Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Viestit - myllymäki

Kyllä tämä tämä verkko dgnss 12 ainakin tällä yhdistelmällä ez500+samsung xcover
pelaa, tosin vaatii käynnistyäkseen sarjaporttisovittimen poistamisen pistokkeestaan hetkeksi, kunnes alkaa toimimaan.

Testieni perusteella tarkkuus pysyy 10cm:n sisällä kun traktori on paikallaan tovin, mutta
kun nappaa sovittimen pois pomppaa heti ainakin puoli metriä sivuun.
Aika tarkalta tuo verkko-dgnss12 korjaus vaikuttaa kylmäharjoittelun perusteella ja
Vekoy:n sarjaporttisovitin lähti kivuttomasti pelittämään.
Mutta nälkä kasvaa syödessä ja nyt kaivataan referenssejä gl:n verkko RTK palvelusta;
eli onko joukossa ko. palvelun testikäyttäjiä ?
Siellähän sanotaan tekstissä suoraan että maantieajossa MF oli selvästi taloudellisin, suurin kulutus oli Valtralla. Eikä vaikuttanut ajoiko MF:llä 40 vai 50 vauhtia.

On se ihanan kallista kuljettaa traktorilla "rahtia". Kaikkien kulutus taisi olla testilenkillä yli 50L/100km; tollainen keskiverto yhdistelmäajoneuvo n.40-50t
nettokuormalla menee pienemmällä polttoaineella.
Eli traktorirahti on todella kallista, vielä kun huomioidaan rengaskulut.
Kauran polttajat ovat olleet ihan hiljaa, mitäs SAS ylijumala on tästä mieltä, halvempaa on mitä hake? Vai onko?

12. talvi menossa kauranpoltossa PALOKÄRJELLA ja lämmitys helppoa raaka-aineen syntyessä "sivutuotteena" viljelyn yhteydessä ilman erityisiä sivu-
kuluja.

Tulevaisuudessa tarkoitus siirtyä ilma/vesi-lämpöön ja kauralämpö jatkuisi tuki-polttoaineena kovilla pakkasilla.
Näköjään tuo tukkeutumisherkkyys on ko. laitteen perusominaisuus;
käyttö yhtä tuskaa tämän takia.
Kun tulee jokin tukos, paineet tappiin ja painekytkin katkaisee sähkön pumpulta,
jonka jälkeen putkisto ehkä aukeaa ja taas pumppu käynnistyy ja jatkaa edestakaista
vatkaamistaan.
Ensi keväänä aion kokeilla peittausta vesi-sportak seoksella, josko tuo ei tukkisi vekotinta.

Englannissa peittaavat yleisesti tuolla sportakilla. Vaatii tarkkaavaisuutta väriaineen
puuttumisen takia.
 
Seuraavaksi aion testata paineilmapeittausta. Eli kaksi suutinta sijoitetaan sopivaan kulmaan
mahdollisimman lähelle toisiaan ja toiseen paineilma ja toiseen peittausaine painesäiliöstä
paineenalentajan säätämänä
Peittaussuuttimessa voi olla vaikka pieni pyöreä reikä, koska neste sekoittuu paineilmasuhkuun tehokkaasti.
Sille maalaukselle on ainakin tässä trimblessä (ez-500) ihan oma johtonsa,
johon ei saa syöttää virtaa, vaan releen avulla yhdistää 2 "karvaa" kun halutaan
maalata.
Vaasan elektroniikan myymään Bluetooth-sovittimeen johdetaan virta 5V/dc miniUSB-liittimen kautta (hoituu kätevästi kännykän laturilla).

Kyllä pukkaa dataa hienosti tuo GL:n korjauspalvelu Android-puhelimen Ntrip-sovelluk-
sella ja puhelimen oman GPS:n lähettämällä paikkatiedolla.
Oli uudessa kv:ssä juttu GL:n ilmaisesta gnss-korjauspalvelusta.
Pitänee varmaan investoida 100€ ja laittaa Bluetooth-palikka Trimblen
EZ-500:seen.
Eikös tällä tarkkuudella jo pysty kylvämään rullan kanssa ?
Onko foorumilaisilla ko. Geotrimin palvelua käytössä trimblen opastimissa ja pelittääkö ?
Näyttäisi satelliitin näkyväisyys olevan raja-alueilla etelä-Suomessakin.
Latasin jokin aika sitten Samsungiin NTrip client-GPS korjaussignaaliohjelman, joka pitäisi
Ympätä trimblen opastimeen. Onko kukaan askaroinut ko. Järjestelmän kanssa ?
800-sarjalaisella John-Deerella ruiskuteltu 4 vuotta, eikä valittamista.
Tee-Jetin tekniikka ja osia saa edullisesti monesta kohteesta !
Kasvintuotanto / Pellonvuokrausilmoitukset
: 16.09.13 - klo:20:49
Näky Bravdassa olleen näitä useampiakin.
Kannattaa laittaa kilpailukykyinen euromäärä reilusti ilmoitukseen,
niin tehoaa aivan eri tavalla !
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Scania
: 31.03.13 - klo:21:23
Ei muuta kuin käytetyt vaijerilaitteet päälle ja menoksi. Vaijerilaitteita on helppo lyhentää tai
jatkaa ja siihen istuu kaiken pituiset lavat.
Se on tää Lievosen valtra linnavuori-nokia suunnalta nopein traktori, mitä olen tavannut tien päällä.
Kulkee heittämällä ainakin 80 km/h .
Ei ole tien tukkona, kuten jussien vehkeet yleensä !
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7