Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6

Viestit - Peltipailakka

 En kuinkaan vähättele kuljettajan työympäristön merkitystä, jos kone maksaa tuplaten niin kyllä sillä hinnalla jotain merkittävää saadaan. Ei sitä nyt sentään yleensä tyhjästä makseta.


***Tässä minä koin Fendtin kohdalla suuren pettymyksen. Koppi oli hallintalaitteineen varsin aneeminen. Tässä suhteessa en kokenut rahalle saatavan vastinetta. Muuten kone voisi ihan hyvä ollakin. Minä en vain viihtynyt siinä kopissa. Kokeella ollut kone oli siis 820.
meilläkin aikoinaan siirryttiin fendistä valtraan juuri heikon lämmityslaitteen takia. ei ole mukavaa jos hytissä pitää palella. onhan mulla vielä yksi fendt kesä traktorina sillä on mukava ajaa kun aurinko paistaa 8).

Valtrassa ainakin tarkenee talvellakin, eikä varpaat jäädy. Mites on muissa merkeissä, onko niissä alalämmityslaitetta tai puhallusta jalkatilaan? Toissa syksynä koeajo vt massikassa ainakin varpaat meinasi jäätyä.
Hyvä se on. Oma on 01 mallia ja 7500 tuntia oon sillä ajanut. Etuakselia (teollisuus Carraro) kun muistaa rasvata usein niin kestää olkatapitkin. Syksyllä holkit sinne vaihdoin, kun vähän oli välystä. Rikat sinne akselin ja kääntökotelon väliin kannattaa myös uusia. Vakiona vääntää alhaalta hyvin, mutta isolla kuormalla ei oikein ylhäällä ole vetoja. Ruuvattuna nyt jaksaa vetää korkeemmalta paremmin, mut alaväännöt kärsii. Kuormaimen, Q970, kanssa kulkee tiellä todella tasaisesti. Polttoaineen kulutuskaan ei ihan älytön ole. Parhaimmillaan tankillisella ajanut 20 tunnin lumilenkin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Mese
: 30.01.09 - klo:20:46
07 nelikko Vito syö löpöä kohtuuttoman paljon ja neliveto on lähinnä vitsi. Maantiellä kyllä hyvä ajaa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Versu
: 25.01.09 - klo:18:04
Olen ihmetellyt, kun täällä ei kukaan ole uudesta Versusta mitään maininnut. Onko kellään kokemuksia moisesta? Itseäni se ei kylläkään kiinnosta kovin paljoa, kun odottelen sitä Directiä.
Kukaan ei tunnu muistavan Valtran sigma poweria. Muistaakseni Valtrassa ensimmäisenä tämä lisäteho-ominaisuus. Nykyisellään lähes kaikissa muissakin merkeissä. Toinen aika merkittävä uutuus oli käsijarru suunnanvaihtimessa. Sitäkin jotkut matkineet. Yläajovalot kans aika hyvä juttu.

Ja kyllähän portaaton voimansiirto on hieno asia. Mullakin seuraava kone portaaton, kun vaihdon aika tulee. Ei sitä pikavaihteiden nytkyttelyä enää sit jaksa.

Onkohan Fendtiin tulossa uutta koppia milloin? On aika ankea tämä nykyinen. Siis pienempiin, kuin 936. Muuten voisi olla ihan ok.
No nyt on kyllä Fendttimies ylivoimaisesti ajastaan jäljessä. Eiköhän kauhat kuulu selkeesti etukuormaimeen, eikä minnekään nostolaitteisiin!
Jaa, onkos Multivalla koukkuvaihtolavakärriä?

18 t kantavuus riittää. Pienemmälläkin pärjäisi mutta kun nykyiseen 14 t kärriinkin välillä lipsahtaa se 17-18 t. Ja veturinakin vain nelos Valtra. Kolmeakselinen menee liian kankeaksi.

Tuosta 18t kantavuudesta kun vähennät lavan painon, sanotaan vaikka 3t niin hyötykuormaa jää 15t. Toki siihen voi laittaa enämpikin kuormaa mutta miten on kärryn kestävyyden kans pitkässä juoksussa ja ennekaikkea riittääkö sulla valtrassa omapaino vetää tollasia kuormia kyytiin ja kruisailla tiellä talvikelillä?

Ajot pääasiassa sulan kelin aikaan. Paino veturissa pitäisi kyllä riittää. Kantavuus siinä ja tuossa, olisi kyllä mukava saada 10 m3 mursketta tai soraa mukaan.

Metsjö 2-akselisena on muistaakseni 4,5t kieppeillä, siihen lisätään lava 3t ja 18t kuormaa niin ollaan 25,5 tonnin kieppeillä.

Itsellä kokemusta metsjö 3 akselisesta koukkukärrystä ja ei ole suurempaa moittimista kestävyydestä eikä muustakaan. Kallishan se tietysti on mutta joka sellaista tarvii niin ostettavahan se on.

Ostaisin kyllä Metsjön mutta kun ei rahat riitä. Metaka jo edullisempi.

Sen verran vielä että hydraulijousitus on aivan ehdoton koukkukärryssä. Sillä kun voi pelata koukutusvaiheessa jos maa ei ole ihan tasainen niin saa lavan näppärästi kyytiin ja kipatessa voi tällätä aina kärryn vaateriin.

Ja onhan se kyyti tasaista.

Mites maton veto, kestääkö hydraulisesti jousitettu vaunu hyvin pystyssä? 14 t Teko lehtijousineen huojuu kyllä aika lailla jos vähänkin epätasaista.
Makaroonirautaakos se tuo Roagna? Taitaapi olla omalla hydrauliikalla. Mitäs kaikkea tuolla kaukosäätimellä ohjataan? Mistäs näitä saa ja missähän hintaluokissa liikutaan?

18 t kantavuus riittää. Pienemmälläkin pärjäisi mutta kun nykyiseen 14 t kärriinkin välillä lipsahtaa se 17-18 t. Ja veturinakin vain nelos Valtra. Kolmeakselinen menee liian kankeaksi.
Kokemuksia ja mielipiteitä otsikon mukaisesta laitteesta, kiitos!

Vaatimuksena n. 18 t kantavuus, kaksi akselinen, isohkoilla renkailla, jousitettu, jarrullinen...
Katellu oon Metsjön ja Metakan kärrejä. Metsjö ainakin kallis, mutta lienee hyvä. Mites Metaka? Muita?


Itseasiassa Jd:n käyttämäissä eccomeissa on myös alueita 4.
[/quote]

Sen myös huomaa ajaessa, kun alueet vaihtuu..
Onhan tuo ollu jo kauan tiedossa. Vario miehille nää tiedot tulee vähän viiveellä  ;D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Minikaivuri
: 17.08.08 - klo:22:51
Hankintalistalla mahdollisesti minikaivuri. Mitä merkkejä suositellaan ja mitä yleensäkin kannattaa huomioida kaivuria valitessa. Käyttökohteet olisi lähinnä pihanrakennuksia. Koneen koko varmaankin noin 3 tonnia. Toistaiseksi kaivinkone tietous mulla aika vähäistä, joten kaikki tieto tervetullutta.
]
 Mun kummankin Vectran nopeusmittarit viä toimii.
[/quote]
No silloin ei tarvii huolehtia ylinopeus sakoista! Tavallisesti saa vetää joka opelista huoletta ohi, sillä ajavat reilua alinopeutta! Vähän sama homma noitten opelien kuin  myös mansikkien kanssa! ;D
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6