Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - vm

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Masseyn
: 05.12.10 - klo:20:22
Piä sinä saatana naamas. Olekko keskon orja vai mikä?

Ei, ku mulla on perkissonintauti. Se on parantumaton.  ;D  ;D  ;D

no mullon susidiesel  :)

Nuissa vanhoissa perkinsseillä käyvissä olekkaan mitään vikaa, oisko se tuo sisudieseli mikä pilaa koko paketin  ;D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Masseyn
: 05.12.10 - klo:20:12
Piä sinä saatana naamas. Olekko keskon orja vai mikä?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Masseyn
: 05.12.10 - klo:19:59
Paikalliselle huoltomiehelle täydet pojot, mies tekee sen mitä pääkallonpaikalta luvataan. Viikolla kävi englannista huoltomiehet ihmettelemässä ja runkkaamassa sen verran että öljyä tulee ja lentää juuri sen verran ettei sitä saa kiinni mistä se tulee. Vika ei kylläkään korjaantunut siittä siiheen. Eikä kuulemma kellään muulla ole samaa vikaa että hydraulikkaa hökeltyy kuormain käytössä ja menee vika tilaan. ***** mitä paskaa. Yli vuosi on ollkut aikaa korjata tilanne. Eipä tarvi korjata eikä soitella.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Masseyn
: 05.12.10 - klo:16:21
Huoltopäällikkö on suomessa kuka? Kossi joka on viime käessä vastuussa ja tekee lopulliset päätökset. Kuka se on ? Saatana halli on ku öljynvaihto monttu ku yrittävät saaha kuormaajaa/hydrauliikka pelamaan, aja sinne aja tänne pienennä virtauksia..Verku menee kohta justiinsa jontikan vaihtokone rivistöön. Öljyn lento on ainut mitä saivat aikaiseksi. Välitykset päin *****a, lisää ilmaa vähennä ilmaa, pietetään asiakasta tyhmänä, son loppu nyt.

Olisi joku kielitaitoinen kaveri joka avustaisi niin saataisiin palautetta suoraan tehtaan päähän.
fergusonissa alla 600/60r30 ja 710/60r42 xeobib renkaat, ja olen kyllä todella tyytyväinen. Siellä mistä pääsi fergulla perhosen kanssa jälkiä jättämättä ei tahtonut john deere 650/65r38 renkailla pysyä paalatessa enää pinnalla.
Ensi kevääksi tosin on varattu 20.8r42 renkaat rinnalle kylvöhommiin pitoja parantamaan, ei tahdo maestro 4000;n kanssa riittää pito kovilla mailla suorakylvössä.

Mulla on kans ferkussa juurikin tuo 710/60r42  ja rinnalla 20.8r42 renkaat ja etupäässä 600/60r30+ tuplat. Vetokyky on ihan omaa luokkaansa tuplien kanssa.

Eipähän ole niin nuuka mistä ajaa, traktori ei koskaan uppoa tai jätä isommin jälkeä, ennen on kärrit kenollaan jängässä.

Ja jos olisi pelkästään leveet läskit yli metrin takana ni eihän sillä sopis mihinkään sitten normaali hommissa. Eli ehdottomasti tuplat.
Eehän nuilla xeobibeillä tee talvella mitään, en ikinä ole liukkaammilla renkailla ajanut. Paripyöriksi joutavat.
Mikä ihmeen virittämistarve?
Jos on tarve isoon/tehokkaaseen/voimakkaaseen traktoriin niin kai on helpointa ostaa sellainen heti kerralla.

Onko joku ostanut viime aikoina kolmesiipisen auran (sarka tai paluu) ja virittänyt siihen ittekseen tai "asiantuntijan" kanssa lisäsiipiä ensimmäisten kyntöjen jälkeen?
Tai ostanut äkeen ja lisää ärhooässää ja piikkejä kumpaankin kylkeen?

Tässä niin kuin pari esimerkkiä virittämisestä. Toki nämä viritykset näkyy siellä vaihtokonerivissä sekä ulkonäössä ja joskus jopa hinnassakin.

Ei sillä virityksellä pelkästään tehoja haeta vaan käyttömukavuutta moottoriin myöskin. Kun nykyään moottorit ovat todella laiskoja vääntämään alakierroksilla. Ei auta vaikka kuinka ison myllyn ostaisi.
Jo pelkällä ajoituksen muutoksella on saatu noin 40hv lisäyksiä ja polttoaineen kulutusta pienennettyä, tosin maailma paskaantuu..

Ohjelmalla saatiin tuohon omaan koneeseen 1200kierroksen kohdille yli 200nm vääntöä lisää. Ei tarvii enää kaasu pohjassa tehdä esim kuormaushommia. Enemmänkin alas lisäystä olisi saanut tulla mutta 7.4 Sisussa on vaan turhan iso ahdin joka ei heräile kunnolla vasta kuin 1500rpm kohdilla. Tosin mylly on ferkussa mutta luulisi valtrassakin olevan sama ahdin. En nyt tarkkoja lukemia muista kun ei ole dynolappu käsillä, mutta tuommoseen 7.4 sisuun Voimaa.comin ohjelmalla laitettiin 305hv, max vääntöä en muista. Polttoaineen kulutus laski noin 15%. Paluuta optimoimattomaan koneeseen ei ole. Tokihan vakio koneenkin saa rikki vääränlaisella käytöllä ja viritetyn vielä helpommalla  ;D
Elhon mattoperä.

Sinänsä omiin täpinöihin riittävä kampes. Seuraava ei vaan tule olemaan elho sattuneesta syystä, ostin elholta uuden joysticin vanhan väljääntyneen tilalle, uusi ohjain kiinni ja kaikki vituiksi, sähkölohkot rikki yms. Johdot väärinpäin kytkettynä siinä uudessa ohjaimessa, elhon vastuu tilanteessa pyöreä 0 + *****ilut päälle.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Fusion2
: 24.10.10 - klo:21:19
Kyllä se 700 paalia on tiukka tehdä vuorokaudessa. Mutta jos oletetaan että muovin vaihtoon ei mene kuin max 5min/kummatkin rullat, niin jää vielä reilu 20 tuntia aikaa paalata. Traktorin tankkaukseen tärvääntyy myös aikaa + kuskin omat nesteen vaihtonsa ja muut. Että noin puolentoista minuutin välein jos paali tulee pysähdyksineen nii mikä ettei.

Oman kokemuksen mukaan keskimäärin noin 25 paalia tunnissa on maksimi mihin mc hale pystyy, siis kaikkine muovi, verkko ja muine huolto homminensa. Noin 10 metrin heinät samalle karholle, veturina reilu 300hv paalaimella. Eikä siinäkään kestä paljon löysäillä.
optiman punakantinen on hyvä. ollu apetraktorissa jo yli kymmenen vuotta eikä ole ollut ongelmia..

Onkos noi optimat niitä läpiammuttavia vai oliko se joku muu merkillinen merkki?

Arvelitkos ajavas tosta rannan kautta saatana  ;)
Menkää näistä leluista jutteleen johonkin muualle

Oliko tappiollinen vuosi?  :D

Juuri näin. Jos on todella kurkannut Kuhnin ja Sekon vastaavan kokoisten tuplapystyruuvivaunujen sisälle, niin vain täysi PUUSILMÄ menee ostamaan useimmiten jopa kalliimman Sekoleen.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Niimpä. Sekulissa on kaupan päälle pohjapuoli peltiä, kuhnissa taitaa olla rautaa....;D
elhossa on ruuvit alumiini foliota  ;D ;D


En nyt sanois että ihan alumiinifoliota, noin 14 000 paalia on elholla nyt väännetty ja vielä jokunen vuosi menee ilman suurempia.  :)
Vapaa sana / Vs: Onnettomuus
: 18.10.09 - klo:01:02
eikö silloinkaan jos on alamittainen ratissa ja toisen rakkarilla?
Vapaa sana / Vs: Onnettomuus
: 17.10.09 - klo:11:25
Juu ei.. tuli palaneen tilalle uusi kone joka menee sen 54 km/h.. se on ehdottomasti liian paljon 40 000kg ja 4,30 metriä leveälle yhdistelmälle. Ei sillä yksinkertaisesti uskalla/voi ajaa täysiä näillä kapeilla mutka sorateillä. (pikitiellä tietty ku näkyvyys hyvä) se on kuiten 25% lisää nopeutta joka on hemmetin paljon ja uskon että puhun kokemuksesta. Mielestäni näitä vauhteja ei traktoreissa tarvi.
Sivuja: 1 [2] 3 4