Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7

Viestit - Wesku

maastullin mainos pisti silmään, kuulemma paras hinta-laatusuhde.
hinta on yli 10 000e edullisempi(n.55ke) kuin toiseksi halvimmalla.

Eiköhän Agronic 1302:n saa vielä n. 60 k€:lla. Noin vaan hintainfona heitän.
Esikuivausta minä suosittelen, yksi ketju vaan eikä ylimääräisiä koneita ostella. Oikein hyvällä kelillä pääsee vähän yli vuorokauden esikuivauksessa n. 50 ka pit. Edellytyksenä että maa on kuivaa, rehu on kaadettessa kuivaa ja paalauskeli on kuiva.

Itsellä semmoisissa normaalimmissa keleissä kuivausaika 2-3 vrk. Onhan se vähän tympeää, kun paaliluku putoaa alle puoleen tuosta muutaman tunnin esikuivauksesta. Ei voi sillain kylällä revitellä paalimäärillä/ha  :-) Muovikulutkin menee vähän liian pieneksi...

Harvoin tulee rehunäyteanalyysituloksia, joissa ei lukisi että, "Rehu on niin kuivaa, ettei sille voi laskea laatuarvosanaa".

Konekuume on paha tauti, etenkin jos kuume nousee yli neljänkympin - silloin tajunnan taso heikkenee usein itsellä ainakin kohtalokkaasti ;-)
Metsätalous / Vs: Puunkaatokone
: 30.12.08 - klo:18:41
Vinssi ja sopiva tuuli. Vinssi tosin vetää eikä työnnä.
Ite kans aattelin että joku 35 olis maksimi, sillon jäis n. 7m2 makuualuetta per emo. Paljonko ootte yleensä mitottanut?

Ei minusta kannata ainakaan alle 7 m2 mennä kuivitetussa alassa per emo. Rupee kuiviketta kulumaan...
Eikös kellään ole kokemuksia palms 15 tn kärryistä, kun nuo nyt kumminkin eniten kiinnoistais näistä vaihtoehdoista.

No 12 t versiosta on parin vuoden kokemukset. Maata ja sora on ajettu jonkun verran näin maatalousmittakaavassa kuitenkin. Niin ja paskaa ja viljaa lisälaidat päällä. Asiallisen oloinenhan tuo on. Näissähän on yksi kippisylinteri ja 15 t:ssä kaksi. Tämä oli meille sopivamman kokoinen ja öljyt riittää paremmin.

Soraa mahtuu löysästi 12 t kyytiin, yli 14 t on ollut joskus, kippikin nousee hyvin. Mutta sitten kun laittaa vähän ylikuormaa maata nokalle, niin muistaakseni toinen tai kolmas jatko ei aina jaksa kippiä pystyyn vääntää. Maa kun ei tahdo liikkeelle lähteä ennen kuin lava on ihan pystyssä. Mutta siis kantavuuden rajoissa jos liikutaan niin ongelmia ei ole.

Työn jälki on asiallisen oloista, rakenteet selväpiirteisiä. Jarrutkin topistaa mukavasti. Miinuspuolena näissä tuntuu olevan (Kiressä ainakin sama vaiva) pomppiminen tyhjänä tietyillä nopeuksilla. Johtuu tietysti renkaista - 500:set alla ja pomppiminen alkaa jossain 35 vauhdissa. Loppuu kun ajaa täysillä. Joskus kyrsii... Miten sen saisi loppumaan? Rengaspaineet on maksimissa, auttaisikohan jos laskisi toisista pyöristä paineita vähän? Estäisikö se moisen resonanssi-ilmiön? Ehkä koitan joskus.
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???

Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.
olihan siellä 1kpl tr-ohjaamoita... sekö on kova  ???

Aamulla löytyi hakemalla merkillä, nyt ei enää... Kuka osti?
Tommonen alle 4,5 t vihreä kombi tulee kohtuullisesti tommosen 4,2 t 120 hv vihreän välijäähyvehkeen perässä. Ja on mäkiäkin. Pitää toki ajaa järki päässä. Joskus meinaa pukata perän alta alamäkeen kääntäessä. Lisäpainot vanteissa vois olla asiaa, tai koneen suurentaminen. Ajonopeudet 6-9 km/h.  :o

Joten onko kukaan nähnyt tai kuullut et noihin olis jotkut esteet tätä varten? 

Suevian kuppiin myydään ainakin loiskesuojaa. Semmoinen muutaman sentin levyinen "kiekale" kupin päälle. Kai Nelsoniinkin semmosen saa??
Heitetään nyt vielä yksi muistikuva hinnasta - 52 k€ sis. vaunu + käärijä. Alveista ei muistikuvaakaan. Muovin esikiristys muistaakseni 50 % ja säästölaskelma muistaakseni perustuu 5 muovikerrokseen.

Minua henk. koht kyrsii näin syys- ja kevät aikaan haeskella paaleja pitkin pitäjää kun traktoreilla olisi muutakin ajoa. Eikä pelkkään paaliralliinkaan viittis yhtä konetta hankkia. Eli olis se pirun mukava kun paalit olis tuubissa kotinurkissa, ainakin n. puolet. Tuubihommassa kärryn kanssa ne tulis kivasti kotiin, mutta mihin hittoon ne tuubit saa sopimaan???  ??? 600 paalia on jo > 720 m tuubia.

Lämpimän ajan tuubit pitäis muutenkin olla lähellä lämpenemisvaaran takia. Kuka niitä viitsii hakea pari paalia kerrallaan kilometrien päästä. En minä ainakaan. Kai se on paree ajaa vaan ne yksittäin käärityt heti paalauksen jälkeen kotio kasalle. Tai siirtyä noukinvaunuun...   ???
3070 Massikan kytkin ei irrota kunnolla, olisko siinä jonkinlainen säätö olemassa?

Joskus mulla 3090:ssä kytkinpolkimen ja pääsylinterin välisen tangon säätö oli pyörinyt pikkuhiljaa pois säädöistään ja irrotus oli vähän niin ja näin. Sitä ruuvailemalla parani kytkimen toiminta. MUISTA kuitenkin riittävä VAPAALIIKE!
Joo ei ollenkaan huonoja nykymalliset siilot. Se on tullut monesti mieleen että jos poistopuolen ilmasta saisi otettua jotenkin lämpöä talteen.

Ilmalämpöpumppu? Tars olla aika iso vissiin tohon ilmamäärään?
Kun kynnetään niin kynnetään kunnolla! Siis kuorimet peliin ja sänki ja muut roippeet maan alle piiloon tauteja ja rikkoja levittelemästä. Kunnollinen kyntö on rikka- ja tautitorjunnan tärkein lenkki.
Minusta vaikuttaa ihan selkeältä maadoitusvaivalta? Kuinkas se sulaketaulun tienoon maadoitus, onko kunnossa?
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7