Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
jenkeissäkin järki palaa pätkittäin. ne konepellinkokoiset muovipäristimet vaihdetaan taas hummereihin.
auton pitää olla auton kokoinen
https://www.google.fi/search?q=hummer&biw=1213&bih=563&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=S4WWVIOaJIP7Ur-CgJgL&ved=0CDEQsAQ
mutta ajatellaampa asiaa sulle ja terminaattorille nin tärkeän palkanmaksajan roolista...
ajatellaampa jotta on pekkaperusperheen isä joka ajaa sillä perusavensiksella (10000e), moottori on 1,6 litraa ja vuoden keskikulutus noin 8 litraa, renkaat 15 tuumaa, öljytilavuus n.4 litraa ja korjauskuluja muutama poltn ja joskus jarrupalat ja nuppi... tuntipalkkaa noin 14e tunti...läpituntpalkkana ja kilometrejä vuodessa 20000, seka-ajoa...
nyt hää sitte innostuu ja päättää ostaa jenkkipelin tilalle, kun pomo niitä aina ylistää...kokoa ja näköä, kuutiotuumia ei korvaa mikään jne jne.... pekkaperusperheenisä ajattelee että hän nyhtää pomon selkänahasta kohonneet autoilun kustannukset ja alkaa laskemaan kuinka paljon tuntipalkan pitää nousta jotta amerikanauto saadaan ylläpdettyä, autotallin oven levyden tuplaamista ja itse talln jatkamista ei tarvtse huomioida nyt...
mihin tuntpalkkaan päädyttäsin
no mihin ne kustannukset siitä kasvaisi.
tienhoitokustannuksissa säästettäisiin, kun joskus saisi luntakin olla enemmän kuin se totuttu kolme senttiä.
rengaskulut myös tippuisi, tai pysyisi liki samana, kun tarvitsee vain yhdet nappulakuvioiset, talveksi ruuvataan työkonenastat.
polttoainetta ei menisi yhtään enempää, koskapa kulutus ei kasva kolminkertaiseksi vaikka otetaan kyytiin muutama aikuinen mies tai kaivurin puominnostotunkki. siinäkin säästyy polttoainetta, kun sitä ei kukaan uskalla lainata. tyhjällä tankilla kuitenkin sen palauttaisivat.
alustan niveliä on helpompi rasvata, kuin vaihtaa viikoittain
tuo edellnenhän pätee yksittäistapaukseen mutta valtakunnallsesti tuommonen jenkkipelivaltainen autokalusto olsi katasrofi, nastat jyrsis asfaltit ja parkkitalojen laattiat mikäli lohnan sais sinne jotenki vekslattua ja jotenki on semmonen tunne jotta peruspikkuautoa ei saa niin paljoa viemään mitä tuommonen perinteinen avolavajenkki vie vähimmillään
jenkeissäkin järki palaa pätkittäin. ne konepellinkokoiset muovipäristimet vaihdetaan taas hummereihin.
auton pitää olla auton kokoinen
https://www.google.fi/search?q=hummer&biw=1213&bih=563&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=S4WWVIOaJIP7Ur-CgJgL&ved=0CDEQsAQ
mutta ajatellaampa asiaa sulle ja terminaattorille nin tärkeän palkanmaksajan roolista...
ajatellaampa jotta on pekkaperusperheen isä joka ajaa sillä perusavensiksella (10000e), moottori on 1,6 litraa ja vuoden keskikulutus noin 8 litraa, renkaat 15 tuumaa, öljytilavuus n.4 litraa ja korjauskuluja muutama poltn ja joskus jarrupalat ja nuppi... tuntipalkkaa noin 14e tunti...läpituntpalkkana ja kilometrejä vuodessa 20000, seka-ajoa...
nyt hää sitte innostuu ja päättää ostaa jenkkipelin tilalle, kun pomo niitä aina ylistää...kokoa ja näköä, kuutiotuumia ei korvaa mikään jne jne.... pekkaperusperheenisä ajattelee että hän nyhtää pomon selkänahasta kohonneet autoilun kustannukset ja alkaa laskemaan kuinka paljon tuntipalkan pitää nousta jotta amerikanauto saadaan ylläpdettyä, autotallin oven levyden tuplaamista ja itse talln jatkamista ei tarvtse huomioida nyt...
mihin tuntpalkkaan päädyttäsin
kun nyt taas syytetään sädekehä pään päällä, siiven tyngät selässä ja silmät niin kirkkana helsinkilääsiä pissi, nikkeli, fosfori, typpi yms päästöistä niin aletaampas nyt selvittää mihin on kadonna/katoaa maanviljelyksen kaikki kiusalliset roinat
viekö ne hyvä haltia, romukauppias, juhannuskokko vai nieleekö maa itsekseen syvyyksinsä ookkermannin joskus avittaessa vuotavine tiivisteineen...
elikkä kumpi loppujen lopuks on ympäristölle hatallisempi, hesalainen tavan tallaaja vaiko normaali uppiniskainen talonpoika
Lähtökohtaisesti kysymyksen asettelu on huono, koska hesalainen, tavallinen tallaaja on todennäköisesti palkkatöissä käyvä kuluttaja ja maanviljelijä on liiketoimintaa pyörittävä yrittäjä. Meidän ympäristökuormitustamme tulee tarkastella vain yksityistalouden osalta. Liiketoiminnalle saat hakea jonkun muun vertailukohdan, niin katsotaan sitä sitten uudelleen. Biojätteet meillä menee kompostiin, vaativammat jätteet Lounais-Hämeen jätehuollon keräysastiaan. Kaikenlainen vaativampi romu, kuten vanha pesukone menee saman puulaakin isompaan keräyspisteeseen. Sakokaivot on käynyt tyhjentämässä jätehuoltoalan yrittäjä.
periaatteessa voidaan verrata kumpiakin, ihmisten silmien alla toimiminen vähän niinku velvoittaa pitämään nurkat siistinä, suojaisia navetan taustoja, kytömaan tien varsia ei ole ja oikein ei tahdo uskaltaa tuikata edes roskakasaakaan valakiaan