Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 89

Viestit - jariman

Oletko tsekannut polttoaineletkujen kunnon, alkuperäiset
teräskudosvahvisteiset pa- letkut aika kehnoja , kantsii
vaihtaa kunnon kudosletkuihin.
polttoaineen siirtopumppu näissä stanan systeemeissä aika heikko lenkki,
näitä menee jo alta 3000h kalvot puhki, tai imu/painepuolen
läpät vuotaa (ihime viritys!!), alkuperäinen / ikh  siirtopumppu sama
samalta valmistajalta, hinnassa pieni ero.

tai, jos tunteja  yli 8000 , stanan ruiskupumpun nestepää
väljä,  dieselkorjaamolle laittoon..€€.... :o

kertakaikkisen heikko pumppu verrattuna boschin laitteisiin
Ei tää ureasysteemi maailmojakaatavan kallis ole,
5000 € nurkilla kehuvat sisudieselin/valtran miehet systemin
lisähinnan olevan, taitaa muutaman tuhannen tunnin ajolla
tulla erotus takasin, jossei urealitku kallistu merkittävästi.
Näistä ketjumurskaimista, ainoat oikeat murskaimet, kun
löytyy kiviä ja muuta osumaa.
iisbo (aikanaan kronoksen vesurina kaupattu), tän
kamppeen heikoin lenkki hihnapyörät ja hihnat, ainaskin
paikallinen urakoitsija tästä morkkas, vaihto sitten
optimaliin, kaiketi tässä voimansiirto vankempi.
 
kronos ja elhon  samankokoset mallit äkkiseltään katsoen
samalta piirrustuslaudalta........   pientä eroa havaittavissa.
kätevän oloinen runkorakenne, vallankin murskaimen nostonivelistö,
omiaan teiden ja pientareiden niittoon.

paksut lepikot kannattaa ottaa energiapuuksi, näihin energiakourat
omiaan
Millasia teitä aurattavina, pihojen aurauksia kanssa?
vuomet ja rote, ym menee paikallisteiden aurauksissa,
vuometissa kohtuuhyvin heittävä siipi, samaa ei voi sanoa
roten malleista, uudet rotelaiset jo heittävällä siivellä.
minkäkokonen traktori aurakoneeksi?
vaatii vauhtia noin 20 km/h  että lumi alkaa jo lentään,
mäkiseen maastoon vielä lisää poweria.

Kokemuksta sulla auroista.... Rote ja vuomet samassa lauseessa!!!!!
***   roten 320 alueaura mulla ,olikohan vuosimalli 2007
tämä ei niin hyvin heittävä siipi,verrattuna uusiin, tai vuometin, am vst.
siipimalliin, vaatii vauhtia, ja ongelmana pieni lumen
pöllyäminen siiven yli, kumimatto autto aikaspaljon tähän ongelmaan.
roten alkuperäset jalakset huonot, tilasin vuometilta
pyöreät jalakset nivelellä, on jo huomattavasti paremmat.
runkopukki ratkes talvella, saanut osumaa kivistä ja jäisestä
reunapalteesta, tiehoitokuntien tiet välillä mitä sattuu ja
routa huolehtii lopusta :o
yleiskampe, käy pihojen ja teiden auraukseen.
auran siiven hyppiminen joskus ongelma, asettuu lautasjalaksia
säätämällä, sekä pienellä painatuksella
(kuhan varmistaa ettei terä ole löysällä!)
Millasia teitä aurattavina, pihojen aurauksia kanssa?
vuomet ja rote, ym menee paikallisteiden aurauksissa,
vuometissa kohtuuhyvin heittävä siipi, samaa ei voi sanoa
roten malleista, uudet rotelaiset jo heittävällä siivellä.
minkäkokonen traktori aurakoneeksi?
vaatii vauhtia noin 20 km/h  että lumi alkaa jo lentään,
mäkiseen maastoon vielä lisää poweria.
Näillä näkymin  torstaina ja perjantaina, ellei muuta kiireitä.
Jos meinaat louhosta kuormata, soita paikalliselle urakoitsijalle....
vaatii kulutuslevystä tehdyn kauhan, paikallinen konepaja
kyllä tekee kestävän kauhan,  miltei ikuinen maatilatäpinöinnissä.

pehmosia ovat, ainaskin muutaman vuoden ikäinen MT- tukun
sorakauha, ihan jees  soran, murskeen , maan kuormaukseen.
louheen käsittelyn saat unohtaa,  ite vähän varovasti
maakiviä kammennut, näkyy kyllä kauhassa, muuttaa muotoaan.
heh.. tämä "yläjäykiste", ohutta profiilia, kerran osuma,
sen jälkeen yläjäykiste entinen.
Elokuun alussa ruuttasin pitkään laihoon, glyfonovaa 5l/ha. 3 tunnin päästä vettä niskaan. Vihreitä tuppaita näkyy heinää siellä täällä, seassa puskee hevonhierakkaa, ja voikukkaa.  ;D Kyllähän kolme tuntia pitäisi riittää, vai eikö sittenkään?
 
samaa kans ihmetellyt, gylonovaa 4 L/ha  ja sade vasta reilun 4 tunnin
päästä, kasvusto oli tosin kosteata, ei kuiteskaan vesimärkää,
ei näy mitään vielä, ruuttauksesta jo 2 viikkoa,
rondub gold tehosi kylläkin, tuli jo sade 2 tunnin päästä.

ihme mömmöä toi gylonova, vaahtoaa aivan sairaasti ilman kiinnikettä,
jätin ruiskuun 300 L vaahtovaraa, tuli silti kannen raosta.
ruskehtavaa sakkaa mukana, ja kanisterissa pohjasakkaa,
no huuhtelusuuttimella kanisteri tyhjäks.
taitaa siirtyä takas rondupin käyttäjäksi.
jos uusintaruiskutus huomenissa, jos keliä :-\
Auto-kolsoppi, ylöjärvi, jos vielä tällä nimellä
ko kuorma-autopurkamo, jos vielä siellä vanha ukko, voi
löytyäkin jostain läjästä jotakin
La ja su paikanpäällä , just kotiutunut, melkosesti
nähtävää,  ihme, varikolla pääsi kiertämään vapaasti
(tosin ennen kisoja aamutuimaan), on melkosen tasokkaasti
rakennettuja eurooppalaisten ja jenkkien kalusto,
ihan taideteoksia ja toimivia sellasia, sponsoripuoli
lienee eri mittakaavassa rahoitukseltaan kun suomessa.

voiman tosiaan tunsi, menee ihosta läpi 8)
Hetkinen... Ei kai se ole se systeemi, että takalaidan alaosassa, kärryn rungossa on koukut ja pitkän sivun puolella on vipu, joka sitten vetää koukut auki?

Jos on, niin se vasta täysin paska systeemi olikin :D

Taitaa olla toisinpäin, verrattuna keskenään junkkarin 120
vst velsan 90 (sama kärry kun 120 junkkari suurinpiirtein)

tohon velsaan saa alemman takalaidan helposti yksinkin
paikoilleen /pois, avokoukkusystemi

siinä mielessä tuo velsan takalaidan aukasumekanismi
parempi, ettei tarvi pahimmassa viljanpölyssä
köhiä, saatikka viljavirran tiellä.

tartte kehitellä tulevan talven aikana hydr takalaidat
noihin velsaan / junkkariin... hmm  kamilauta tyyppinen
lukitusmekanismi, ei kauhian kummonen operaatio,
keväällä viisaampi ::)
Eikös noi 07-08 vuotiset advancet oo just niit vikaherkkiä, viimiset tehdyt toimineetkin?? Juttua löytyy Murtolasta ja olen ne tännekkin joskus linkittänyt...
****  eiköhän ne johtosarjat ole jo vaihdettu kaikkiin,
         ongelmiahan aiheutti liian lyhyt johtosarja,
        kontaktiongelmia.
Paras, kun levittää taka-akselia 80 cm, eli 40 cm /puoli,
ei mikään paha homma, päivän väkerrys, raidetankoa
samalla  jatkaa saman verran ja ohj. syl  korvakot
uuteen paikkaan.

renkaiksi 14,5-20  tai vst. millisarjan koko,
löytyypi ainaski  vanne ja rengaspalvelusta eurajoelta
(tekivät vanteen toivomalla keskiön ofsetilla)
eiköhän euromasterilta ja vianorilta samaten löydy.

olkatappeja pikkasen modilvoin, tulee rengas pystysuoraan
(ripakuvio täryyttää muuten)

kehdon runko entisellään, ei haittaa vaikka puimurin takapää
korkeammalla, helpompi pääsy seulastolle.
ei muuten haittaa, kuhan varoo isossa montussa ettei
käännä jyrkästi toiseen suuntaan, osuu tikkaan tukeen.

kulkukyky muuttu radikaalisti, kulkee suoraan ja pyörii, ei kule latanaa
perässä,ja ohjautuu,  kantavuutta kanssa lisää,ei pahemmin
uppoa takapää.

mulla 680 sr vielä etupäässä  540R-30" ,kulkukyky kasvo
uskomattoman paljon, ei tule enää raidetta,
tärkeä homma kun noita viljoja nurmi juuressa.


Laitoiko uuden takapalkin vai jatkoitko vanhaa molemmin puolin ?. Tehtaan palkkihan on sen verran ohutta prässättyä peltiä että hieman arveluttaa levittäminen .Tiedän tapauksen jossa takapalkki on  hajonnut hitsauksistaan .

 Olkatappien kulma on myös askarruttanut jos  renkaita levitetään . Niiden muuttaminen lienee helppoa saamalla jos akselia alkaa levittämään .
Alkuperäistä takapalkkia käytin, poikki vaan molemmin puolin ja
400 mm levyä väliin, 5 mm 355 ruukin levyä,
helpommallahan takapalkki nykyään pääsee, kun suurempikehäinen
rengas, kehdon korvat heikoin lenkki, vrt 2000 srj sampoon,
samat ainerakenteet ja paksuudet.

helpommalla? pääsis jos löytys 2000 srj sampon taka-akseli
korvakoiden sopivuudesta ei tietoa.
taitaa maksaa aika lailla varaosana 2000 srj sampon
takapalkki, sitä en tiedä, käykö 680  oka-akselit
2000 srj takapalkkiin.

680 ja alkupään 2000 srj sampojen hinta-ero  melkonen
(oli muutama vuosi sitten) kannatti tehdä tuo
taka-akseli muunnos.
Paras, kun levittää taka-akselia 80 cm, eli 40 cm /puoli,
ei mikään paha homma, päivän väkerrys, raidetankoa
samalla  jatkaa saman verran ja ohj. syl  korvakot
uuteen paikkaan.

renkaiksi 14,5-20  tai vst. millisarjan koko,
löytyypi ainaski  vanne ja rengaspalvelusta eurajoelta
(tekivät vanteen toivomalla keskiön ofsetilla)
eiköhän euromasterilta ja vianorilta samaten löydy.

olkatappeja pikkasen modilvoin, tulee rengas pystysuoraan
(ripakuvio täryyttää muuten)

kehdon runko entisellään, ei haittaa vaikka puimurin takapää
korkeammalla, helpompi pääsy seulastolle.
ei muuten haittaa, kuhan varoo isossa montussa ettei
käännä jyrkästi toiseen suuntaan, osuu tikkaan tukeen.

kulkukyky muuttu radikaalisti, kulkee suoraan ja pyörii, ei kule latanaa
perässä,ja ohjautuu,  kantavuutta kanssa lisää,ei pahemmin
uppoa takapää.

mulla 680 sr vielä etupäässä  540R-30" ,kulkukyky kasvo
uskomattoman paljon, ei tule enää raidetta,
tärkeä homma kun noita viljoja nurmi juuressa.
1000 r vaihto 540 eco  käy rattaita vaihtamalla,
hintahaarukka  noin 2000-2500 € tienoilla osat, + työ
muistaakseni 2 ratasta vaihtuu, voi olla konemallikohtaista eroa.
eli sulla tulis sitten 540 / 540 eco voimanotto?

Sivuja: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 89