Ayrton Senna oli oikeasti hieno ihminen ja ehkäpä maailman paras ja karismaattisin kilpa-autoilija.
kyllähän shumi oli parempi, sennallaki oli aina hyvä auto alla, tuo williams oli tasavertainen muiden kans ja se loi kenties liian kovat paineet...
mut dokumentissa sanottiin että hän ois vain kävelly varikolle ellei tukivarsi ois lävistäny päätä mutta mikäli oikein muistan niin hänellä oli niin pahoja haavoja että niitä neulottiin paikan päällä kiinni ja hiekkaan jäi veriläikät...
Schumi on hyvä, siitähän ei ole epäilystäkään, mutta politikointi ja esim. todistetut laittomuudet sekä todistamattomat vahvat epäilyt erinäisistä laittomuuksista ovatkin oma hämärä lukunsa. Dokumentissakin tuotiin ilmi se asia, että Senna käytti Imolaa edeltävässä Japanin GP:ssä tilaisuutta hyväkseen ja jäi varhaisen keskeytyksensä jälkeen seuraamaan kilpailua radan varrelle. Hyvän aikaa tarkkailtuaan mies käveli takaisin varikolle ja toi julki vahvat epäilyksensä Benettonin mahdollisesta sutimisenestosta. Benettonin tallipäällikkönähän toimi tuolloin F1-maailman oma silvio berlusconi nimeltään Flavio Briatore.
Mitä sitten kauden 1994 Williams FW16 -malliin tulee, niin sehän oli kaikkea muuta kuin helppo auto käsitellä. Kyseessä oli todella haastava, epävakaa ja työläs ajettava. Se että Senna kykeni tuollakin autolla ottamaan kolme paalupaikkaa kolmesta kilpailusta ja kilpailuissa taistelemaan tasavertaisesti kärjessä voitoista muiden kanssa kertoo jälleen siitä miten loistava kuljettaja oli kyseessä.
Ja kyllä, Sennan onnettomuudessa ratkaisevaa oli vain ja ainoastaan tuo oikea eturengas ja nimenomaan ko. renkaan tukivarsi. Osumahan tapahtui paljaaseen betoniseinään huonossa kulmassa. Tuo mutka (Tamburello) oli tiedetty ja koettu vaaralliseksi jo ennenkin, mutta muutoksia ei oltu tehty.