Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 116 117 [118] 119 120

Viestit - SamiT

Jospa se vanha A-sarja siirtyykin Turkkiin ja uusi tehdään täällä kotimaan pajalla?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: NTP-10?
: 30.12.10 - klo:21:28
S-60 ja NTP-10 ollut omissa koneissa mukana kun niitä on käytettynä hankittu. Hydraulilukittuva kallistuva S-60 liitin oma suosikki näistä. Nyt on tuo 10-liitin koneessa ja kyllä se jo saisi painua historiaan vanhentuneena mielestäni. NTP-10 kestää toki kaivuusuunnassa hyvin isojakin voimia mutta siinä ne hyvät puolet sitten ovatkin sen yleisyyden lisäksi.
Kasvintuotanto / Vs: Suorakylvö
: 17.12.10 - klo:20:17
Ilmakone se mun Krause oli. Sillä sai kylvettyä savillakin melkein vaikka kyntösyvyyteen asti, ei siinä mitään. Tosin jos maassa epätasaisuuksia tuli heti syvyysvaihtelua kun on vaan yhdellä vivulla vannasrakennelma ripustettu. Vantaiden painotusjousten tangot otti jotkut kiinni säiliön tukipalkkeihin vantaan noustessa esteen yli ja siten ei aina joustovara riittänyt jos joku kivi tai muu este nousi pellosta. Susi mikä susi, ei sille mitään voi mutta oppirahat menee aina tavalla tai toisella. Jaa että milläkö nyt kylvän kun Krause on myyty? No sivupyöräisellä 3m Tumella jo neljättä vuotta ja tietysti laahavantain. Kultivaattori, äes ja kyntöaurat kuluvat taas käytössä.
Telakoneella sanoivat että ongelma koskee juurikin tuossa 220 pyöräkaivurissa olevaa akselityyppiä, on vissiin liian kovilla siinä käytössä. Muuten ei Halloissa ole mitään erikoista ollut kuulemma, ennemminkin varmatoimisiksi on koneita asiakkaat kehuneet.
Juu, meiltä löytyy Halla 220LCE telakaivuri vm. -99. Nämä ovat Korealaisia koneita, merkin valmistus päättyi 1999. Perusrunko ainakin kaivurissa on puomin muotoa myöten lisensioitu Hitachilta, tekniikkana on Cummins 5,9 moottori ja hydrauliikka on Kawasakin valmistetta, eli ne taas samat kuin Komatsussa ja Hyundaissa, sylinterit Hyundailta ja ja alakerrassa vetomoottorit Hy-Dash-merkkiset, samaa löytyy Kobelcosta ja Daewoo-Doosanista. Samoista palikoista nuo romut on kaikki tehty tuolla Koreassa ja Japanissa. Pyöräkuormaajista en tiedä tarkemmin kuin että Cumminsin moottoria löytyy sieltäkin. Ainakin kaivureissa ollut 220 pyöräkoneessa Grazziano-akselit, ihan heikkoja ovat ne, muuten varmatoimiseen ja hieman vanhahtavaan tekniikkaan perustuvia koneita. Ei ole mitään ylimääräisiä kärähtäviä elektroniikkaboxeja näissä. Myös ääntä löytyy hytissä ja ei mitään tarpeettomia hilavitkuttimia löydy. Työkoneita, ei koristeita eikä herkkuja tarjolla, eikä myöskään aiheuta kateutta sitten naapureissa.
Kasvintuotanto / Vs: Suorakylvö
: 15.12.10 - klo:15:38
Aika suora kylvökone on, ei ole paljoa notkolla aisan kohdalta edes. Osta Krause niin on ainakin tukoksia tarjolla lannoitteen syötössä. Miten on muilla Krauset toimineet, oma lähti eteenpäin kahden kauden jälkeen kömpelön kääntymisen takia.
Tuota mötikkää pitäisi olla tarvikkeena IKH:n myymänä tarjolla myös.
Taitaa olla niin että 2000-sarjan Sampo on erittäin hyvä puimuri ominaisuuksiltaan Suomen oloihin mutta ei todellakaan mikään teknisen täydellisyyden ilmentymä?
500/580 Sampon pitäisi sopia MacGyverille hyvin, sillä kyllä niiden hihnasysteemien huollossa ihmemiestä tarvitaankin. Takavuosina oli tässä kylällä yhteen 580 Sampoon tehty remonttia ja kas: oli sitten saatu joku hihna siten asennettua että kaartuikin väärän kyljen kautta ja joku paikka pyörikin väärinpäin. Oli sitten vähän enemmän remonttia seurauksena. Mun piti ostaa joskus tuommoinen 500:nen mutta näytti niin sekavalta kun konekin on siellä alhaalla. Ostin sitten 600:sen ja nyt 11 kautta puitu sillä sitten, olisko joku 700-800 hehtaaria tullut alaa yhteensä. Vetokehät alkaa laulaa aikalailla innokkaasta rasvauksesta huolimatta kun on tullut parhaimmillaan pitkästi yli 200km siirtoajoa puintukautta kohti ja tahtoo rasva kadota hampaista tieajossa, ovat alkuperäiset ja varmaan alkaisi olla aika kurkata mitä ovat syöneet. Kannattaa muuten vaihtaa näihin mekaanisella laatikolla oleviin koneisiin vaihteistoöljyt riittävän usein, sille työlle ja vaivalle saa aika hyvän tuoton kuten vetokehän rasvauksellekin.
Täytyy kai tästä lähteä elvyttämään liikkeelle 5,9 Cumminsilla varustettua Halla 220 kaivuria, eilen se otti ja hyytyi puolen tunnin käytön jälkeen totaalisesti ja tietenkin hemmetin uraisen ja kuoppaisen hakkuaukon keskelle. Se jämähti ensimmäisen kerran jo pari päivää sitten jolloin luulin että vikana oli ruiskutuspumpun sammutussolenoidi kun stoppasi niin äkisti, tosin solkku vaihtamalla tokeni liikkeelle kun ei vaikuttanut silloin löpönsaanti olleen tukossa kun asiaa aloin tutkia. Taitaa olla tankissa vettä tai muuta muraa. Näköjään kesäaikaan ostetuista käytetyistä koneista kannattaisi putsata tankit ennen talvea, edellisessä kaivurissa oli ainakin puoli litraa vettä löpötankissa lahjana entiseltä omistajalta, saa nähdä mitä tämä yksilö sisältää. Pikku-Daewoon tankkiin oli joku kirottu jäynäntekijä laittanut kesällä sepelinkiviä ja hiekkaa pari kourallista koneen ollessa työmaalla, tyssäsi meno aika äkisti silläkin.
Pihassa on SL Sisu Valmetin 612 koneella ja siinähän on kuorma-autoversiona poikkeuksellisen matala puristussuhde eli ei lähde kylmässä käyntiin millään järkevällä konstilla ilman jonkinlaista esilämmitystä. Cumminseja myös eri versioina, joissa erittäin suuria käynnistyvyyseroja, SR/SM 270 oleva economy-mallin 14-litrainen lähtee pakkasesta kuin ajatus, mutta vanhemmat 14-litraiset ei ilman lämmitystä edes yritä käynnistyä kunnon pakkasilla.
Mites nämä Väderstadin telit? Kestääkö laakerit vai onko keinut holkilla toteutettu? Rasvanipat ainakin näkyy olevan että saa voideltua.
Hydraulinen Crossboard-lata ja hydrauliset sivulohkotelit ovat tämän yksilön varusteluna. Kaikki piikit alkuperäiset eli ei ole yhtään tästä niitä katkennut, Agrilla Nova mallia. Ilmeisesti aika vahvaa tekoa ovat nämä piikit.

Naapuri rikkoo keväällä sänkimaitakin vastaavalla viisirivisellä Väderillä, ei kovin usein ole tukossa siinä hommassa näillä savikoilla.
Kai tuo ruottalaisten viisirivinenkin keksintö sentään 80-luvun alun nostolaitemallin nelirivisen varpajyrä-Esa-Patun pesee muokkausominaisuuksissa näillä savimailla mitä täällä on pääasiassa. 
Sivuja: 1 ... 116 117 [118] 119 120