainakin toistaiseksi.
Ei ole tiedossa että tähän olis tehty remonttia pikavaihteelle tai kytkimelle (molemmat pelaa hyvin).
Minkähintainen remontti se on ?
Eikö tähän tosiaan saa enää pikavaihteen pakan osia että pitää vaihtaa akselit ja kaikki?
Onneksi onkin ohjekirja tallessa. Sen verran sitä pläräsin että näytti ohje ilmaukseen tosiaan olevan. Pitää kokeilla lähipäivinä että auttaako ilmaaminen vai pitääkö heti aloittaa remontti.
Tuli tehtyä koneesta kaupat niin pitää aloittaa tutkimukset ilmaamisella ja sitten pääsylinterin tiivisteillä.
Konehuoneen puolellahan on pikku säiliö eikö se oli jarrujen välisäiliö jossa on peräöljy? Se oli ainakin öljyä täynnä.
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
Kävin tänään ajamassa ja tekemässä kauppoja kyseisestä laitteesta mutta toinen jarru meni pohjaan ja muuteman pumppaus kerran jälkeen vasta rupes ottaan mutta ihan alhaalta sittenkin. Onkohan tuo ihan ilmaus homma vaan vai mikä ?
Tuolla aiemmin puhuttiin noista maavaroista jo vähän mutta paljonko teidän traktoreissa on yleensä maavaraa?
Massikat kiinostas mettään kun olis lukko keulassa.
Ja mitäköhän on tapahtunut? Siististi on mennyt, olisko tullut jostakin rehuauman päältä alas?? Joka tapauksessa on ahdasta ollut kuljettajalla, liian ahdasta ??
http://www.nettikone.com/valmet/valtra/1197331#yritys=isojoenkonehalli
Zetori tuossa listassa on tainnut mennä heti lunastukseen kun on takarengas puhjennut  ;)
Tilattiin kaverin kans kahtee zetoriin (6045/7045) koneen osat tuolta. Minun 6045:n osissa ei ollut ihmeempää mainittavaa paitsi kannentiivisteet oli vähän epävarmoja tiivistymään.
Kaverilla oli sylinteriputkien mitoissa heittoa ja koekäynnistyksessä yksi putki räjähti ja kiertokanki ja mäntä kans romuksi. Tämän jälkeen tarkasti kaikki niin joutuikohan se kaks putkea laittaa uusiksi kun olivat vinosssa lohkoon nähden ja jäivät liian ylös eli olivat liian pitkiä.
Aikoi laittaa reklamaation mutta eihän sieltä saa kun korkeintaan rahaa vähän takasin kun kuitenkin turhaa työtä tuli monta päivää.
Ite en enää tohtisi tilata ainakaan zetoriin koneistettuja osia.
olet näkemyksissäsi oikeilla linjoilla,ja toisekseen jos ja KUN hankit sen perävanu kuormain yhdistelmän oli se nyt sitte mikä hyvänsä.se pelaa kyllä tuollaisessa kotitarvekäytössä likipitäen niin kauan kun viittit sitä nurkissas kattella.Kokemusta on kuormaimesta jonka hankin joskun -1988 ja aivan hyvin sillä nuo polttopuut on liikkunut.jonkn verran hankintaakin kasattu 300 m3 joinain talvina toisinaan ei ollenkaan.Tosin hiukan tarvinnut jo vetää 3,25 puikkoo isompiin rakoihin,lähinnä nuo tukijalat remppaantuu kuormatesa ja jos kones sattuu liikkuun rinteessä.Mut aina on puut tuotu metästä mikä on tarvinnutkin.Kones on muuten Kronos.liekkö niitä myynnissäkään enää

Mikäs kronos kyseessä ? Itse hankin juuri kronos 250:sen ja 6t vaunun tuon ikäsen. Oli niin siisti paketti ja ainoastaan ensimmäinen nivel korjattu nosturista. Polttopuun ajoon ihan toimiva kampe.
http://www.nettikone.com/leyland/472/1211177  Hinta jos oisi puolet pyynnistä niin tuosta sopiva metsäajoon, mutta kymppitonni on aivan jotain hirveää  :o  (en huomioi ko. pilkkiä mikä tuolla niskassa metsäajoon tietenkään)

Kaks lohkoa löytyy yleensä, noin 400 maksaa kolmannen laitto, on ketterä vaikka onkin vanhanliiton etuakselimalli. Maavaraa löytyy, polttoainetalous todella hyvä.

Vai minkälaisia tuntimääriä metsässä vietät?  Itse ajan 300-500 h vuosi tällä omalla vastaavalla: http://www.youtube.com/watch?v=2WsIYSgkrgw  Koko paketti maksoi suunnilleen ton kympin  :o

Nyt tulee syksyllä energiapuukoura tuohon kuukaudeksi leasingilla pellonreunojen puhdistusajoon.

Pientä urheiluhenkeä tuollaisen traktorin omistaminen tosin vaatii, essonbaareissa kyllä tietävät kuin paska se on jne..  eikä sillä ego nouse kuten jollain metsävarustellulla 805:lla jossa lukee autocontrol glox koneen kupeessa mutta hintataso ja käyttöominaisuudet ovat metsäajoon kohdillaan. Varaosasaatavuuskin on parempi kuin esimerkiksi samanikäisissä valmeteissa. Nythän on jo niin, ettei esimerkiksi 310b moottorin laakereita saa kuin kahta kokoa  :o

Hyvän näkönen yhdistelmä sulla. Katoin ite kans tuota leukkua nettikoneessa mutta tuo nostin tosiaan turhaa ja hintakin. Tunneista ei myöskään puhuta.
Paljon hähemmän mulla tulis tunteja kuin sulla kun omiin tarpeisiin polttopuunajoa ja vähän myyntiin.
6000 sarjan valmettihan se PITÄS olla mutta ei näillä harrastus tunneilla omiin tarpeisiin kannata hankkia.
Tarkoitus olis vaihtaa traktoria ja tarve olisi metsäkärryn eteen suurimmaksi osaksi ja talvella metsätien aukasuun lingolla. Budjetti on kohtuullinen joten 2000 luvun vehkeet jää sen ulkopuolelle.
Hydrauliikkaa pitäs olla se kaks lohkoa vähintään ja ketteryys olis metsässä aina hyvä tietysti.
Kertokaapa ehdotuksia ja kokemuksia kun nuo Caset ei saanut oikeen hyviä pisteitä.
Traktori olis tulossa pienimuotoiseen mettä ajoon ja lumitöihin. Kääntöympyrän pienuus kyllä houkuttelis mettä käyttöä ajatellen.
Kävin yhtä 885 ajamassa ja ihmettelin kardaanin pienuutta ja kannatinlaakerissa oli silminnähden jo välystä mutta ajossa ei huomannut mistään.
Tällä yksilöllä oli ajettu jo yli 7000h mikä jäi sitten mietityttään sen verran että ei tullut tarjousta tehtyä vaikka muuten oli kunnossa.
Jarrut oli kyllä hyvät meni kumpikin puoli lukkoon asfaltilla helposti mutta kytkin otti ihan ylhäällä liekkö ominaisuus vai kulumista?
Harkinassa olisi case hankkia mutta kertokaapa kokemuksia tämmösistä. Mitä kannattas tarkistella ja mikä kestää ja mikä ei ? Mitkä on suurimmat erot näillä?
Sivuja: 1 [2] 3 4