Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 36

Viestit - andypoge

Kertokaas kokemuksianne metsähakkeen käsittelystä maatalouskalustolla.

Hakkeen kuljettelu haketuspaikalta hakevarastoon viljaperävaunulla: tyhjeneekö helposti kipatessa? Saako korokelaitojen tukiketjut olla paikallaan?
Onnistuuko varastoon lastaus niin, että kippaa oven eteen betonilaatalle ja lykkii siitä etukuormaajalla lumikauhalla varastoon sisälle? Tuppaako kiviä kulkeutumaan stokeriin, kun joutuu stokerille lastatessa ajelemaan pihan poikki?

Onko kellään tällaista käytössä varaston täytössä? Näyttää ruuvilta jonka perään pultattu lietso.
http://heizomat.co.uk/heizotrans
Onko muilla ollut onkelmia etukelaisten komioiden kanssa? Kietoo olkia syöttökuljettimen yläakseliin ja jossain vaiheessa puinti loppuu ja putsataan akseli.

Alkuperäisestä aiheesta ... tuli vaan mieleen, että liian kovat kelakierrokset aiheuttaa joskus epätoivottuja ilmiöitä. Voisko vaikuttaa tähänkin, jos kela alkaisi tuuppaamaan liian rajun kierrosnopeuden seurauksena tavaraa takaspäin? Saako etukelaisissa säädettyä etukelan kierrosnopeuden erikseen?
Tarttis tietää mikä on materiaalipari. Mutta yleensä kumitiiviste tarttee primeroida, jos haluaa liimauksesta pysyvän. Oviura ja nauhan liimauspuoli puhtaaksi tinnerillä, haihdutus 5 min, tiivisteen primerointi Loctite 770 tai vastaavalla ja sitten liimaus esim. Loctite 406. Jos on pohjat putsannut hyväksi ja primeroinut, voi 2-puoleinen teippikin pitää.
Ykkössivulla oli niin tutuntuntuista diagnosointia, että kirjataanpa tähän yksi hassu tapaus perimätiedoksi:
97-vuotinen C-Mersu 1.8 bensakoneella alkoi joskus 150tkm:ssa kilistellä ja päristellä jakopään tienoilta. Kyselin vähän, ensimmäinen tietäjä arveli, että venttiilinnostajat siinä on loppu - "Mersuista ne on aina sököt noissa kilometreissä - kaikki vaihtoon". Seuraava veikkaaja kuunteli oikein ruuvimeisseli korvalla painaen konetta eri puolilta, ja sanoi varmana tietona, että jakoketju ja kiristäjä ovat loppuunkuluneet - "äkkiä vaihtoon ennen kuin koko kone kilahtaa". No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.
Tarviiko N:ä vielä kytkinpolkimen pohjaan painamisen startatessa? Et kai starttaamisen jälkeen nostaa kytkinpoljinta liian kiireellä? Tällä virheellä sain -05 Bosch-jakajapumppuisen toistuvasti sammumaan taannoin startatessa, kunnes hoksasin pitää poljinta pidempään pohjassa.
Kasvintuotanto / Vs: Viljojen dopingketju
: 27.05.14 - klo:09:19
Viime kesällä oli koeruutuja Mantrac Pro:lla ja ilman. Ei ollut kauralla päällepäin eikä jyviä tutkien-mitaten mitään eroa. Lohkolla oli maanäytteen perusteella mangaanipuutos, mutta sijoituslannoituskin oli hivenillä.
Ei tyhjennystä, vaan aina kone katon alle. Jos tulee useampi sadepäivä väliin, laitan apulantapuolen pohjaluukun täysin kiinni ja kannet säppiin. Sitten seuraavalle lohkolle lähdettäessä kokeilen harjateräksen pätkän kanssa painellen säiliöstä onko kovettumaa, ja jos on, käyn säiliön pohjareikien kohdat sillä vielä läpi ja pyöräytän pihalla kiertokoekammesta senverran, että näkee joka vantaasta tulevan tavaraa. Paitti ei ny joka kerta jaksa ja muista näin huolellinen olla...
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
ja oot sitte tosissas? se vain nuo kepulikonstit tulee kallihiksi kun se paffin vuoto pahenee ja lopuksi tihkuu jo putkeen väliajoin kun kones pirätöksis ja sitte se jo syövyttääki jnejne.. jos ny halvalla haluaa niin jos kannen hioo ja tiivisteen vaihtaa niin alle tonnin jää itte tehden hyvinki, edellyttää että putket on koroos.. ja jos orottaa loppua niin sitte jo palaaki rahaa kun laitetaan putket männnät ja laakeroidaanki samalla ja kah kun jos sitä pääsee öljyn joukkohon niin sitte laitetaan turpua ja syöttöpumppua jajaja..

anteeksi ny avautumiseni ja en kohdista tätä kehenkään mutta eisoosaatana kumma kun suomes on niin palio paskoja vaihtokonehia ylihinnalla rivis ku myyjän on pakko pitää remonttivaraa tällaasten varalta..

Kannentiiviste on uudemman mallinen ja muita vuotamisen oireita ei ole, niin miksi lähteä >1000€ remonttiin varmuuden vuoksi? Paljon todennäköisempää on esim. letku jossain rutussa, mikä ahdistaa virtausta (<1400 r/min) tai sitten vesipumpun (suunnittelullinen) tehovaje. Katto tarttis kyllä vielä avata ja tarkistaa  letkujen reititys ja kennon puhtaus. Mutta kun kerran on kierroslukuriippuvainen ilmiö, niin kennon paskaisuudesta en usko sen olevan kiinni.
Samaa vaivaa 6800 -01 4500h, ostin tarvikeliikkeestä MB Sprinterin Webaston sähköisen kiertopumpun kattokennon kiertopiiriin, laitan sen moottoritilaan tulipellin viereen mistä letkut lähtee ylös. Tuloksia luvassa joskus ensi syksynä kun ilmat kylmenee.
No mites sama asia ei-luomuna. Onko muita vaihtoehtoja kuin glyfosaatti?
Jussi M150 >10v herkesi täysin pyörimästä talvisäilytyksen jälkeen. Hydeletkujen nytkähtelystä päätellen moottorille tulee hyvät paineet. Pari vuotta sitten oli jo ruuvin alapäässä lämpenemistä ja nyt taitaa alalaakerit olla juntturassa. Nipan kautta ei rasva ilmeisesti mene perille asti. Miten sisempään laakeriin ruuvin alapäässä pääsee käsiksi? Maalaisjärki ei äkkiseltään kertonut miten ketjupyörät ovat kiinni akseleilla.
Ai USBn kautta? Jokin liitinkarvoista ei yhdistä? Lataako normaalisti? Työkavereiden Galaxy-luureista on usb-liittimiä rikkoontunut.
Mitäs jos ostaisi hakevarastoksi käytetyn ketjupurkupohjalla olevan peräkärryn? Noita näkyy olevan esim 60m3, mikä on jo aika muiseva määrä haketta. Kuinka herkästi jäätyy jumiin tai rikkoutuu tuollaisen pohjapurkulaite? Senhän voisi virittää vaikka jatkuvatoimiseksi niin, että varsinaista pohjapurkainta ei ennen stokeria laisinkaan tarvittaisi, vaan purkaisi kärryn ketjupurulla suoraan pieneen ruuvikouruun, joka vetää sitten polttimelle ja kattilalle. Hydraulimoottorin käyttö vaan samalla tapaan jaksottaen kuin stokerin pohjapurkain. Ehkä hitaamman alennusvaihteen vaatisi.

Vaikeinta lienee maisemoida tuollainen köntys pihapiiriin, mutta varastointi sinällään olisi todella helppoa? Hakettaa kasalla tuon täyteen ja peruuttaa lämpökeskuksen ovelle.

Esim:
http://www.nettikone.com/joka/60m3/1279852
Lautasmuokkauksesta kokemusta keväällä kevyellä (lue 'itämaisella') lautasmuokkaimella. Siihen 2-3 ajokertaa jp-äestystä niin tulee siedettävä kylvöalusta vaikka laahavantaalle - ainakin tällä hiesusavella, kosteina keväinä joutuu odottelemaan kuivumista pidempään. Jos maa taikinoituu palloksi kädessä puristettaessa tai köntsäkakut lentää murenematta, ollaan liian aikaisin liikkeellä. Jos olkimassaa on paljon ja sitkeää, niin oljen kuivumisen odottelu käsittelyjen välissä voi olla perusteltua.

Rikoille sitten vähän normaalia ärjympi aine tai pitoisuus ja kyntökiertoon taas syksyllä. Menettelee. Ei vielä ole tiivistymistä ollut havaittavissa tällä tekniikalla, mutta muokkari onkin köykäisemmästä päästä ja levikkeillä ajetaan.

Suorakylvö ratkaisee tämänkin kertaheitolla, vaikka siinäkin tottakai omat ongelmansa on.
Kasvintuotanto / Vs: Imperiumin vastaisku
: 27.02.14 - klo:11:08
En mä tiedä liittyykö tämä tähän, mutta

"Vilja-alan yhteistyöryhmä (Vyr) on onnistunut hyvin lisäämään vuorovaikutusta ja yhteistyötä viljasektorilla, totesi maa- ja metsätalousministeri Jari Koskinen puheessaan Vyr:n 10-vuotisjuhlassa eilen tiistaina. Vastaavan tyyppistä yhteistyötä ei hänen mukaansa muilla sektoreilla taida olla."

Yhteistyössä pidetään huolta, ettei hinta vaan pääse nousemaan.
Kuulostaa ihan TOS- mafian hommilta...

Huolestuttava ajatus. Kilpailu- ja kuluttajavirastolle sitten tutkintapyyntöä, jos oikeasti tältä alkaa näyttää. Muutoin uskaltaisin uskoa, että VYR:n  'kokonaistase' olisi vielä plussan puolella.
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 36