Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 36

Viestit - andypoge

Startilla ilmaaminen yksin on "hauskaa", kun starttauksen jälkeen saa kiivetä viljasäiliöön kiristämään ilmausruuvia huoltoluukun kautta :) Viimeksi kun tein tällä taktiikalla, niin sai pitää aika kiirettä, muuten haukkasi uudestaan ilmaa. Ei taida muuta kautta järkevästi päästä hienosuodattimen ilmausruuville kun tuosta huoltoluukusta. Paitti jos tekee hylsyräikkään ultrapitkän jatkon ja tekee kiristyksen koneen päältä??. [SR2035 -02]
Täälläkin kuuluu 2000-sarjalaisessa semmonen matala plom-plom-plom-plom tyhjänä pöytä sammuksissa. Muistan kuulleeni saman jo 100h sitten, eikä vikaa sillon löytynyt. Ominaisuus? Täytynee kumminkin käydä nyt sadepäivän ratoksi vähän lampun kanssa tappurin sisällä tihrustelemassa. Jos saa aikaiseksi.
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.
Kasvintuotanto / Vs: Vesistörajoitus
: 13.05.12 - klo:19:03
Tukesin sivulla sanotaan näin: Useat viljelijät ovat ostaneet MCPA-valmisteita jo viime vuoden puolella, ennen kasvinsuojeluaineen hyväksymisen uusimista. Näissä MCPA-pakkauksissa ei näin ollen vielä lue, ettei ainetta saa käyttää alle 25 metrin päässä vesistöstä.  Tämän vuoksi uuden vesistörajoituksen noudattamatta jättäminen ei aiheuta viljelijöille tukien menetyksiä

T. 2900 metriä vesistö rajaa  :-[

Samalla sivulla sanotaan myös näin:
"Tukesissa on käynnissä hanke, jossa kaikkien kasvinsuojeluaineiden vesistörajoitukset käydään läpi. Hankkeen valmistuttua valmisteiden vesistörajoitukset muutetaan niiden vesieliöille aiheuttamaan riskiin nykyistä paremmin perustuviksi."
Eli ensi vuonna taas uusiksi??? :o

Kyllä kai joku taho oikeasti valittaa tästä rajoituksesta ja sen voimaantuloaikataulusta? Varsinkin kun Suomessa on suojavyöhykkeen leveydessä lähdetty isompaan suuruusluokkaan kuin naapurimaissa. Oikeesti.... >:( Ryhmäkanteen paikka?



Kasvintuotanto / Vs: Typen mittaus
: 11.05.12 - klo:17:20
Kahden vuoden VLN-nurmen (20% apilaa) jälkeen lohkolta otetut 2 näytettä olivat Nitraattityppi 3,5 ja 7,0. Odotin enemmän, mutta käy se näinkin  :P
Kasvintuotanto / Vs: Vesistörajoitus
: 11.05.12 - klo:12:57
Mitäs nyssitten noilla vesistön reunalohkoilla ajattelitte tehdä? Rikkoja tulee riittämään kun ei ruiskuteta, että satokasvin puimista samaan satsiin noilta reunoilta ei viitsisi ajatella.

Ruiskuttamattomalle vyöhykkeelle tulee ainakin mun tapauksessani reilusti leveyttä 5...15 m, että ainakaan monimuotoisuuspiennar ei käy.

LHP? (Huono, koska jälkeen pitää taas laittaa satokasvia)
Suojavyöhykkeen perustaminen (erityistuki)?
Nurmelle?
Ootteko hommanneet jostain metritavarana taittuvien viljaputkikäyrien haitariputkea, halkaisija 160/200 mm?
Pitäis keksiä hyvä konsti kuppielevaattorille vievän vaakakuljettimen (ruuvi) pohjan putsaukseen. Imuriletkun kanssa suppilossa kiipeily tympii ja ilmapillillä puhaltelusta moskat ja jyvät vaan leviää ympäriinsä. Tuli mieleen, että voisko joku riittävän iso rae tms. viedä moskat mukanaan ruuvilla kulkiessaan, jos sitä kaataisi kuljettimelle. Toimisko esim. puu- tai turvepelletti? Siitä ei luulisi olevan elevaattorille haittaa, vaikka jokunen sinne joutuisikin? Kutterilastu taitaa olla liian pientä?
Joku vois tehdä tarvikkeena paremmasta aineesta Antin elevaattorin yläpään muutososan D160:een putkeen.
http://www.agrosec.fi/data/Image/tuotekuvat/510477.jpg
Nimim. nyt kolmatta kertaa 6 vuoden sisällä puhki ja paikattavana  >:(
Sitten on vaan ajettava hitaampaa ja laskutettava extraa.

muttakun vauhti ei välttämättä ole ongelma. Auto ei pääse liikkeelle edes pienessä vastamäessä. Jossain tapauksissa koko yhdistelmä lähtee liukumaan ihan paikaltaan kohti ojaa ja alamäissä kärry työntää koko yhdistelmän poikittain tai miten sattuu. No ratkaisujahan löytyy vaikka pienemmät kuormat, ketjut, hiekotus jne. Mikään ei kuitenkaan ole kovin realistinen suurissa määrin pääväylille.


Hmm, mitäs jos suolattaisiin tai hiekotettaisiin vaan varsinaiset mäet ja risteysalueet?
Osanottoni ja tsemmpiä
Tuli juuri laput postissa, että kuulemma lohkolla oli käyty mittailemassa tietämättäni. Miten ja minne tuollaisestä väärin tehdystä valvonnasta voisi valittaa?
Siis ongelmahan tuossa on se vain noin 8 mm rako laakereiden välissä. Sinne pitäisi saada ujutettua jotain, jonka avulla saisi prässin tai lekan kanssa ulompaa laakeria pakotettua ulospäin. Ei rälläkän laikkakaan mahdu napaputken sisään, että saisi toisen puolen laakerin sisäkehän ensin halkaistua.

Hmm, mitäs jos rautasahan terällä "akselilinjalta" koittais nitkuttaa laakerin sisäkehän halki kahdesta kohtaa niin voisi toisen puolen laakerin saada purkaantumaan senverran, että sais prässinholkin takapuolen laakerin sisäkehälle?. Njäh, taitaa olla liian nyhertämistä.

Onko liukuvasaroihin semmoisia kolminivelisiä kärkiä, jota vois taitella suppuun kun vie laakerin läpi, ja sitten avaa kun ollaan siellä poterossa?
En osaa valitettavasti auttaa, ei ole tullut vaihdettua, voin selvittää huomenna jos homma vielä ajankohtainen? Muistaakseni sen z-tiivisteen kanssa oli homma vähän semmoinen, että oli halvempi/helpompi vaihtaa napa...

Remonttia se edelleen tuossa lattialla odottelee.
Helpsonia! Pitäis vaihtaa Tempo-lautasmuokkarin lautasen navan laakerit. Napa osoittautuikin hauskaksi purkaa: Keskellä navan putkea on ilmeisesti laippa/olake jota vasten on molemmilta puolilta painettu laakerit paikalleen. Laakereiden sisäkehien välissä ei ole kuin joku 8 mm ilmarako.

Toisen puolen laakerin päälle on sitten vedetty jollain ikiliimalla peltinen tiivistelevy. Milläs ihmeellä saan vanhat laakerit pois tuhomatta napaa!!? Tiivistelevyn liimauksen kai nyt sopivasti lämmittelemällä saanee poltettua pois (?), mutta entäs ne laakerit? Kaiken kukkuraksi navasta löytyneet laakerit on eri tyyppiä kuin varaosakataloogissa. Simmottii tänään.
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 36