Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 35

Viestit - malanko

Ja tämä uusi zetormalli tyylikkäältä länsikoneelta:

http://www.zetor.com/zetor-forterra
http://forum.grostracteurspassion.com/viewtopic.php?f=11&t=27095

Löytyiskö tuosta tulevasta mallistosta lisää kuvia/tietoa?
Onko tuosta Centaurionista vielä mitään tarkempaa tietoa?
Luulisi AGCOn antavan negatiivista palautetta keskolle tuosta varaosahuollosta. On voinut moni vaihtaa merkkiä keskon toiminnan takia. Muuten, onko tuota Sige-etuakselin versiota, jota on mm.valtra 900- a-95:ssa, muissa merkeissä?. On ilmeisesti luja, vai onko? :-\
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: näppä
: 22.01.11 - klo:12:26
Melkein uskaltais sanoa, että Huki on jopa maailman paras linko kivisten ja kantoisten metsäteiden auraukseen.
6920S aq loodalla,kestää mitävain 8)

Näkyhän tuo menneen vetoakseli poikki ojanlaitojen niitossa.
Kovaan käyttöön kone jossa on vain kovaa käyttöä kestäviä komponentteja. Kovaa käyttöä normaalisti pitäisi kestää iso moottori, kuiva kytkin, mekaaninen vaihdelaatikko omilla öljyillä, hydrauliikka omilla öljyillä ja öljyn paineella jousta vasten vapautuvat kytkimet.
   Ei taida valmiina löytyä :)
Miksi kuiva kytkin? Aika harvoin olen kuullut että märkä "kytkin" olisi hajonnut...tai siis hydraulinen suunnanvaihto.
Hydraulisesti vapautuviin kytkimiin vielä jotenkin luotan mutta noihin joilla "vaihteita korvataan" en luota. On kuitenkin hiukan vikaherkkää tekniikkaa.
  Voidaan ajatella jokaiselle traktorin liikkumiselle tarvittavalle komponentille hajoamisriski jollakin tuntimäärällä. Kun kaikki riskit lasketaan yhteen niin saadaan jokin kuusa käyttövarmuudesta, jos on hyvin vähän ja erittäin kestäviä komponentteja niin kauan liikkuu :D
  Nykyaikaisessa traktorissa on kymmeniä komponentteja jotka jossain vaiheessa vikaantuvat ja takuuajan jälkeen aina sataa valmistajan ja jälleenmyyjän kassaan euroja kun traktori hajoaa.
joskus deere on mainostanut että märkäkytkin kestää koneen iän? pitäneekö paikkaansa?

Kuvaako se kytkimen lujuutta, vai traktorin lyhyttä käyttöikää? ;D
Ja miksi joku toinen ei?. Onko joku merkki merkittävästi löyhempi tai kestävämpi tosi raskaissa töissä? :-\

Lainaus toiselta forumilta:
Re: Massikka 5455 propleema !!Kirjoittaja Cultio » 06.01.2011, 11:00
että nää nykyset tietsikka sukupolven insinöörit ei ole oikein perillä näistä olosuhteista joihin koneita suunnittelevat

Onkohan kytkinten olosuhteet siellä kopassa paljonkin muuttuneet vuosien varrella...

Pitäisin kyllä Dynat aika luotettavina etenkin tuotettuihin määriin nähden. Kaiken saa rikki ja kaikki mitä ihminen on valmistanut hajoaa joskus. Se miten eri merkit sitten hoitavat After-sales asiansa on eri juttu, jotkut paremmin ja jotkut huonommin. Ja joskus se menee rikki ihan omistajan toimesta merkistä riippumatta.

Omasta 300:sta vaihdettiin kytkin 2000h kohdalla koska pihapyörimistä ja liirausta paljon. Olihan se odotettavissa eikä se harmita sinänsä, kulutusosa. Dynaan otin kuitenkin haveri-vakuutuksen pahan päivän varalle, kun on kalliimpi korjata jos jotain sattuu. Mulla ei sinänsä ole mitään merkkiuskollisuutta, ostetaan se mikä antaa parhaimman hinta/suorituskyky/varuste-suhteen, ja jos olisi "tosi kovaa" käyttöä en välttämättä valitsisi MF:ää. Mutta tuskin 5455:kaan on valittu kovan käytön takia.

On tietenkin mutta kun näissä tuntuu näitä ongelmia olevan niin pirusti

Näitä palstoja lukee muutama tuhat henkilöä ja niihin kirjoittaa muutama sata rekisteriöinyttä. Jos parilta on samat osat hajonneet niin ei se nyt suurta otantaa ole. Kaikissa koneissa on tyyppiviat, mutta täytyy tunnustaa että itsekin myöntyy uskomaan monta liioiteltua asiaa mitä netistä lukee. Esim JD:n laatikoista, ovatkohan ne todella niin huonot kuin netissä sanotaan CultioLuokka: yli 300 hv Viestit: 315Liittynyt: 02.03.2009, 12:51Ylös.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Massikka 5455 propleema !!Kirjoittaja massey ferguson5455 » 06.01.2011, 12:25
Juu en minä näitä huonoiksi hauku, joka koneessahan vikoja on mutta meillä ainakin ollut paljon ongelmia esim. juurikin sen nelivedon kanssa josta täälläkin on kirjoiteltu. Ja ei ilmeisesti olla oltu ainuita myyjän/huoltomiehen puheiden mukaan... Muuten kone on kyllä todella hyvä ja nyt onkin jo kestänyt kunnossa pitempään ilman remontteja. Toivottavasti kestäisi jatkossakin kun muuten on hyvä traktori

Make maalta, millos toit koneesi virtaselle, ite olin siellä työharjottelussa marras-joulukuun vaihteessa ja siihen pihalle ilmesty yks 5455 josta kuulu jotain epämääräistä kolinaa, oliko sinun koneesi?massey ferguson5455Luokka: yli 200 hv Viestit: 267Liittynyt: 08.02.2008, 14:28Paikkakunta: YlämaaYlös.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Massikka 5455 propleema !!Kirjoittaja Make maalta » 06.01.2011, 20:34
Juuripa samainen yksilö...Vaikuttais tuo virtanen olevan suhteellisen ylityöllistetty,kun tää remontti on venyny tänne saakka. Toki nää juhlapyhät sotkee kaikkien asioita,kun ei varaosia saa vaik ois tiedossakin mitä tarttee . Kesemmällä sotki lentokiellot,toinen kaivuri ootti kuukauden kuutta kappaletta laakereita,kun ei vaan suomesta löytyny...piti sit jaappanista tilata...Tähän venttaamiseen alkaa jo tottua... Make maaltaLuokka: Puutarhatraktori Viestit: 5Liittynyt: 07.03.2010, 22:46Ylös.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: Massikka 5455 propleema !!Kirjoittaja massey ferguson5455 » 06.01.2011, 21:06
Juu kyllä virtasella hommia on. Sillo ku mie siellä olin ni yks kone ku saatii valmiiks ni oli jo oikeestaa 2 uutta odottamassa massey ferguson5455Luokka: yli 200 hv Viestit: 267Liittynyt: 08.02.2008, 14:28Paikkakunta: YlämaaYlös.
--------------------------------------------------------------------------------
Näytä viestit ajalta: Kaikki viestit1 päivä7 päivää2 viikkoa1 kuukausi3 kuukautta6 kuukautta1 vuosiJärjestä KirjoittajaPäiväysOtsikko NousevaLaskeva
--------------------------------------------------------------------------------
10 viestiä • Sivu 1/1
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa  ::)
Ja yhäedelleen ;D

Hyvä, että jontikassa joku pelaa. ;D Entä ne pyörän pultit? ;)
Ainakin ajamissani New Hollandeissa on kalibrointitarvetta ollut.
Saappa nähdä mitä muhevia tarjouksia on tulossa ainakin uusi A sarja julkistetaan 28.1.

Onko totta, mistä lisätietoa? ::)
Istuimen alla....

Istuimen päällä on ainakin raitisilma puhallus  ;D Tosin siiä raikkaudesta voi olla montaa mieltä.

Pitäisi olla ilmastointi pakollinen, kun tuollaisessa paikassa ilmanotto.
Agcon pääjohtaja on tavannut Fiatin johtajan asian merkeissä. Näinköhän USA:n ja EU:n kilpailuviranomaiset suostuisivat kauppaan?

Mistä tuollainen uutinen löytyy?
Jaa, eikö täällä puhutakkaan portaattomasta jontikasta?
Onko tietoa, paljonko on noitten myyjien se summa, minkä ne ottavat itse työstä(siis ei rahdit+ muut kulut) taktorin ostossa?
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 35