Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8

Viestit - Julle

töppänä toimitti tässä vajaa viikko sitte ekun/litra talvilaatua
Olen lukenut tästä etujousituksen tapista. Ei ehkä ihan yleinen ongelma, koneita on paljon liikkeellä. Itsellänikin tuo yksikorvakkeinen  malli.

Mikä niissä yläajovaloissa riipii?  Täysin lailliset tieliikenteeseen hyväksytyt valot. Itse käytän maskin valoja useimmin, jos ei ole kuormain kiinni tai etunostolaitteessa mitään. Lähinnä säästääkseni yläumpioita, mitkä on useammin käytössä.

Kyllähän se tietysti varmaa harmittaa kun toisilla on yläajovalot ja itte joutuu sompailee kuormaajaa kyntämää tietä että näkee keulavaloilla.
Jossain "erässä" on ollu huonolaatuiset osat mutta toimittaja vissiin vaihdettu sen jälkeen?
Tilailin lopulta firestonet, kun ei noista kauheasti pahaa ole kuulunut. Aika näyttää kuinkä äijän käy..  ;D

Nostetaan vanha tarina ylös.
Miten Firestonet kestäneet?
540-28 ja 650-38 etsinnässä. Ei ole niin pitokone että laitan Trelleborgit. Mitakset hinnoiteltu myös premium-luokkaan. Kustannustehokkaita vaihtoehtoja ovat tällä hetkellä bkt ja maxxam.
Onko ne bkt-kumit jo sulaneet maantielle jota aiemmissa viesteissä on alle laitettu?


Oman kokemuksen perusteella maxxamit voi työntää takasin Kiinaan. Vuoden olleet etusina. Talvipito surkea ja päältä pykineet ihan täysin. Odottelen jo päivää kun tulee ilmat pihalle.
helpointa ja halvinta ne suuttimet on tarkastaa.. sitten seuraavaksi pääsee pumppuu raplaa  :-\
Paremmin noita paloja näkyy saavan paikallisesta metallityöstämöstä jätelavalta.. ja melkee ilmasi suorastaan. Löytyy käytetystä huulilevystä lähtien ylimääräsiin leikkuupaloihin (valmistavat siis kaivurin ja pyöräkoneiden kauhoja)
jalakset hardoxia.. Onhan juu niitä "hardox" verkkoterää sun muuta mut kerran kun tuhlaa kovametalliteriin ni saa ajaa kyllä pitkään. Ainut miinus että ne kyllä pomppii ni oltava joku millä saa kiharan pois samalla ajolla. Ite tykästyny noihi "nänni"teriin nyt kun ainakin lingossa tekee siistin jälen eikä se oo silee. Ainut vaa että sekään ei sovellu ihan ottaviin alueauroihin ehkä?
hardoxia
Mitä näitä uusia suolahen tuotteita ollu ni kyllä tuo nelos töötti kyllä tuntuu nielevän mottiöljyä
Joskus -12 vuonna tuli eka satsi makitan akkuromppeita (porakone,pulttikone,rälläkkä) nyt ollu puoltoista vuotta uuvemmat kapistukset rinnalla. Pulttikoneella kyllä nyt saakin jotain auki verrattuna vanhaan ja rällä syö vähemmän akkua vanhempaan verrattuna(saman tehoisella akulla) Et kyllä on puoletuuma paineilmakone jääny hyllyyn pölyttyy ja jos ei tuolla akkukoneella aukee ni sit tulee kolmevarttisella painekoneella nykästyy auki.

Mut ku eka satsi sattui vaan olemaan makitaa niin ei oikein huvittaisi alkaa sekottelee erimerkin koneita kun sitten on väärä akku väärässä paikassa :D
taitaa se 10 hehtaariakin sisältää jonkuu hehtaarin rakennusta tai sitte tulee jo kyllä kiire aurailla :O Omalla kokemuksella voin vaan sanoa että etunostolaitteet tienauruuseen ja kuormaaja sitten muualle.. Eikä noita aisoja oo mutkalle menny ku älyää käyttää puskutukia ja korvien välissä jos juoksee muutakin ku orava jahtaamassa omaa häntää ni pistää kyllä jo valmiiks muistiin riskipaikat ja vauhti pois niihin. Tienauruussa mukavammat nuo etunostimet kun aisat tahtoo peittää sitä näkyväisyyttä.
Pitääs huomenna alkaa vaihtamahan hitaastihin peruskettinkiä.uuret pultit on sopivat kettinkihin,mutta nuo lapot ovat tosiaan 1mm liika pieni reikääset  (erellinen kai tuonu koneen ulkomailta ja lapot ihme reikäkoolla) jotta onko hyvää konstia millä/minkälaisilla porilla/terillä alkaas poraamahan,vai olisko jotaki muuta konstia, jyrsin,kalvain tai jotain...?? niin nuo lapot on aika kovaa rautaa ja olemassa olevilla lapooolla olis vähä niinku pakko pärjätä.

Tuota onkohan ne laput 18mm pultille? Ja uuvet otit 20mm?
Aikoinaan suurennettiin 4 laput 6 kettinkiin eli reijät 16mm 18mm paineilma pirralla ja jyrsinterällä. Poralla ei onnistunut kun se ei ole kuin 1mm puolelta niin se poltti heti porasta kantin. Kun jyrsi terä oli uusi ja terävä niin ei tarvinnut montaa kertaa pyöräyttää. Jaa että miksikö tämmöinen savotta, joskus kun se kiire yllättää niin se yllättää.

Äkkiseltää tuntus aika mahottomalle hommalle ku eikös nelosen ketjussa oo reijät linjassaa ja kutosessa v muodos.. en tietysti tiijä teijän kettinkejä mutta mitä ite vaa peuhannu noitten kaa.
Itellä on kyseinen patu himmeli prosessori ja sitte on myös se patun sahallinen kaatopää. Tehty lähinnä hakepuita tai sahapuita. Pituusmitta on (ei toimi) mutta paksuusmittaa ei. Ongelmat lähinnä että pitää huolen kaatosuunnasta niin saa helposti tuotuu prosessorille. Karvaset koivut voi kyllä unohtaa käsittelystä mut männyistä kyllä pakkasella lähtee vähä paksummatkin oksat kun jonkun kerran jaksaa paukuttaa teriä vasten. Onneks noita am300:sia ei oo kovin käytettyjä tarjolla vielä. Saattas iskee himo sellaseen paksuus ja pituusmitalla+sahapäällä
Mulla oli joskus Foresterissa pieni koneliikkeen takapihalta bongattu maatilapilkin muotokauha ja perkailin ihan ojan päältä kuten kaivurillakin.
Nosturi ei siis ollut kärryn aisalla vaan koneessa ja kauhasylinterille värkkäsin puomiin korvakkeet.
Oikein isoa ojaa (leveys penkalta penkalle noin 8 m) oli mukava siivota kun ulottuvuutta riitti. Eräänlainen pitkäpuomikones :-)
Kuva näyttää olevan vuodelta 2003...

Näyttää aikaslailla samalta ku mikä tuoho hakkisouvarii hommattii sillo joskus 90 luvun alus. Vieläki pönöttää ladossa tuo kauha ja kaivupuomi mikä vaihettii nostopuomin päähän. Kaivettu ei oo toki enää 20 vuotee sillä kapistuksella
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8