Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6

Viestit - Peltipailakka

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 20.01.10 - klo:23:28
Täydennystä aloitukseen ja vastauksia kysymyksiin.

Ensimmäinen koeajo 182 Directillä syksyllä ei täysin vakuuttanut minua. Syynä varmaan se kun myyjä ei täysin hallinnut laitetta ja osannut kertoa ja näyttää ominaisuuksia. Sitten pääsin tehtaalle koeajamaan 142:ta. Siellä osasivat kertoa ja näyttää miten laite toimii.

Etujousitus on Fendtistä lainattu ja se on sieltä takapäästä tuettu. Toivottavasti kestää, sillä koneella paljon ek käyttöä. Talvisin kuormaimessa kiikutetaan n. tonnin painoista lisäsiipi nivelauraa. Teollisuusakselin koneeseen olisi saanut mutta sen yhteydessä ei saa etujousitusta.

Tieajossa käytän D aluetta. Nykimistä ajossa ei juurikaan ole. Sen kyllä kuulee, että voimansiirrossa jotain tapahtuu mutta se ei tunnu. Eikä ne äänetkään häiritseviä ole. Sitä automaattivaihtoa C ja D alueen välillä en ole käyttänyt. Enimmäkseen olen ajanut eco asennossa ja käytännössä moottorin kierrokset ei ole noussut yli 1800 kuin moottorijarrutuksessa. C aluetta, jonka nopeus 0-26, käytän auratessa. Joillain isommilla pihoilla myös D aluetta. C alueella suunnanvaihto nopeampi ja kaiketi hyötysuhde parempi. Power asennossa kiihtyvyys vähän parempi, mutta käyttää myös enemmän kierroksia. Voimansiirron jättämää voi myös säätää. Koppi on kyllä hiljainen. Väliajossakin koneessa n 1700 kierrosta. Kulkuja 53.

Kylmäominaisuuksista sen verran, että aina lähtenyt käyntiin ja liikkeelle. Tosin lähdöt aina lämpimästä hallista  ;D Kovimmillaan mittari näyttänyt 27 astetta pakkasta työskennellessä. Hydrauliikan lämmöt laskee vähän turhan alas jos kuormain käyttämättä jonkun aikaa.

Hydrauliikan säädöt samanlaiset kuin Advancessa, eli 4 takalohkoa ja 2 (3) etulohkoa ohjelmoitavissa. Lisäksi power beyond.

Koneet, laitteet ja tekniikka / Direct
: 20.01.10 - klo:20:55
Avataanpas tälle Valtran portaattomalle oma aihe. Olen tässä ihmetellyt, kun ei palstalla ole kyseisestä kamppeesta juuri keskusteltu. Koneita kuitenkin ostettu ja toimitettukin asiakkaille ja kai niillä ajettukin.

Omat kokemukset on N 142 D mallista Q 65 kuormaimella. Kone ollut nyt muutaman viikon ja ensimmäiset sata tuntia takana. Työt on ollut pelkästään lumen aurausta. Hyvinhän tuo on siinä hommassa pärjännyt. Vaivatonta on ajo kun ei tarvitse pykäliä vaihdella.

Hydrauliikassa tuottoja riittää. Täytyy vaan olla varovainen kuormaimen käytössä näillä pakkasilla - jäähtyy öljyt aika nopeasti aisastossa jos vähänkin aikaa käyttämättä kuormainta.

Polttoaineen kulutuksesta. Tietokoneen mukaan keskimääräinen tuntikulutus ekalle sadalle tunnille on 7,1 litraa. Ajo siis lumen aurausta ja tieajoa aurausvarustuksessa. Koneen paino varusteineen n. 9-10 tn.

Ainut juttu mikä on herjannut on tästä ylivoimaisesta kamppeesta lainattu etujousitus. Asentoanturi siis menossa vaihtoon.
Jouluna tuli kaivettua tallista RX warrior ja ajettua pikkulenkki :D

Onhan täällä joku joka ymmärtää hyvän päälle.  :D Eikös olekkin mukava laite? Minkä vuotinen sulla on? Mun on 06.
Ei pärjää Best grip nasta isolle työkonenastalle, ero aika selkeä  :P

Toki paljon parempi mitä ilman  ::)

Tuo on ihan totta, pito paljon huonompi.
Paras vaihtoehtohan olisi talvi ja kesäpyörät erikseen. Talvipyöriin isot työkonenastat. On vaan ihanan kallista. Edellämainittuun ei itsellä varaa, joten nyt laitoin paikkanastoituksen Best Grip nastoilla. Edellisenä syksynä uusiin tri 2:siin laitetut työkonenastat kun olivat kesän aikana käyneet aika vähälukuiseksi joukoksi. Syynä tähän lienee etukuormainkäyttö ja tieajo. Edellisenä talvena nastoja ei juurikaan irronnut. Keväällä olisi tarkoitus ruuvailla nastat pois.

Best Grip nastat tilasin Snellman Motorsportista mutta paikallinen K niitä myös mainosti.
Juuri äsken kaivelin kelekan tuolta hallin perukoilta. Huomenissa jos kävis vähän pöllyttelemässä Yamahalla.
Kattele suosiolla pikku n sarjalaista. On aivan eri peli kuin tuo aakkonen. Siis toimivampi, kestävämpi ja kuljettajaystävällisempi.
Se siitä korkeasta jälleenmyyntiarvosta  ;D ;D
CVX:n kävin kans koeajamassa. Voimansiirron hallinta tuntui ihan mukavalta ja selkeältä. Suunnanvaihto siinä kyllä on hidas - omissa töissäni pidän sitä miinuksena. Parempaa kokemusta ei ole - tämäkin koeajo oli vaan koneliikkeen pihalla pyörittelyä.
On nuo riisutut pienemmän pään perusmallit aika rimpulan oloisia joka merkillä. Valtralla traktorit alkaa N-sarjasta, JD:llä 6X30 sarjasta jne.

No Fendtissähän on nyt uusi hytti joten se näyttää jo ihan kuin olisi jopa -90 luvulta.  ;D

Joko muissakin, kuin 900 sarjalaisissa?
No, ajoiko sillä directillä kukaan ja miltä se tuntui?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vaihtolava
: 22.03.09 - klo:22:44
Pitäisi tehdä lava koukkukärriin. Minkäs kokoista I-palkkia noiden vaihtolavojen pohjakiskot on? Maansiirtolava olis ensimmäinen, niin kuinka paksusta kannattaa tehdä? Pohja 6 vai 8 mm ja laidat 4 vai 6 mm? Hardoxista olis tarkoitus värkätä.
Mulla Patun juontokoura, nykyinen lienee Japa nimellä. Hitsailin joskus 5v sitten etukuormaimen sovitteet siihen ja jätin myös nostolaitteen korvakkeet paikoilleen. Ei ole sen jälkeen kylläkään enää nostolaitteessa ollut. Polttopuurankoja, sahapuita, paaleja ym. sillä kätevä nostella.
Laita nivelaura. En oo päässy oikein jyvälle tuosta siipikauhasta. Meillä päinkin tahtoo olla aika polanteisia niiden pihat jotka tämmösellä siipiveikolla auraavat.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6