Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7

Viestit - myllymäki

Yhteistyökumppanilla HEINOLA 1310ES-hakkuri, jonka alta ajetaan haketta 2-3:lla yhdistelmällä tavaraa eteenpäin. Kun logistiikka pelaa ja tavara kunnon kasoissa, vuorokaudessa tulee valmista aivan tolkuttomasti. Hakkurissa oma 18 litrainen CAT, joka kyllä huokaa tarvittaessa. Tällainen yksikkö vaatii tosiaan hyvän logistiikan, toimiakseen tehokkaasti.
Laitoin muutama vuosi sitten kuivurin polttimeen 3 magneettia ja kulutus putosi n. 7 %, mikä oli helppo todeta, kun olosuhteet ovat vakiot. Eli kellotin polttimen käyntijaksojen pituudet (1-liekkipoltin) ja nämä käyntijaksot lyhenivät sen 7%. FH 610-volvossa kokeilin 4 magneettia, mutta kulutus ei juuri laskenut, kun kuskit "ulosmittasivat" syntyneen lisätehon heti raskaammalla kaasujalalla. Sen verran noiden magneetien kanssa tullut pelattua n. 5 vuoden aikana, että lähes joka vehkeessä sellainen on ja ei ne ainakaan kulutusta ole lisänneet, vaikka tehot ovat selvästi kasvaneet.
Olen pannut merkille, että tänä vuonna eivät kaupat ole vyöryttäneet halpoja tanskalaiskinkkuja markkinoille, monessa kaupassa kotimaiset olleet halvempia, kuin tanskalaiset. Merkitseekö tämä sitä, että tuottajahinta on huonompi suomessa, kuin tanskassa ?
Vapaa sana / Vs: Enska on poistunut
: 16.12.10 - klo:09:05
Väiski oli aamuteevessä Jaakko kolmosen kanssa viime torstaina !
Pitäis laittaa ko. sähköohjatulla jakajapumpulla olevaan koneeseen Calixin lohkolämmitin, muistaako kukaan, tuleeko se etummaiseen vai takimmaiseen "pakkasproppuun" ?
Mulla oli NH:ssa samankaltainen vika ja aiheuttajaksi paljastui laturilta lähtevä kierroslukuimpulssin johto, joka oli melkein irti. Digitaalinäyttöinen kierroslukumittari vaelsi jatkuvasti, mutta uuden johtoliitoksen jälkeen näyttö on vakaa, eikä ulosotto ole sen jälkeen kiukutellut.
Ureakoneet toimivat pakkasella ihan normaalisti, ainoastaan urean kulutus vähenee, kun pakokaasujen lämpötila laskee ja jossain -25 celsiuksessa ureaa ei kulu juuri lainkaan. Pakoputkessa on lämpötila-anturi, joka ohjaa urean ruiskutusta ja juuri tätä anturia "huijaamalla" pystyy jopa ajamaan ilman ureaa !!
Koska Vinnamo julkistaa traktorikauppansa; kun tuntuu jo joka toinen jeppe tietävän !
2 kertaa on käyty agrimarketissa tänä vuonna ja ostot n. 200€. Se riittää tälle vuodelle taas.
Onko nämä,Ojala ja Teroman jotain maamieskoulun oppilaita ?
Toivottavasti tänne Hollolaan ei ainakaan sada !!!
Tietääkö kukaan AVK:lla Pirkkalassa olevasta SAMPOSTA. Ajoin tänään ohikulkutietä ja huomasin moisen pihassa, eikä ainakaan palaneelta näyttänyt.
Netistähän ne asiat selviää, eli Rinex ja Teejetin Boom-pilot on ovat varteenotettavimmat vaihtoehdot. Englantilaisella keskustelupalstalla kertoilivat näiden kahden keskustelevan kaikkien sarjaportillisten opastimien kanssa, eivätkä suositelleet EZ-Boomia, koska toimii vain Trimblen omien opastimien kanssa, eikä opastimia voi näin ollen vaihdella keskenään EZ-Boomin kanssa.
Ruisku on 824 hinattava Jontikka ja venttiilistö Teejet, jonka ohjaimena JD EL-4 (Teejet 844). Ohjainta ei voi korvata suoraan esim. Ez-Boomilla tai Field IQ:lla, koska ko. malli räätälöity JD:lle, sisältäen mm. puomiston kallistus-tiltin ja sähkö-hydraulisten venttiilien ohjauksen, sekä automaattisen vetopuominohjauksen automaatti-ja manuaalitoiminnot.
Eli tarkoitus olisi saada ainoastaan 5:lle sähkölohkolle +12v:n signaalit, tietenkin releiden kautta rasittamatta Gps:ää / mahdollista lohkoautomaatiota.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7