Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9

Viestit - JaskaR

Itsellä pisti heti silmään tuossa Tancon videossa tuo onneton muovin sieppari. Onnistuu kyllä tuollaisessa sulassa paalissa mutta miten käy umpijäisen paalin kanssa, sopii epäillä. Siinä mielessä tuo pirttisen kone näyttää paremmalta.
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.
Isolla A:lla 2500 terniä odottaa kotia, että taitaa noita vasikoita riittää. Pitänee itsekkin lähtä pyörähtään paikanpäällä ihmettelemässä ja vinkkejä hakemassa.
Itsellä tuollainen vm92 tunteja n.18000h. Varustettuna jälkiasennetulla turbolla ja voimaa otettu niin paljon kuin tuosta voi syötön säädöllä kohtuudella saada. Vaihteistoon on pitänyt uusia suunnanvaihdon synkrot ja yksi vaihteen siirtäjä. Muuta ongelmaa ei ole ollut. Moottoriin uusittiin parivuotta sitten männän renkaat ja tarkistettiin suihkut. Hyvä kone juuri ruiskutuksiin ja pikku hommiin. Ketterä ja suhteellisen paljon voimaa.
Toisessa rehun teossa syttyi deuzi palamaan akun päältä. Siinä sitten suli hieman johtoja ek:n kaapeleita, hydr. letkuja ja muutamia antureita. Lähemmissä tutkimuksissa selvisi että pari tietokonetta oli myös mennyt mykäksi oikosulun johdosta. Ei muuta ku traktori pajalle ja huollossa laittoivat kaiken kuntoon. Lasku paikalliselle lähivakuutukselle ja laittoivat rahat tilille ennen huoltomiehen laskun eräpäivää niin ei trvinnut alkaa kaiveleen rahoja muualta, kun kustannuksia tuli melkein 8 tonnin edestä. Traktori oli 01 mallin 105:nen deuz. Ainakaan mulle ei missään vaiheessa ehdoteltu traktorin lunastusta. Ja lisäksi kustannettiin vuokra traktori joka oli lainassa jonkun aikaa.
Yrmalla ja Deuzilla ei tunnu olevan mitään tekemistä hyvän huollon kanssa. Deuzi on ollu parkissa kuukauden kun odotellaan uutta johtosarjaa. Ilmeisesti tehtaalla oli kupari loppu niin piti lähtä etsiin jotta voidaan valmistaa johtoa. No tänään meni vanhasta (1996) valmetista ek:n (1816) hallinta vipu niin sököksi että tarvii uuden. Eivätpä osanneet sanoa Oulun valtralla milloin tuollainen kapistus on saatavissa. Hommat onneksi jatkuu kun teetti letkut takalohkoilta ek:lle.
Eka sato oli puolet normaalista, mutta toinen sato paljon parempi. Joten rehut riittää helposti. Ja kun ylivuotiset rehut riittää ainakin pari kuukautta.
Ja Muhoksella samaisen miehen toimesta Torro kahdesti tukkoon. Kyllä pöttingerin miestä punastutti ja epäili että ens kesäksi tuli näytös kuljettajan paikka auki.
Kannattaa myös kysyä Nk-tuotteen REHUMATTIA. Ainakin puolet joutusampi jakamaan irto rehua kuin varmo. Itsellä käytössä molemmat. Kesä jaetaan varmolla paalia ja talvet rehumatilla aumarehua. Agroniciin en lähtisi sekaantuun.
Joko on tarpeet hankittu?

Mulla olis joutilaana, puhallin ja sitten sitä suomulevyä. Vois olla halvalla myynnissä. Suomulevyä on noin 10x3 metrin alalle.
Kokoemuksen vakaalla rintaäänellä voin myös kehua Kvernelandin 7581 mallia. Ihan peruskone ilman minkään näköisiä sähkö härpäkkeitä, tai olis siihen ollut saatavilla kierrosluku laskin lisävarusteena. Kyseessähä on itse lastaava malli, tuli sillä varmaan 15000 paalia käärittyä ja kannettua ne vielä varasto paikallekkin. Hieman epäilen kyllä että ei ollut insinöörit tarkoittaneet sitä paalin kantoon mutta hyvin se sen kesti.
50kg pytty ois ollu 17.19€/kg tarjouksessa. Eli 859,5€/pytty alv 0% ja Ikh:ll paineilmakäyttöinen prässi jotain  päälle 700€ sis alv. Rasva mielestäni silti kallista.
Onko porukalle tuttu moinen tuote? Joku paikallinen myyntitykki kävi päivällä kaupittelemassa mutta vielä en ainakaan tilausta tehnyt. Hintahan se oli mikä taasen ratkaisi 440g tuubilla olisi hintaa ollut hieman yli 20€ + alv, aika kallista mielestäni vain onko todellaikin hintansa väärti. Ja käy tappeista nivelakseleiden laakereihin sama tökötti.  K-NATE NLGI 1 ja  NLGI 2 oli kyseessä. Lisäteitoja www.kernite.fi
Joo ja kun ostaa vielä Esim hieman käytetyn Deuzin 105 vm 01 niin silloin alkaa tietämään miltä tuntuu tehdä trukkipiikki hommia silloin kun piikkien käret oikeasti näkee kun katsoo konepeiton yli. Ei paljon kurottajaa kaipaa.
Syksyllä/alku talvesta tuli Palmun 12 motin vaunu ja agronicin multain. Ei tosin uusia mutta molemmat mielestäni kohuu kuntoisia. Kummastakaan kamppeesta ei ole vielä sen kummempia ajokokemuksia, mitä nyt vedin se alas lavetilta. Mutta jospa tuolla saisi lietteet levitettyä ja maksimoitua lietteen ravinteet.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9