Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Viestit - Wesku



Just just, kone ei ole oma, joten kaikkia kommervenkkejä en tunnekaan. Ei omistajakaan tuntunut kyllä tietävän tämmöisestä poiskytkentämahdollisuudesta... Mitenkä tuo valinta tapahtuu? Vai onko se näitä huoltomiehen hommia?

Ei ole huoltomiehen hommia, sillä tuulilasinpyyhkimen kytkimen alla olevalla viiksellä pääsee ohjelmointitilaan, ja sitten vaan ohjekirja käteen sieltä löytyy kyllä ohjeet..

Dänks juu :)
Tuo on vika, ei ominaisuus. Soita huoltomiehelle. Mullaki reistasi taannoin nuin. Softsiftin pitää kytkeytyä pois päältä, kun ulosotto pyörii.

Ei se ole vika eikä ominaisuuskaan, sen voi valita kolmesta vaihtoehdosta: softshift päällä/pois ja kolmas vaihtoehto on tämä poiskytkeytyminen ulosoton pyöriessä.

Just just, kone ei ole oma, joten kaikkia kommervenkkejä en tunnekaan. Ei omistajakaan tuntunut kyllä tietävän tämmöisestä poiskytkentämahdollisuudesta... Mitenkä tuo valinta tapahtuu? Vai onko se näitä huoltomiehen hommia?
Autoquad+ on softshift,ei paljo pakat kolise 8)

Soft shift toimii saakelin hienosti, mutta yksi ominaisuus siinä nyppii - juuri niittohommissa tai muussa voimanulosottoa vaativissa hommmissa. Siis kun pykältää pienemmälle pikavaihdetta, niin moottori pyrkii pehmentämään vaihtoa lisäämällä kierroksia. Se näkyy sitten juuri niittokoneen tms. ryntäilynä. Ei se hyvää varmaan tee?
Miten sitten lie tilanne noiden paineakkujen yms kanssa, oon kuullu huhua et niitä ei lentorahtina kuskattaisi (?)

Maata myöten tuli Amatzonen ruiskun puomissa oleva jämäkkä kaasuvaimennin. Eikä se ole kauhean paljon tavallista ovesta löytyvää vaimenninta kummoisempi kooltaan.
Pieniä on sun emot jos 400 kiloisia! Ehkä juuri vähän ennen nälkäänkuolemaansa voi olla. 600 kg lähempänä totuutta. Eikä silloinkaan kuntoluokka ole kova. Vai luinko jotain huonosti?
En kyllä ole punninnut. Agnusemot on sen näköisiä että arvelisin teuraspainoksi reilun parisataa kiloa. Noissa isompirotuisissa varmaan on reilun kolmensadan teuraspainokilon eläimiä pääosin. Kuntoluokka on kolmen paikkeilla, enempi selvästi kun kahden jota olen mielessäni pitänyt riittävänä.
Kuulostaa semmoiselta angushiehon hyvältä vuoden painolta tuo 400 kg.
Jos täysipainoisesti kasvatetaan ja lihotetaan vuoden ikäiseksi niin kai tuo 400kg on saavutettavissa. Emoksi kasvattaessa siitä ei vaan ole isompaa etua ettei yksikään luu erotu vaan lemmu on kuin talipallo. Minusta 400 kiloinen eläin on tarpeeksi suuri tekemään vasikoita joiden syntymäpaino on kohtuullinen.
Säilörehu (D 68) vapaasti tarjottuna saa hyvän Heren kasvamaan yli 400 kiloiseksi vuoden ikään. Eikös se Angus aika samoissa painoissa mene? Täytyyhän se saada riittävän suureksi, että uskaltaa astuttaa. Jos se poikiessa on kovin pieni, niin, sitten sitä ihmeissään ollaankin. Mää rohkenen suosittaa, että punnitse muutama, mieluummin kaikki, niin tietoa on pal enempi. Mehän vaan arvaillaan nyt.

Kyllä hyvä angus kasvaa 1500 g/pv jos mammalla maitoa ja ruokaa riittää. Silloin siitä tulee tod.näk. aika iso eläin. Mulla suu tyytyväisessä asennossa jos uudistushieho (Hf) on kasvanut vuoden ikään > 1000 g/pv. Ei liikakaan vauhti hyväksi ole uudistuseläimillä.
Pieniä on sun emot jos 400 kiloisia! Ehkä juuri vähän ennen nälkäänkuolemaansa voi olla. 600 kg lähempänä totuutta. Eikä silloinkaan kuntoluokka ole kova. Vai luinko jotain huonosti?
En kyllä ole punninnut. Agnusemot on sen näköisiä että arvelisin teuraspainoksi reilun parisataa kiloa. Noissa isompirotuisissa varmaan on reilun kolmensadan teuraspainokilon eläimiä pääosin. Kuntoluokka on kolmen paikkeilla, enempi selvästi kun kahden jota olen mielessäni pitänyt riittävänä.
Kuulostaa semmoiselta angushiehon hyvältä vuoden painolta tuo 400 kg.
Pieniä on sun emot jos 400 kiloisia! Ehkä juuri vähän ennen nälkäänkuolemaansa voi olla. 600 kg lähempänä totuutta. Eikä silloinkaan kuntoluokka ole kova. Vai luinko jotain huonosti?
Mulla on sellainen käsitys, että kyse ei niinkään ole rehun lämpenemisestä vaan että musta muovi auringon valon vaikutuksesta "aukeaa" enemmän kuin vaaleammat muovit. Eli ilmanläpäisy on suurempaa. Eikös se vähän halvempaa ole?
Hyvät oli ilmausohjeet Ilmasin jarrut onnistui - kunnes aamulla jarrut taas pois...  :-\

Nyt on vaihdettu O-renkaat ja nyt on olleet jarrut kotosalla monta päivää. Ilmaaminen on kyllä melkoista henkimaailman hommaa, tuntuu välillä ettei homma edisty ollenkaan, mutta lopulta onnistui.

Thäänk juu!  :)
No pärkkele sentään, sieltä löytyi vinkkien perusteella todellakin ilmaruuvin nysät. Ilmaamisella homma rupes pelaamaan! Hävis kaikki "tsutsutukset" jarruventtiilistäkin. Eipä ole ennen hävinnyt jarrut öljynvaihdossa noin. Toivotaan, että huomennakin on vielä jarrut.. ;-)

Kiitos vinkeistä kaikille! Vaikka nyt hävis isompi jännitys ajamisesta, pitää hakea se jostain muualta nyt ;-)
Olisko peräkotelon päällä ilmausruuvit.

Sieltä ne löytyy nostovarsien vierestä ja ilmaamalla vaiva poistuu

No mää koitin vähän kattella, mutta siellä on niin _uskomaton_ määrä kaikkea rehutöhnää paalisilppurin pöllyttämänä, että pienellä tonkimisella en löytänyt.  :-[ Tarvii kaivella paremmin.  :-*
Olisko peräkotelon päällä ilmausruuvit.
Mä tarkastaisin semmoisen mustanboxin,sitä voi kuulemma tinatakkin jos vika siinä ::)
Älä usko mua mä entiä mitään ;D

:-)) Toi oli hyvä! Se on kyllä vaihdettu... Olisko taas rikki? ;-)
(Sama viesti löytyy Murtolan Foorumistakin)

Moro!

Onko kellään kokemusta tai muuten sivistynyttä arvausta seuraavasta viasta ja sen korjaamisesta? Hrm tai siis huoltotarpeesta.

Oire: Jarrupoljin painuu pohjaan peräöljyjen vaihdon jälkeen. Oire ei ilmaantunut heti öljynvaihdon jälkeen, vaan seuraavana aamuna. Jarrutusteho olematon tai juuri havaittava, paranee koneen lämmetessä. Kun lämpimänä pikkuhiljaa pumppailee tai kovastikin, niin jarrut palautuvat melkein normaaliksi, mutta kun sitten pitää poljinta painettuna, niin se menee pikkuhiljaa pohjaan. Jostain ikäänkuin vuotaisi.

Vika ilmeni kerran viime kesänäkin - yön jälkeen jarrut kateissa. Palautuivat koneen lämmettyä. Silloin siis ei oltu vaihdettu öljyjä eikä muutakaan erikoista tehty.

Ihan kuin systeemissä olis ilmaa, mutta mistäs pirusta se saadaan pois? Tai mitäs nyt tarttis tehrä?  ???
Olen kuullut, vaan en koittanut, että muovi pitäis olla ehjä päällä, niin silloin ei tulisi tätä eristävää kuivaa kerrosta pintaan estämään sulamista. Tiedä häntä sitten, mutta jos ongelma on päällä, niin kaikkea kannattaa koittaa - paitsi kansantanhuja.
No juu, onhan niillä maineensa. Meidän 3090 mittarissa n. 8500 h - siis _mittarissa_. Sehän tuossa mallissa pyörii tunnetusti hitaasti ja harvoin. Minullakin se alkaa pyöriä jo parin-kolmen tunnin ajon jälkeen ;-)

Kerran tietokone uusiksi.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7