Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - huli

No eipä tainnut ollakkaan ihan tuulesta temattua juorua. Kysyin ihan asioikseni Versuista paikallisesta huollosta. Tänä keväänä ollut 3 Versua vaihteistorempassa toukotöiden aikaan. Agcon strategia on että ei hiiskuta mitään, jos toimivat. Alle vuoden ikäisiin tehdas maksaa remontin. Yli vuosikkaisiin vain osat ja jos hajoaa takuuajan jälkeen, tehdas ei tule vastaan. Remontin hinta n 20000. Eipä oo kiva.

Tarkennatko oliko kyse threadin aloitusviestin mukaisesti vuosimalli 2017 tai uudemmista versuista? Ei varmaan vuodessa, parissa kauheasti kuitenkaan ajotunteja? Versuja sen verran kevättöissä että kolme remonttia keväässä ei välttämättä ole iso uutinen, siis jos ei puhuta näistä 2017 tai uudemmista.

Pari vuotta sitten huhu sanoi että likimain kaikki 2017 vanhemmat versut kävi laatikkoremontissa, hajoaako ne nyt muutoksista huolimatta ja samasta vai eri paikasta?

Kyllä, vm 2017 ja uudemmat
No eipä tainnut ollakkaan ihan tuulesta temattua juorua. Kysyin ihan asioikseni Versuista paikallisesta huollosta. Tänä keväänä ollut 3 Versua vaihteistorempassa toukotöiden aikaan. Agcon strategia on että ei hiiskuta mitään, jos toimivat. Alle vuoden ikäisiin tehdas maksaa remontin. Yli vuosikkaisiin vain osat ja jos hajoaa takuuajan jälkeen, tehdas ei tule vastaan. Remontin hinta n 20000. Eipä oo kiva.
Kyllä. Aika ärsyttävä vaihdettava. Takapyörä pois, tankki, peräöljyt, adbluesäiliö. Sitten pääsee pienen pienen kissanluukun kautta vaihtamaan niitä pikku levyjä sinne, näköyhteys vain toisella silmällä. Käyttövipu ruostuu kiinni niin, että seisontajarru ei palaudu, vaan jää hiihtämään
Versussa on sivuakselilla kaksi levypakkaa. Nämä pakat siis hajoaa.
Onko totta että uusien versujen vaihdelaatikot hajoaa takuuaikana? Sivuakselilta lähtee lukkosokka irt ja pakat hajoaa. Siis vm 2017 ja uudemmat.
Mites tarkistetaan putken korkeus vedon aikana?
Saakos tuohon obd-porttia kiinni? Joku saksalainen paja näkyy myyvän adaptereita myös valtraan
Onko joku jatkanut karhottimen piikkivarsia? Ei meinaa yltää kolmea karhoa vetää yhteen. Paljonkohan tuota uskaltaisi jatkaa
Miten saadaan korkeudensäätö automatisoitua jos laaseri käytössä? Traktoriauralla vedettäessä meinaa hytistä olla vaikea tiirailla korkeutta, varsinkin jos pellon pinnassa on laajoja painaumia. Miten se laaseri tieto saadaan siirrettyä traktorin nostolaitteille? Liekkö kallis palikka?
Alkuperäiseen otsikkoon...Kait se laatikko muuten pelaa, mutta risteyksiin hidastaminen on melkoista nyökkimistä. Sinällään vaihtaa vaihdetta huomaamatta ja lähtee liikkeelle pehmeästi. Mutta se hidastaminen, voi äiti.
Mikäs olis riittävän tarkka gepsiantenni läppärille?
Tuosta,  loppusummaksi varmaankin noin 60 000 €. Kokonainen, toimiva  järjestelmä asennettuna.

http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Lypsylaitteet/Lely-A-2-Vasen/kfgoek6k.html
Ei ole trolli. Olen työskennellyt muutamalla Lely-tilalla aina silloin tällöin. Tunnen hyvin nämä viljelijät ja olen ollut kaverina rassaamassa näitä koneita ja huoltomiehet on kertonu osien hinnat.

Siksi kirjoitin vain Lelystä koska minulla ei ole tietoa Lavalin koneesta. Joku toinen varmaankin voi kertoa Lavalin koneen ongelmista? Mitä niitä peittelemään, eihän se  ole oma vika eikä häpeä, jos kaupallisesti valmistettu kone ryppyilee?
Lelussa ylimääräisiä, yllättäviä kustannuksia tulee sairaan kalliista osista. Valtaosa osista saa kahden vuoden takuun (osatakuu, ei työtä, matkoja). Viimeistään kahden vuoden jälkeen raha juoksee. Laser n 10 000, maidon laadun valvontayksikkö 4000 yms. Olipahan mikä keikka tahansa, lasku rassailusta on mieluummin tuhansia kuin satoja euroja. Solulaskuri myös tuhansia euroja, eikä se edes toimi. Yleensä se otetaan pois käytöstä, kun takuu loppuu, höyrydesinfionnista puhumattakaan.
 Matkat yli euron/km, tuntiveloitus liki 100€/h (virka-ajan jälk.) ja lähtöraha samaa luokkaa....siitä sitä kertyy...maidontuottajalle katetta
Joo...on kyllä totta ettei Nhk vastaa "mistään" huoltomiesten virheistä. Vastuuvapauslauseke löytyy lähes joka tautiin. Aina voidaan osoittaa että tuottaja on omalla toimillaan aiheuttanut jotakin, joka on ollut ainakin osittain  syypää vikaan. Pahimmillaan kuuluu meneen useita tankillisia maitoa viemäriin, kun kone ei olekkaan tehnyt pääpesuja, vaikka ilmoittaa tehneensä ne. Kaiken lisäksi luokat putoaa.

Korvauksia kysellessä hoitona on vastaus ; Onhan sulla maatilavakuutus, yritä sieltä.
Sivuja: [1] 2