Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Perkins moottori
: 16.12.14 - klo:00:08
Tämähän kuulostaa hullulta jos itse on kädetön persereikä

Kertokaas tyhmälle minkä helvetin takia pitää aina olla kakkuruuvilla/lastuttamassa/turbottamassa traktoria? Eikö vois kerralla ostaa sellasen veturin jossa tehoa riittää sen verran ettei tarvi hampaat irvessä huudattaa. Lähes joka topiikissa kun keskustellaan traktorista, ollaan tekemässä jotain noista kolmesta tai sitten niitä kaikkia. Miksi?
Juu, ja silläkin koneella ajettiin 700 paalia vuorokauteen, tai oikeestaan 23 tuntiin, kun sitten katkes valmetista ulosottoakselin tumppi...Kyseinen kone on pikkuisen kovemmassa käytössä. Tuo sähkötolppa oli siinä noukkimella kuin sikari isännän suupielessä, rikkoi toki noukinta ja sullojan, liekö tavanomaista paalata sähkötolpan kantoja?
Valehtelet. Ei nimpal voi kerkii paalata. Kone pitää rasvatakki kerran välillä ja muovirulliakin laittaa lisää ja verkkorullakin kaks kertaa. Pysäytyksiä tulee häiriöistäkin. Siis pitäis paalata ainakin 40 paalia tunnissa. Valehtelet. Sen sijaan valmetti hajoo varmaan kun päivän ajaa. Sen uskon.
Ei mun tartte valehdella. Ei 40 paalia tunnissa ole ollenkaan keskiarvona paha, karhotusta riittävältä leveydeltä ja kunnon muovit. Useampi kertonut 550-600 paalia lykkineen vuorokauteen. Tuhannen paalin vuorokausivauhtia muutamat ovat suunnitelleet...se jo vaatii onnistuakseen kaikki kohdilleen, ja varmaan jo paalien koko alkaa kärsiä liiasta hosumisesta. Mutta onhan näitä muitakin "hosumiskilpailuja" ollut kuten kylvö ja kyntöennätykset.
Itse olen 330 paalia ajanut 15 tunnissa ja pellot oli 20 km etäisyydellä monessa eri paikassa. Juhannusyönä ei ole ketään häiritsemässä
Kone pystyy paalin minuutissa vauhtiin käärimään. Nopeampaan pystyy, jos omaa koodit ohjelmaan ja tuunaa.....
eipäs vitt.... ei muuta kuin lehmiä parteen ja siementämään niin niitä ilmasia vasikoita sitten tulee. ei se lihan hinta nouse kun lihatalot näkee minkalaisella katteella liha miehet porskuttaa
Topicciin palatakseni. Kuulostaa hyvin yksilölliseltä vialta ja mahtaakohan paikallinen huoltomieskään olla tilanteen tasalla. Olisi paikallaan saada apuja pääkallonpaikalta tai toisesta piirikunnasta. Kyllä noita koneita kuntoonkin on saatu.Mun kuormainongelmat korjaantui ykköslohkon vaihdolla, mutta kai huoltomiehen läppäri kertoo, missä vika on... tai sitte ei kerro.