Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5

Aiheet - andypoge

Löytyykö mistään kuvaa millaiset ilmanohjainpellit kuuluu tulla viljankuivaamon pohjakartioon asennettavaan puhaltimen viereen kartion sisäpuolelle? Siis ettei puhallin imaise syöttäjän pudottelemia jyviä.
Yleensä sitä varoitusvalojen kanssa vielä uskaltaa hetken ajoa jatkaa, mutta nyt tarjos 6400 -05 moottorin  öljynpainevaloa ja hommat piti keskeyttää siihen. Mutta kas kummaa, mittaristossa vilkkuukin ensin polttoaineen loppumisen valo ja sitten vilkkureleen säestyksellä se öljynpaine- ja stop-valo muutaman naksauksen, sitten tauko ja taas polttoainevalo aloittaa saman sinfonian painekellon jatkamana. Käynnistin pari kertaa uudestaan eikä poistunut. Tuntuisi sähkövialta? Tankki vajaa puolillaan.
Kertokaas kokemuksianne metsähakkeen käsittelystä maatalouskalustolla.

Hakkeen kuljettelu haketuspaikalta hakevarastoon viljaperävaunulla: tyhjeneekö helposti kipatessa? Saako korokelaitojen tukiketjut olla paikallaan?
Onnistuuko varastoon lastaus niin, että kippaa oven eteen betonilaatalle ja lykkii siitä etukuormaajalla lumikauhalla varastoon sisälle? Tuppaako kiviä kulkeutumaan stokeriin, kun joutuu stokerille lastatessa ajelemaan pihan poikki?

Onko kellään tällaista käytössä varaston täytössä? Näyttää ruuvilta jonka perään pultattu lietso.
http://heizomat.co.uk/heizotrans
Menee jatkossa kylvölogistiikka hieman uusiksi, ja tuli vaihtoehtoja pohtiessa mieleen mahdollisuus laittaa kiinteä vanha autonosturi apulantavaraston seinälle. Sillä sitten pistelisi säkkejä suoraan kylvimeen hydraulikoneikon puksuttaessa. Raja-arvona on ulottuvuus (ehkä myös käytettävissä oleva sisäkorkeus). Ei ole ihan helppoa pakata noin säkkejä niin, että yhdestä nostopisteestä ylettyisi joka paikkaan.

Joku tämäntyyppinen tai pykälää keposempi...
http://www.nettikone.com/palfinger/pk-7000-ch/1232557

Onko jollain kokemusta tällaisesta ratkaisusta?
Ei ollut sitten hyvä ajatus pitää nahkapenkin päällä arsenlämmittimenä solumuovista vihreää retkipatjaa. Penkinlämmitin oli unohtunut päälle, ja solumuovi suli yhtestä kohdasta kiinni nahkaan  >:(  Milläs ihmeellä tuon putsaan tuhoamatta nahkapenkin pintaa? Odotanko pakkasia, jos vaikka irtoaisi jäätyneessä tilassa yhtenä möykkynä??
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole, joten here goes  :P:
Onko kellunta-asentoisessa 2-toimisessa hydrauliikkalohkossa molemmat työlinjat yhteydessä tankkilinjaan, kun laitetaan kellunnalle? Liittyy siihen, että meinaan lisätä kippikärryyn hydrauliikkaa, ja haluisin siirtää kippiletkun kelluvaan kolmoslohkoon, mutta kun se on 2-toiminen....

Avataanpas tämmöinen ketju, kun näitä kakstonnisia Sampoja ympäri lääniä moni rassailee.

Silppurin teriä käännellessä huomasin, että reunimmaisten terien pultteja ei saa pois irrottamatta koko silppuriakselia koneesta (pultinkannat ulkopeltejä vasten). No rautasahalla pultti poikki, mikäs siinä. Kuitenkin pultti toisin päin laitettaessa pultin kärki taas osuu silppuriakselin tukikauluksen kiinnityspultin kantaan, eli ei mahdu niinkään päin. Koko akselia ei kahden teräparin takia kiinnostaisi lähteä irroittelemaan; oikeasta päädystä nähtävästi joutuisi vetämään laakerinkin pois tieltä siksi aikaa. Onko mitään oikotietä onneen? Oikeanpuolen kiinnityslaippa on jotain 3 mm levyä, johon voisi poratta reiän pultin asentamiseksi kantapuoli ulospäin.

Onko 3-teräisen ajoleikkurin teräpultit yleensä tavallisella vai vasenkätisellä kierteellä? Tässä kyseessä vanha Jonsered FR-sarjalainen etuleikkuri, missä kaikki terät pyörii altapäin katsoen vastapäivään.
Rikkusi 1000L teollisuuskemikaalisäiliöstä hana. Miten purkautuu irti säiliön rungosta? Onko tuolla tyvessä kierre vai?. Mitä tilalle? Ruiskutusvesikäytössä on, että voisi tehdä vaan painettavan tulpan tuon tilalle. Toisaalta vipuhana olisi kätevä, kun perään täytyy laittaa ruiskulle menevä letku.
Alkaa pukata soijaa Simulta Junkkari-vanhus-sivupyöräkoneen siemenpuolen kiertokoetta tehdessä. On niin piukka kiertää, ettei meinaa kampikaan pysyä hahlossa. Vuosi vuodelta vaan on piukempi. Ideoita? Rihlat on vaihdettu joskus 10-vuotta sitten, mutta syöttöakselin päätylaakereita ei varmasti koskaan. Kone on noin vuodelta -90. Siemenpuolta kiertäessä näyttäisi pyörivän samalla lannoitepuolen välitys. Tuon voisi ensi alkuun ottaa irti ja kokeilla mitä vaikuttaa ?  :P
Farmisäiliön pohjalla tuntuu huoltoreissun jälkeen kepillä koittamalla olevan hieman hiekkapuhallushiekkaa. Miesluukun avaaminen on sattuneesta syystä työläs operaatio, joten onko pienestä hiekkamäärästä pohjalla haittaa? Luulisi, ettei hiekka naftan mukana kovin aktiivisesti säiliöstä tankkeihin kulkeutuisi??
Millais mönkkärivehkeissä mahtaa pito riittää vetää pientä latuhöylää peltoaukealla? Kun ei kelkalle muuta käyttöä oikein olis, mönkkärille sitten taas paremmin muitakin mahdollisia ajoja.
Ootteko hommanneet jostain metritavarana taittuvien viljaputkikäyrien haitariputkea, halkaisija 160/200 mm?
Pitäis keksiä hyvä konsti kuppielevaattorille vievän vaakakuljettimen (ruuvi) pohjan putsaukseen. Imuriletkun kanssa suppilossa kiipeily tympii ja ilmapillillä puhaltelusta moskat ja jyvät vaan leviää ympäriinsä. Tuli mieleen, että voisko joku riittävän iso rae tms. viedä moskat mukanaan ruuvilla kulkiessaan, jos sitä kaataisi kuljettimelle. Toimisko esim. puu- tai turvepelletti? Siitä ei luulisi olevan elevaattorille haittaa, vaikka jokunen sinne joutuisikin? Kutterilastu taitaa olla liian pientä?
Helpsonia! Pitäis vaihtaa Tempo-lautasmuokkarin lautasen navan laakerit. Napa osoittautuikin hauskaksi purkaa: Keskellä navan putkea on ilmeisesti laippa/olake jota vasten on molemmilta puolilta painettu laakerit paikalleen. Laakereiden sisäkehien välissä ei ole kuin joku 8 mm ilmarako.

Toisen puolen laakerin päälle on sitten vedetty jollain ikiliimalla peltinen tiivistelevy. Milläs ihmeellä saan vanhat laakerit pois tuhomatta napaa!!? Tiivistelevyn liimauksen kai nyt sopivasti lämmittelemällä saanee poltettua pois (?), mutta entäs ne laakerit? Kaiken kukkuraksi navasta löytyneet laakerit on eri tyyppiä kuin varaosakataloogissa. Simmottii tänään.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5