Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6

Viestit - Peltipailakka

Kärriä on nyt vedetty pitkin mäkisiä Savon teitä. Kalustona Valtra N 142 Direct ja Metaka 180 koukkukärri. Yhdistelmän paino tyhjänä 15500 kg ja kuormattuna 28000 kg. Matkaa oli 350 km, josta puolet kuorman kanssa ja toinen puolikas tyhjänä takasin. Kilometriä kohden meni 0,45 litraa löpöä. Lukemat perustuu Valtran ajotietokoneen lukuihin.
Olenkin tuota miettinyt kuinka kauan tuollainen pikaliitin"limppu" mahtaa pysyä ehjänä ilman vuotoja jos kuormaimen irroituksia on useasti...
Uudet erikoisliittimet maksaa varmaan vähintään 10 kertaa enemmän kuin tavalliset 1/2" liittimet.

Taitaa olla paremminkin niin, että kestää paremmin kunnossa kun usein käytetään. Mulla ollu jo ainakin 8 vuotta käytössä Fasterin pikalimppu kuormaimen ja työlaitteen välissä ja hyvin toimii. Kuormaimen ja traktorin välissä tuo on minusta turha, kun kuormain aina kuitenkin paikallaan.
Mulla on Hi-Tech ja Direct. Molemmat on hyviä mutta mieluummin sillä Directillä aina ajoon kuitenkin lähtee.
Myynnissä näkyy välillä olevan pakettiautoksi rekisteröityjä maastureita, mm uusia ML Mersuja. Mitäs muutoksia niihin on tarvinnu tehä?

Toimiiko toi karhotin -36 asteen pakkasessa???

*** Menee vielä kesämöpöllä  ;D

Lisäsiipiaurassa tulee yksi ylimääräinen nivel keskelle, joka on täysin turha.
[/quote]

Ei se nyt täysin turha ole. Auratessa sillä ei kauhean suurta merkitystä ole, mutta auran saa taiteltua pienempään nippuun, mikä on etu ahtaissa pihoissa ja siirtoajossa muun liikenteen seassa.
Lisäsiipinivelaura tai U-aura.
828 Fendt sorakuorman vedossa 31 l/h keskikulutus


olikos minkä kokoinen sora kärry kyseessä..? mut ei paha jos on ollu n. 10 kuutioinen lava  :D

En mie saa kuin hetkellisen kulutuksen 142 Directillä tuonne vähän yli 30 l/h. Ja kokonaismassat on 30 tonnia.
Lumihommat ollu lähinnä auraamista mutta nyt tarjolla olisi lumen pois ajamista. Joskus vuosia sitten ajoin pois ihan yksikkökuormia. Kuormat vaan tahtoi jämähtää lavaan kiinni. Eli kaivataan hyviä vinkkejä siihen, miten lumikuorma luiskahtaisi kivuttomasti kyydistä. Suolaa lavalle? Perää kohti levenevä lava? Lämpölavasysteemiä en ala värkätä. Alustana on koukkuvaihtolavakärri.
Hyvä se on. Mulla 01 mallinen ja pumppua vähän säädetty. Kulutus maltillinen ja vetojakin on ihan hyvin. Tielläkin menee tasaseen kun softi kunnossa. Tunteja takana 9100.
Iso ei ruuvattava nasta paras pitonsa puolesta mutta jos samoilla kumeilla mennään kesälläkin, niin tahtovat rapista pois. Ainakin etukuormain hommat kovalla alustalla hieroo etusista nastat pois ja takasistakin lähtevät tieajossa kun kuskataan muutakin kuin terveisiä. Nastat kannattaa laittaa keskimmäisiin palasiin jos vaan kulutuspinta sen sallii. Ulommaisissa palasissa melko hyödyttömät.
Vesikiertoinen lattialämmitys maalämpöpumpulla.
Saa sen directin menemään vaikka täysillä kierroksilla mäessä tai missä vaan. Säätää vaan käsikaasulla haluamansa jengat. Onko se sit järkevää huudattaa täysillä kierroksilla? Tänään testasin ylämäkeen, niin power asetuksella (kierrokset jossain 2000 tai hiukan alle) hyytyi alimmillaan 32 km/h ja täysillä kierroksilla 30 km/h.
Ai tyhjänä? Ja kuin jyrkkä mäki?

Jyrkkä ja pitkä mäki. Perässä Metaka ja tyhjä lava. Yhdistelmän paino 14650 kg.
Saa sen directin menemään vaikka täysillä kierroksilla mäessä tai missä vaan. Säätää vaan käsikaasulla haluamansa jengat. Onko se sit järkevää huudattaa täysillä kierroksilla? Tänään testasin ylämäkeen, niin power asetuksella (kierrokset jossain 2000 tai hiukan alle) hyytyi alimmillaan 32 km/h ja täysillä kierroksilla 30 km/h.
[
Juurikin näin.Mut eikös turbiini toiminto tarkoitettu niin sanotusti kuormattaessa esim penkkaan työnnössä,kauha täysi,vastus kasva, loppuu veto/ei turhaa sutimista.Mut ei sillä sitten kehannu muuten kuormata koska liikkuminen erittäin verkkaista ja turhaa huudattamista...
[/quote]

Näinhän sen on varmaan ajateltu toimivan ja toimiikin, mutta se käy vaan niin hitaasti tuolla turbiinitoiminnolla. Kauhan kun voi kuitenkin täyttää nopeammin ilman turbiinitoimintoa pyörien kuitenkaan sutimatta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6