Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]

Viestit - Vesku

Emännyys haikaill hyvän lehmien ruokintasuunitelman laadinta oppaan/kirjan perään. Olis siitä varmaan itellekkin hyötyä, kun tulee vielä pyöritteltyä ry:n kautta.
Jos siinä olis vielä laskenta esimerkkejä näillä uusilla systeemeillä, ni eikun paranis.
Juu, onhan näitä ohjelmia. Mutta jos osaat laskenta perusteet käsin, niin on toden näköisempää ymmärtää ohjelmaakin paremmin.


Tämän päivän puhelin rumpan perusteella.
Suosittelen odottelemaan ens viikolle.
Tulossa lisäohjeita...
Tämä 10 % voi muuttua vielä !!!
Millä tappaa ilmanvaihto on toteutettu halavatun pakanalla ?
Kenties painovoimainen harjailmanvaihto ?
=> Arvaus, Tehtaanmies laittaa vaurion katolle kertyneen jään syyksi, elikkä vika on jonkin muun kuin tehtaan...
Mitenkä tästä keskustelusta välitty selainen kuva että, navettassa käynti ja olo on pahasta.
Ei minulla palkattua vastaan ole mitään. Itselläkin on 1-2 palkattua sesongin mukaan.
Mutta. Jos ei olla valmiita reiluun 1500 tuntiin navetta töitä ja maito on pääelinkeino, niin ollaanko oikealla alalla vai ollaanko muuten vain laiskoja ?
Mutta jos pussi kestää.... niin siitä vaan.
Olipa mielenkiintoinen ja opettavainen päivä. Kun palo- ja pelastusopiston vuosikurssi ja opettajat, kävivät käytännön palotarkastusharjoituksissa tässä tilalla.
Siinä sitten sivuttiin myös näitä palovaroittin asioita. Ongelmat näillä näytteenottavilla laitteilla on tiedossa, mitä pidettiin valitettavana koska uskottavuus kärsii.
Ainut konsti välttää näitä vikoja on säännöllinen puhdistus ja laitteiden oikea ja harkittu sijoitus.
Vaihtoehtoisina varoittimina mietittiin ns. lämpölankaan perustuvaa hälyytintä (sähköjohto joka menee oikoseen esim. 65 asteessa). Tällä olisi helppo hakea
yksittäisiä paloherkkiä kohtia (sähkömoottoreita, myllyt...) helppo vetää johtohyllyille ja valokiskoille. Kuitenkin ongelmana pidettiin sen herkkyyttä. Lämpöä
pitää olla se sulamislämpötila. Tietääkseni löytyy myös sellainenkin versio, jossa johto reagoi lämpötilan äkilliseen muutokseen.
Se että kelpaisko nämä vakuutus yhtiölle on tapauskohtainen juttu. Teollisuudessa esim paperitehtailla hyväksytty, eikös sielläkin pöly ole jonkin sortin ongelma?
Myös sitä mietittiin, että josko sähkökeskukselta saisi hälyytyksen kun vikavirtakytkin laukeaa.
Palothan yleensä alkavat oikosulusta. Vikavirtakytkimen laukasuja on yleensä aika harvoin, ja jos niitä on, niin yleensä jossakin on myös vika.
Ei varmaan mahdoton toteutettava.
Paloammattilaisten vinkkinä.
Loiteputkivalaisimiin saa nykyisin ns. turvasytyttimen, sytytin joka neljännen sytytyksen jälkeen lopettaa sytytyksen.
Ja jos teillä on seinustalla halogeeni tai monimetallilamppuja, tarkistakaa niitten kiinnitys, etteivät ne pääse repsahtamaan seinää vasten. Kiinnitys kuulema löystyy
ajan kanssa.
Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille.

T:Vesku
 
Kokemuksia tai huhuja navetan palovaroitus järjestelmistä. Haku ei löytänyt montaa tärppiä, joten aihe olisi ehkä paikallaan päivittää.
Tarjontaa löytyy vaihtelevasti ja osa on vakuutusyhtiöiden hyväksymiä ja osa ei.
Käytännön sovellutuksista, asennuksista ja ongelmakohdista olisi mukava kuulla.

T:Vesku
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]