Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14

Viestit - Waltteri

Hyvä paalain kyseessä, tiukkoja, särmiä paaleja tekee. Ensimmäinen laakeri taisi mennä vähän alle 14000:ssa huolellisella rasvauksella. Tehoja kylläkin vaatii suhteessa aika paljon. Sulloja on näissä ahdas ja silppuri onneton, siinäpä huonot puolet. Niin ja kammion kylkiin saa virallisetkin kavennuspalat, tarttee niiden pulttien kanssa kuljailla
Liian työlästä ehkä, missäs lypsät remontin ajan?
Liian työlästä ehkä, missäs lypsät remontin ajan?
Se ei ongelma nykyisessä navetassa,  tuon ongelman voi unohtaa...😊
Tuli tässä mielemieleen lennokas ajatus  :D kuinkas jos parsinavettaan lypsyrobotin viettäisi halvalla: voisiko  lehmien nykyisiä parsia käyttää makuu/ruokintapaikkoina? Ja miksi ei? Lehmät tällä hetkellä yhdessä rivissä ja takakäytävän leveys 2,3 metriä+60cm lantakouru. Jos käytävän muuttaisi kokonaan raapoille tai ritilälle? Ja kioskit sitten jonnekin. Mitä ajatuksia? Vai onko liian halpaa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / fusion 2
: 09.02.17 - klo:08:25
Olisiko raadilla ideoita mistä ulkomailta kannattaisi kysellä kyseiseen paalaimeen uusia teräsarjoja ja kaaripeltejä? Ja maksaako vaivan, ovatko yhtään edullisempia ulkomailla??
Koneet, laitteet ja tekniikka / Lokasuojat
: 30.12.16 - klo:21:21
Mistä mezzo valtraan liikennemallin loksu taakse? nyt varustettuna kapeimmilla mahdollisilla, joilla ole mitään merkitystä. Lisäksi ketjut ei sovi olemaan kunnolla näiden kanssa kun lokasuojan ulkoreuna on juuri renkaan keskellä korkeimmalla kohdalla... Jos jollakin ylimääräiset, saa ilmoittautua. Joskus IKH:kin möi näitä, mutta vissiin lopettaneet myynnin?
Ainakin valtra 8350 on varsin kova syömään polttoainetta. Olisiko esim. N-sarja varteenotettava vaihtoehto? En tarkoita nyt aivan uutta, mutta esim kymmenluvulta sopivasti käytetty?
Älä ainakaan nunnuun vaiha sitä megalaista! itse tein sen virhe liikkeen ja hermo meni. Ei minkäänlaista alavääntöä ja polttoainetta kului paljn enemmän. Ennen jos nunnua kaipaat niin osta lisäksi, pakko myöntää että 115 litran pumpulla oli hyvä kuormainkone.
Mutta miten kiertoa säädetään näissä??
Onkos muuten muilla samoja kokemuksia että t4:sten ikkunat huurtuu paljon herkemmin kuin vanhempien mallien? En tiedä johtuuko siitä että sisäilmankierrätys on koko ajan käytössä? Vanhoissa kun oli se säädettävä säleikkö. Vai onko näissäkin jokin säätö mitä en ole vain älynnyt? 😕mikä lienee se anturi siinä sisäilmansuodattimen vieressä? Niin ja käytössä on ihan se manuaali-ilmastointi.
Minkäslainen operaatio olisi jälkiasentaa t174 valtraan etujouset? olisi tiedossa yksi kiinnostava kone mutta jouset puuttuu... Etuakselissahan on valmiina paikat "iskareille" Ja etukehdossakin taitaa olla paikat palkeitten yläpäille? Meneekö näissä siis niin helposti että kompura, palkeet, painesäiliö ja mikä etuakselin keinurunko se nyt onkaan nimeltään? niin pultataan vaan paikalleen?? Paljonko rojuille mahtaisi kertyä hintaa? asennus kait ei monen tunnin työ ole? ajatusta kiitos!!
Niin koneella on ajettu vajaa 200h ja rengaspaineina on takana 1,4 ja edessä 1,7. Paineet katsottiin rengasvalmistajan taulukosta. Mutta eikös jos rengaspaineilla pitää alkaa pelata niin renkaassa on silti joku vika?? minusta kun renkaan pitää olla niin pyöreä että paineita voi muuttaa tarpeen mukaan!?
Kysymys on siitä saako traktori nytkyttää kuinka paljon? Jos verrokkina on se että meikäläisen mezzo kulkee kuin juna 20.8 38 renkailla tähän verrattuna?
Vetosuhde on ihan oikein ja sama onko neliveto päällä vai ei. Mutta epäilen vaan sitä kun rengasliikkeellä heitto mitataan rengaskoneella? Riittääkö siinä tarkkuus kun pyörä on pitkien varsien päässä? Ja asettuuko vanne siihen varmasti keskelle? Ennen itsellä on mitattu heitto pyörät traktorin alla ja heitto on saatu silloin pois?? Mitähän *****a tekis? Pitää varmaan itse tunkata traktori ilmaan ja mitata?
Onkelma renkaiden kanssa... millaiset renkaat hyväksyisitte uuteen traktoriin? tarkoitan siis hyppimisen suhteen. rengaskoko on 650 65 42 ja edessä 600 65 28 Ongelmana on siis koneen hyppiminen ja nytkytys  kun ajetaan yli 40 km/h Kahdesti renkaita yritettiin pyöräyttää vanteella ja koittaa saada pienet vanteen ja renkaaan heitot kumoamaan toisensa: tuloksetta. nyt sitten tuli uusi saman merkkinen rengassarja ja loikka jatkuu.... heiton pitäisi olla tällä hetkellä alle 4 mm mut loikka vaan jatkuu. kyyti tasoittuu kun perseeseen laittaa vaikka murskekuorman, mut tyhjiltään tai tyhjällä kärrillä kyyti on *****maista. vanteet vielä vaihtoon? vanteessa on varmaan 3 mm notko venttiilin kohdalla prässäyksen, porauksen ja venttiilisuojan hitsauksen jäljiltä. vaikuttaako se?? mitä vaatisitte? nytkyttääkö muilla?
Onko ominaisuus vai vika kun kammion paine putoaa pikkuhiljaa? Kammien esipaine nousee kyllä sinne punaisen rajoille 180 baariin kun portti sulkeutuu. Mutta viisari kääntyy muutamassa minuutissa pystysuoraan eli onko siinä noin 130 baaria. Normaalissa paalaustahdissa eli noin paali per minuutti paine ei ehdi  juurikaan laskea mut todella ohkaisilla karhoilla paine kyllä putoaa? Yleensä viisari kuitenkin nousee sinne punaisen puoleenväliin ennen kuin verkotus alkaa. Onks tää vika vai ihan normaalia?😉
Koneet, laitteet ja tekniikka / valtra t4
: 11.07.16 - klo:00:26
Onkos t4 valtran oikeassa etupilarissa kiinnityspaikat monitoreille yms. Kun siinä on kumitulpat ja jotkin kuusiokoloruuvit näkyy siellä?? Vai mitkä ne on??
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14