Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Viestit - johannes

Mistä saa?
6475:ssa h1 on vilku ja parkit, h2 ja h3 vapaita esim vyötärövaloille. Vaatii releen keskukseen. Katkaisijat on omassa valmiina oikeassa b-pilarissa kun on työvalojen käyttöpaneeli
Verkkoakselin päässä on 24 mm pultti. Sitä kiristetään tai löysätään . Vasemmalla puolen

Minulle se kertoi, että olipa traktorin merkki tai malli mikä tahansa, välityssuhde on likimain sama kun samanlainen alkuperäinen rengastus. Muuntotaulukoista ei löytynyt Vianorin sivuilta 800/65/32 kokoa, kylläkin 540/65/28 joka oli juurikin tuo 750/50/26. Niistä muutamasta sivustosta joita katsoin ei jostain syystä ollut muuntoja, joista olisi nähnyt etu- ja takapään vaihtoedot samalta sivulta. Ihan hintaluokkaa oli isommalle etupään sarjalle katselemassa, traktorikauppa on vasta harkinnassa. Mietitytti vain nuo kokoluokat, mitenkä on  natsannut etu- ja takapään välitykset nuilla renkailla.
Kiitos, tätä tietoa hain. Kone ei oo  oma  mutta kaupoissa sellaisesta, jossa em. takarenkaat ja kuluneet etuset menis ehkä vaihtoon jos kaupat syntyy
Koneet, laitteet ja tekniikka / renkaista
: 28.03.19 - klo:13:57
Alkuperäisinä renkaina 540/65/28 ja650/65/38. Taakse laitettu 800/65/32 ja etuset edelleen samat. Mitä kokoluokkaa on ollu etuset näitten 800:sten kanssa sarjoissa
Koita kuitenkin vaihtaa se rele. Juuri tänään omasta pitkän etsimisen jälkeen löytyi juurikin se relevika. Rele naksahti selvästi kun ilmastoinnin käynnisti mutta niin vain oli vika releessä, korjaantui uudella.Ainakin vanhemmissa 6400- sarjassa on kaksi relettä, toinen puhaltimelle ja toinen ilmastoinnille ja se vaikeammalla paikalla oleva oli rikki.
Jos lihan hankinta on pysynyt viime vuonna v. 2016 tasolla, joka oli 176 milj. kg , olisi se tehnyt 2 milj. € noin 1 sentti/kg. Olisi se tietysti ollut rikkana rokassa

Älä vertaa johdon bonusta vaan Vertaa Atrian lihahintaa ja firman voittoja muihin liha yhtiöihin. Atria suunittelee näitä konsepti navetoita sen takia että voi turvata edulisen lihan saanin. Siinähän on 5 vuoden tuotanto velvoite.
Bonuksesta alun perin oli juttua niin sitä kommentoin. Lihan hintahan on ollu Atrialla jäljessä muista. EI se minuakaan haittaisi, jos lihan hinta nousisi, vaikkei se päätuotantosuunta olekkaan. Osuusmaksujen tuottohan on ollut hyvä, mutta ei sekään  pelasta tilannetta. Pitäisi meikäläiselläkin olla moninkertainen myynti/osuuksia, että sillä olisi jotain taloudellista merkitystä.
Jos lihan hankinta on pysynyt viime vuonna v. 2016 tasolla, joka oli 176 milj. kg , olisi se tehnyt 2 milj. € noin 1 sentti/kg. Olisi se tietysti ollut rikkana rokassa
Vastaan tähän kun jotain hieman tiedän. En kyllä ole johtoportaan väkeä, tavallinen tuottaja vain, mutta v. 2014 bonuksia jaettiin n. 36 500 €, v. 2015 n.362 000€
ja suurinpiirtein saman verran vuonna 2016. Vuoden 2017 tulostietoja ei kait ole vielä tuottajille saatavana. Summat on jaettu noin 40 hengen kesken vuosittain. Täyttä 1,5 milj. ei ole jaettu, kun tulostavoitteitakaan ei ole saavutettu, jotka oikeuttaisivat täyteen bonukseen
Vanha vetolevy oli jousilla, seuraavaan oli lisätty jousia ja vahvennettu niitä. Tätä uusinta en itse päässyt näkemään, mutta siihen käsitykseen jäin, että jonkin sortin kumityynyillä olisi tämä uusin. Ei sopinut suoraan, vaan piti sorvata vauhtipyörään uudet sovitukset.
Surullista luettavaa
Valtran myyjäkin sanoi samaa, että 5-6 tuhatta tuntia on suurin piirtein vaihtoväli. Näissä vanhemmissa n. 2005 MF:ssa on vanhamallinen vetolevy,joka on jousilla. tämä uudempi, joka nyt vaihdettiin on samanlainen kuin esim Valtrassa. Pitäis kestää kauemmin. Nähtävästi 2000-luvun alkupuolelta olevissa koneissa hieman alimitoitettu. Paljon riippuu tietysti siitä, minkälaista hommaa tekee. Jos paljon vuo. käyttöä jossa tulee paljon iskuja, vetolevy väsyy nopeammin.
Ainakin 6000-sarjalaisessa öljyvuoto on merkki siitä, että vetolevy on tullut tiensä päähän. Jos 5455:ssa nyt on hydr. suunnanvaihdin. Täristää sen verran, että stefa alkaa vuotamaan perän  puolelta. Jos auki ottaa, kannattaa tarkistuttaa kaikki kun kerran katkaista joutuu. Ettei sitten tartte uudestaan aukoa. Öljyvuodot kun ei itsestään parane. Semmoset 5000h suurinpiirtein  on vetolevyn ikä.
Mikäs tuon romun hinta on ollut uutena 15 vuotta sitten?
Serkku osti samanlaisen v 2002. Vajaa 43 000€ ,ei etukuormaajaa
Tällä hetkellä v-käyrää nostaa mimawrap. Värillinen ei kelaudu ulos rullalta vaan venyy venymistään kunnes katkeaa. 100:lla paalilla lähes jokaisella joutunu hyppiin ulos ja laittaa uudelleen. Kiristimet on putsattu ja tarkastettu, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Kalvo ei irtaudu rullan pinnasta ennen kiristysteloja vaan jatkaa ns. toiselle kierrokselle.

Onko se liima päässyt kuivumaan. Tai sit on niin kylmää, että se liima on liian kovaa?

Usein noita näkyy säilytettävän Hiacen kopissa koko kesän ja päällä varmaan sanotaan jotain säilytyslämpötilasta.
Maanantaina tuli ja siirrettiin varastoon. Ei oo ollu itellä koko talvea räystästippuvarastossa. Käy kunnonpäälle kun eilen joutu n. 100 paalille hyppiä uudelleenlaittamaan muovia. Kait sitä pitää vi**tuksesta maksaa
Sivuja: 1 [2] 3 4 5