Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 14

Viestit - Waltteri

Koneet, laitteet ja tekniikka / Kobelco 235
: 12.12.18 - klo:08:20
Millaisia kokemuksia 2000 luvun alun kobelco 235:stä? Onko niin sanotusti luotettava kone? Mitä heikkoja kohtia koneesta löytyy ja kuinka hankala huollettava lyhytperäisenä? Millainen hydrauliikka hallinnaltaan ja kenen tekemä hydraulipumppu(kawasaki)? Entäs moottori, Mitsu? Ajomoottorithan näissä ilmeisesti aika lujia verrattuna pienempiin malleihin?
Mistä kevytketjut edullisesti kokeeksi? Koko 600 22.5
Miten olis nastat?

Nastoists apu kärryissä aika mitätön, renkaat lukittuvat sen verran helposti
Onko kukaan kokeillut laittaa traktorin telikärriin ketjuja jarrulliselle akselille? Tehoja varmaan haukkaa pirusti mutta pysähtyminen olisi varmaan paljon tehokkaampaa kuorman kanssa? Nää nykyajan traktorit reilulla massallaan ja nastarenkailla kyllä yllättävän hyvin kulkee peilijäälläkin mutta pysähtyminen on vähän perseestä etenkin alamäessä. Kommenttia...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Kaivurit
: 27.10.18 - klo:20:47
Kysymys telakaivureiden varaosahinnoista: missä halvimmat ja kalleimmat jos puhutaan -00 -10 välisenä aikana tehdyistä koneista. Kokoluokka 20tn. Se jo tiedossa että Komatsu ihanan kallis ja Volvo taas edullisimmasta päästä..
Älä edelleenkään ainakaan khp:tä. Aiemmin onkin jo lueteltu osa ongelmista, ja lisää tullut. Viimeinen oli kun kompressoriin tuli joku vika, ei laakereihin : syttyi palamaan kun kuumeni niin paljon ja sytytti muutkin johdot palamaan päältänsä. Tod.  lähellä oli ettei koko traktori palanut, onneksi tulin juuri pihaan ja vesiletku oli lähellä... Niiiiin paska laite. Eikä tehokkaan riitä näillä keleillä. 😠 ota siis alkuperäinen...
Onkos porukka tehnyt mitään virityksiä fusion ykkösen puhdistamisen eteen. Muuten tod.  Varma kone mutta puhdistus työlästä verrattuna fusion 2 ja 3. Kerää paljon heinää mm. Kammion takaosan akseliin jossa 3 ratasta rinnan ja keskimmäisestä menee ketju "ylimääräiselle" telalle.  Sitten pyörien ja kammion  ja ruonkipalkkien väli ketää myös paljon heinää. Mistä apuja?
Tiedän että maksimi paineet o   jotain 2.5 bar mutta ongelma on se jumalaton pomppiminen/ nytkytys noilla mitaksilla yli 1.2 bar paineilla. Kuten laitoin on käytössä jo toinen rengassarja ja on pyöritelty jo moneen kertaan rengasliikkeelle jne. Mutta se ***** nytkytys eikun pysyy  >:(
Mutta kestääkö rengas oikeasti niin litteänä ennen kaikkea tieajussa? Rengasliike laski alunperin että etusiin600 28 renkaisiin riittää jokatapauksessa 1.7 bar ja taakse 1.4. Keulalla 66 kuormain. Laskin painoja itse ja päädyin että rengastaulukon mukaan takana riittää 1.1 bar
Paljonko porukka on pitänyt paineita t4 valtrassa tai vastaavassa mitas 650 65 42 renkaissa? Ongelmana ollut yli 1.5 barin paineilla *****mainen hyppyytys.  Uskaltaako 1.2 bari n paineilla oikeasti edellä lietevaunua ja maansiirtokärryä jne. Kun tuoteselosteen mukaan pitäisi olla riittävä paine? Rengas on kyllä tooosi litteä jo silloin?  Niin ja toinen rengassarja jo menossa kun ekoissa oli kehä heittoa yli 10mm...
Onkos jollain faktaa kuinka paljon t144 voimansiirto eroaa isommista malleista?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Ritiläauto
: 20.03.18 - klo:18:47
Onko kellään maatalouden käytössä ritiläautoa? Tuntuisi ihan järkevältä vaihtoehdolta mutta kuinka kulut? Saako tuollaisen rekisteröityä työkoneeksi ja mikä polttoaine? Mitäs muita kuluja kertyy? Millaiset verot ja paljonko vakuutusmaksut? Saakos tällaisella kuljettaa sitten kaivurin lisäksi kappaletavaraa, paaleja?

[/quote]
Kukas sen estää kokeilemasta? Muuta kuin suunnitelmia kehiin ja mittanauhaa esille, siitä se lähtee. Sitten voit lopputulosta jossain alan erikoislehdessä esitellä, että tällainen "köyhänjussin" viritelmä tuli väsättyä..ja isäntäkin voi edelleen hyvin,eikä kuole mahahaavan puhkeamiseen viisikymppisenä.
[/quote]

Olisi muuten ihan terveellistäkin esitellä tällaisia köyhänjussin viritelmiä välillä millä ei paljoa velka ahdista ja kärsii vaikka vielä ostaa lisämaatakin tai reissuta vaikka ulkomailla 😁 lehdissä kirjoitetaan aivan liikaa vain näistä miljoonavelkaisista tiloista, välillä voisi olla juttuja ja ideoita näistä Suomen keskikokoisistakin ja pienistä tiloista. Niitä on kuitenkin valtaosa...

[/quote]Ja puolivuotta lehmät kulkis viä laitumelta ropotille.Tarttis kuin vihellellä vain ;D
[/quote]
Näinhän se homma tuntuu toimivan kun kuuntelee monia miljoonanavetan tehneitä isäntiä 😂😂
Minkä porukka näkee tässä suurimpana ongelmana? halpuus?  ;) Miksei toimisi ja kun mietitään käytettyjen lypsyrobottien hintoja nii tekisi mieli jo kokeilla ja jos ei toimi niin lehmät autoon  ::) Jos ruokinnan muuttaisi vielä appeelle ja robotti ilmeisesti pystyy sitten säätämään suurempi tuottoisille enemmältikin rehua? kun miettii niin tällaisen investoinnin hinnalla ei kummoista traktoria vaihdeta... mikä tietysti näkyisi naapureille?! ;D Mut oikeasti, navetan takakäytäväthän olisi tosi helppo muuttaa raapoille ja varmaankinhan tässä kävisi niin että monilla lehmillä olisi ne vakiopaikat.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 14