Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 9

Viestit - JaskaR

Kyllä se nyky rakennus kustannuksilla on, mutta onnea heille! :)
Ite hankin läheiseltä kuljetusyrittäjältä vähän käytetyt lokerosyöttimen ja kompuran ja hyvin liikkuu.... kompuraa pyöritän 11kW sähkömoottorilla. Sulakkeet ei vaan tahdo kestää jos liikaa tavaraa syöttää
Mä ainakin aijon sitte olla se viimeinen osuuskunnan jäsen ja  hallita koko LK:n jäljellä olevaa omaisuutta. Sitä nimittäin pikkasen jää vaikka maksettais kaikki osuuspääomat pois, paitsi siis mun.  :P
Itellä noin 55m3 kestokuiviketta ja 25-30 vasikkaa ja ritilää 15m3 ruokintapöydän edessä. Mielestäni toimii ihan hyvin. Kuivitusväli ihan kohtuullinen ja tyhjennys n 2kk:n välein. Pehkun syvyys 40cm.
Siinä vaiheessa se "ongelma" tulee kun on tolkumman kokoinen yksikkö esim terni juottamo. Jos sulla on esim n 450 eläinyksiköä niin sairaskarsina tilaa aletaan vaatimaan n.150 neliötä. Ja tuolla eläinyksikkö määrällä sillä lisätoimenpiteellä olisi ilman toimenpiteitä tehnyt sievoisen tilin. Että siitä taitaa suurin haloo johtua...
Mä laitoin vuosi sitten palmuun RP-Koneen hydr. toimisen pumpun ja uuden tilavamman purkuputken, ja alko kakka huilaan. Suosittelen muutosta. Vaunu muistaakseni vm -01.
Taisi kyetä käsittelemään 1,5 metrisen paalinkin. Ainakin se protoversio joka kiersi silloin vuosia sitten tiloilla. Sehän vaikutti ainkin silloin ihan tolokulta vehkeeltä. Siinäkin vain se pieni miinus että ei sillä käytännössä voi jakaa kuin yhtä paalia kerralla. Kun paalia ei voi peruuttaa siinä säiliössä. Kun paali on puoleksi leikattu niin tosi mahtavaa kun se kaatuu sinne kuljettimelle puolikkaana.
En suosittelisi noita IKH:n ketjuja. Ainakin edellisessä 250 claassissa ei ne kestäny ajaa kuin kesän verran ja oli sitten ihan finaalissa. Kerran tuli laitettua yksi ketju tuolla IKH:n tavaralla ku ei paikallisella keskolla ollut hyllyssä oikeaa. Nyt olemassa olevan 255 claassin oli entinen omistaja ketjuttanut IKH:n tavaralla ja ne oli ihan loppu kans parinkesän jälkeen. Se onneksi laittoi "loppuun ajetut" vanhat ketjut mukaan ja niillä on nyt ajettu kesän verran ilman murheita. Vuodessa paaleja tulee sellaiset 1500kpl. Vanhan claassin kanssa tuli vain sellainen tunne että keskolta saatava ja claassin leimoissa oleva metri ketju on sekin löyhempää kuin varaosana saatavat "valmiit" ketjut.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: C-MAX
: 01.10.11 - klo:20:30
Rouvalta löytyy kyseinen kulkuneuvo, 1.6(äkänen) diesel versio. Ihan kohtalainen kulkuneuvo, talvella tosi arka urille tiessä, renkaiden vaihto ei ole auttanut asiaan. Muuten ihan kohtuullinen ajettava. Mutta se ei todellakaan ole mikään tila-auto. Lasten istuimen kun virittää takapenkille, niin polvet suussa saa istua edessä. Mutta jos ei tarvetta ole turvaistuimille niin silloin aikuiselle ihmiselle on takana ja edessä hyvät tilat. Korkeasta ajoasennosta johtuen on kabiinista hyvät näkymät. A-pilarit tosin hieman massiiviset, helposti henkilöauto mahtuu kuolleeseen kulmaan. Siinä noin ens alkuun kommenttia.
JD 6920, pikkasen käytetty. Ei ole varmaan ajettu tälle kesälle 100 tuntia ja saldona kaks peruutuksen pakkaa sökönä. Viimeisin kesti varmaan 30h.
Eikö meinaa löytyä kuria JD:n laatikkoon, surullinen juttu.. Mikä on huoltomiehen diagnoosi vaivaan?? Syyttää tietenki edellistä omistajaa..

Sen verran positiivista kerrottavaa että JD:n vika löytyi, Solenoidi venttiili alkoi kuumettuaan toimia miten sattuun. Päästi pienen paineen peruutuksen pakalle vaikka ajettiin eteenpäin. Vaati vaan kuumennuksen kuumailmapuhaltimella jotta vika saatiin paikannettua, vaikka koneella ajoi tyhjänä kuinka paljon ja kierrätti lohkoissa öljyä niin lämpö ei noussut niin kovaksi, kuin paalainta vedettäessä helteisenä päivänä.
JD 6920, pikkasen käytetty. Ei ole varmaan ajettu tälle kesälle 100 tuntia ja saldona kaks peruutuksen pakkaa sökönä. Viimeisin kesti varmaan 30h.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: tr 270
: 02.02.11 - klo:09:17
Aika hyvältä näytti, ainakin kuvissa...
Kyllä se valtran hyvä kylmä käynnistyvyys unohdettiin samalla kun mentiin common rail tekniikkaan. Tai jos lähtee käyntiin niin heti on vikasieto tilassa ja ei ota kierroksia  ;D
Ei omakohtaisia kokoemuksia, mutta naapuri meinasi kun oli 10 vuotta junkkarilla harjoitellut appen tekoa ja sitten laittoi sekon, ettei hällä vielä ennen ole apevaunua ollutkaan. Se oli joku kummallinen "paalin purkain" se entinen. Melkein taitaa kaikki muut olla parempia kuin tuo junkkari, se vaan on karu tosiasia.
SEKO 500/150 ja valmet 6600:nen pyörittää, noukkari rehu menee helposti mutta kovinpaljoa liikaa ei ole voimaa paalien kanssa. Alussa yritettiin pyörittää 3060 turbo verkulla mutta se sammui eka paalilla. Se tosin oli eka kerta kun vaunua kokeiltiin niin saattoi olla että oli hieman liian vähän kierroksia koneessa. Sammumisen jälkeen ei saanut vaunua pyörimään paali ruuvien välissä.
Sivuja: [1] 2 3 ... 9