Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7

Viestit - Wesku

Pelkkä paalaus jopa alle 0,5 l/pl.
0,8 - 0,9 l/pl sis. karhotus ja kymmenien kilometrien siirtymiä. Mchale Fusion.
   
    Onko kukaan ajanut elholla paljon? Alkaako kulua varaosia?

Tänä kesänä ajettu n. 700 ha uudella V-twinillä. Piikkejä nolla. Yksi suojakaari meni poikki, kun pudotin kannatinpyörän ojaan. Kevennyspaineen säätökarasta pari o-rengasta. Sain uden karan takuuseen kaiken varalta.

Nosto- ja työleveyden säätöliikeitä meinaan nopeuttaa aavistuksen ensi kaudelle (kuristettu).
Nostovara on toki rajoitettu Elhossa, mutta voihan karhoituksen aloittaa keskeltäkin kovemmassa tavarassa... Ja mikä köysi? Tietysti paalaajiakin on monenlaisia ;)
jos raha ei oo ropleema, niin elho v-twin 750.
Se on ainakin näin paalarimiehen näkökulmasta toudella monipuolinen ja joustava peli paikkaan kuin paikkaan.
Verkot lähtee kaasulla puhalluslampulla polttamalla, tosin varomattomalla lähtee koko kone... Eli kone puhtaaksi, irti traktorista ja keskelle jalkapallokenttää.
Kasvintuotanto / Vs: Apila nurmi
: 08.07.10 - klo:20:41
Niitto, muuta konstia ei taida olla. Paitsi kitkeminen tietysti... ;)
millä sanalla sellasta nestekaasutoimista putkilämmitintä (moottorin lämmitintä) pitää kooklata. En löydä valmistajaa kautta myyjää. Vai pitääkö teherä itte.

Tämmöistäkö meinaat? http://www.rastar.fi/tarj1.html
Juu, ja talkkia väliin asennettaessa!

Mulla samaa vaivaa takarenkaissa, kun onneton ostin sisärenkaalliset kumit ja perässä roikkuu päivästä toiseen paalisilppuri. Eloa on sisä- ja ulkorenkaan välillä niin, että pari vuotta on sisärenkaan vaihtoväli (ainakin tämä ensimmäinen kierros). Ja muuten, pakkasilla rengaspaineet ovat dramaattisesti alemmat kuin lämpimässä. 3 bar lämpimässä hallissa on ihan jotain muuta kahdenkymmenen asteen pakkasessa.

Täältä tähän.
Semmoisen vinkin olen joskus saanut, että muoveja ei saa poistaa paalista ennen sulatusta. Näin toimien ei kait synny tällaista eristävää kerrosta pintaan. Vaan en ole itse kokeillut.
Kombin kun ostaa, niin ei muuta kaipaa! Tuhannelle paalille ei ehkä ihan uutta välttämättä. Tai eiköhän Agronikin 1302:n saa kohtuu edullisesti. Sillä tulee ihan oikeasti komeita paaleja eikä tarvi välttämättä olla 140 hv kone edessä.

Nimim. Juuri 1302:sta luopunut.

Miksi luovuit?

Ikä täyteen n. 22000 (kevyttä urakointia) => paalaimen vaihto mietintään => "fuusio" toisen urakoijan kanssa ja karhottimen (Elho) hankinta ketjuun. Näin kiteytettynä.
Kombin kun ostaa, niin ei muuta kaipaa! Tuhannelle paalille ei ehkä ihan uutta välttämättä. Tai eiköhän Agronikin 1302:n saa kohtuu edullisesti. Sillä tulee ihan oikeasti komeita paaleja eikä tarvi välttämättä olla 140 hv kone edessä.

Nimim. Juuri 1302:sta luopunut.
Muistaa kannattaa, että koko ala navetan vieressä ei ole koko aikaa laitumena, vaan sitä pitää uusiakin. Eli 20 - 25 % pois laidunalasta. Näillä meikäläisillä hiesumailla ei samana kesänä perustetuille laitumille kannata lehmiä päästää sotkemaan hentoa juuristoa pilalle. Uudistusala perustetaan suojaviljaan ja suojavilja nykäistään paaliin ajoissa hyvillä keleillä.
Pihassa on n. 22000 ajettu 1302R vm. 2001. Yksi laakeri vaihdettu (noukkimen päätylaakeri). Osa ketjuista pitäisi kohta vaihtaa toiseen kertaan. Noukkimen piikkiakselien laakereita pitäisi varmaan vilkaista. Koneita pitää vaan huoltaa - rasvauksesta ei ainakaan parane tinkiä piiruakaan. Keskusrasvari on pirun hyvä keksintö...

Eihän ne nyt uuden veroisia ole noilla paalimäärillä enään kuitenkaan, se pitää muistaa! Vaihtoon tämäkin lähtee, on noita vastuita muillekin kuin itselle. Vaikka vaan > 2500 palleroa vuodessa ajetaan niin pitää sitä konetta välillä uusia.
Metsätalous / Vs: Kannon lahottajat ...
: 08.09.09 - klo:15:59
Kairaa siihen nyt ens alkuun reikiä, että vesi pysyy. Voiskohan sinne reikään laitta jotain? Dynamenttia tietysti ainakin...
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7