Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 310

Viestit - +200

täällä palstalla se varsin hyvin näkyy, nuo C alueen kantturan pitäjät ovat jatkuvasti nyrkit pystyssä *****ilemassa.

Näin sivusta katsottuna on tainnut olla molemmin puolista, mutta kumpi aloitti?
Viisaampi voisi lopettaa.  ;D
Jos minä olen ollu osallisena,niin lopetan nyt heti :-[

Mahtaa viljukiljua v.ituttaa kun se on se tyhmempi joka ei osannu lopettaa ;D ;D
>toivon että se joskus sitä vielä olisi.

Ahneella on paskanen loppu ja se on hyvä niin.Alkaa olla jo aikakin

Uutta myttykonetta kehiin vaikkei nurtsi kasvanu ennätyksellisestä kuivuudesta johtuen ja paskahäntiä täytyy laittaa ritiläautoon.

No, ennakoidaan tulevaa ja ostetaan laitetaan hommataan tämmönen tuli pihaan-teemalla.

💪💪🤣
Oliskohan tää hiukan pidemmän tähtäimen hommaa kuin yks kuivavuosi :-\

Katos juu, nyt sää oot asian ytimessä. Kun semmosen kopperon pykää markille ni pitää tosiaan varautua vähän pidemmälle aikavälille kun vuodelle tai parille.

Tarkootan sitä notta vuoret ei oo veljeksiä, on huonoja ja hyviä. Jos tulee huonoja ni ei välttämäti tarvita yhteiskuntaa, kepua, kyläyhdistystä, mtkoota tai muutakan avuksi vaan selviydytään ihan itte vastoinkäymisistä.
Juurikin näin.
>toivon että se joskus sitä vielä olisi.

Ahneella on paskanen loppu ja se on hyvä niin.Alkaa olla jo aikakin

Uutta myttykonetta kehiin vaikkei nurtsi kasvanu ennätyksellisestä kuivuudesta johtuen ja paskahäntiä täytyy laittaa ritiläautoon.

No, ennakoidaan tulevaa ja ostetaan laitetaan hommataan tämmönen tuli pihaan-teemalla.

💪💪🤣
Oliskohan tää hiukan pidemmän tähtäimen hommaa kuin yks kuivavuosi :-\
Kasvintuotanto / Vs: viljan hinta
: 12.09.18 - klo:09:27
Ilmeisesti kaurasta maksettu yli 200€ käteen.Laiva tulos ja tavaraa ei tarpeeksi.
Mihin satamaan se laiva on huhun mukaan tulossa?
Lantmänneni huhun mukaan EePeellä.
Ja ollu nytheti piti tietää tarjous.
Kasvintuotanto / Vs: viljan hinta
: 12.09.18 - klo:07:19
Ilmeisesti kaurasta maksettu yli 200€ käteen.Laiva tulos ja tavaraa ei tarpeeksi.
Kasvintuotanto / Vs: Glyfosaatti
: 11.09.18 - klo:20:39
Olkaa ny tarkkoja glyfottamisen kans,mykoritsat kuolee :'(
Yhä edelleen se katkeeva tappi on turvallisuus riski.Ehkä valmistajan kuuluis tehdä jotain :-\

50 kymppiä kulkeva traktori on turvallisuusriski, jos akseli pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.


50 kymppiä kulkeva JD on turvallisuusriski, jos vanne pettää. Entä jos hallittavuus on menetetty ja traktori on vastaantulevien kaistalla? Minusta tässä merkkifanaattisuudessa ei ole mitään järkeä jos kyse on todellisesta turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta.
Sä olet kait ainoo joka tätä kääntää merkkikeskusteluksi.
Aloittajalla oli tappi katkennu tukivarren takapäästä.Ja niitä on katkeillu useista koneista. Sunko mielestä asialle ei tarttis tehdä mitään?

Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.

JD myös vastuuton kun vanteista ym. ei ole tullut mitään takaisinkutsua tai edes infottu käyttäjiä? Veikkaan että kaikki merkit aika lailla yhtä vastuuntunnottomia.
Mistä vanteista ynnämuusta?
eiköhän tuolle ole joku tyyppihyväksyntä ja muut direktiivit tehty täytettäväksi, akselipainot ylittäny maajussi sentään laitettaneen linnaan ja korvausvastuuseen.....

eikös niitä ole niitä kolmen tonnin vetokoukkujakin jossain merkeissä....
Autopuolellakin on takaisinkutsuja jos ongelma on turvallisuudessa.
Se on Valtakunnan pääuutinen jos Valtra menee rikki.
Vahingoniloa? 😂
Ei vahingon iloa.
Valtra on vastuuton jos laitteis on selkee turvallisuus riski ja siitä ei infota käyttäjiä.Saatika korjata takaisinkutsuin.
Niin kannattaisi monenkin laskea mikä on järkevintä... Jos karkearehua joutuu ostamaan kovalla hintaa niin äkkiä voi olla sekin, että huonojen eläinten karsiminen on kannattavaa.. Tai viljaa joutuu ostamaan kalliilla niin huonojen emakoiden karsiminen voisi olla kannattaavaa. Tapauskohtaisia juttuja joka tapauksessa. Niinkuin jo mainitsin niin emakko ja maitopuolen alasajaminen nyt on vähän sellaista, että ylösajo vie aina herkästi pitkän ajan ja sitä alasajoa tulee välttää. Muilla aloilla se on sitten helpompaa..

Mitenkäs nämä kaikki pohjoissuomen laajentajat, jotka lisäävät satapäistä karjamaaraa vähintään puolella muutaman vuoden välein, mistä ne saa pihatot aina heti täyteen luupäitä?
Saa ostaa muiden huonoimmat hievot,ja sitte laittaa puolet autoon.
Tänään kuulin taas yhdestä jolla oli katkennu.
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Se jolla tukivarsi kiinnittyy öljypohjaan.Koskee mallia jossa öljypohjas on yksi korva.
Valtrallaha on noihin päivitetty malli olemas,mutta isännät saa itte ostella riskimalleihin uuden öljypohjan ja muut hilppeet.
Valtrahan ei ole edes infonnu riskikoneiden omistajia noista ongelmista.Vaikka kysees on selvä turvallisuus riski.
Täs lähialueella on useammasta koneesta noita katkennu.
Ihan normaalia toimintaa. Ei Sampokaan ole perään kysellyt C8:n taka-akseliongelmasta vaikka siinäkin on iso vahinkoriski olemassa.

Ylipäätänsä maatalouspuolella pitäisi ainakin traktorien osalta tulla sama käytäntö kuin autopuolella, että jos huomataan joku tyyppivika, niin siitä informoidaan asiakasta. Vähintäänkin osat pitäisi saada tehtaan piikkiin vielä vuosien päästäkin.
Tuo Valtra juttu on ainakin trafin tiedossa.Kiva kuunnella minkä kannan ne ottaa.
n. 5 v sitten oli joku 6-syl valtra koeajos. Käyttöohjeissa käskettiin lukitsemaan tapilla etuakselin jousitus, kun käytetään raskaita nostolaitekoneita. Esimerkkinä mainittiin kääntöaurat.

Tarkottaako jaakoppi ko lukitustappeja ?

Ei koske ilmajousitteista versiota, N-Valtran hydraulisesta jousituksesta kyse.

Kiinnostais tietää mikä tappi sieltä katkee. Vielä ei 6000h aikana ainakaan ole tapahtunut mitään kamaluuksia
Se jolla tukivarsi kiinnittyy öljypohjaan.Koskee mallia jossa öljypohjas on yksi korva.
Valtrallaha on noihin päivitetty malli olemas,mutta isännät saa itte ostella riskimalleihin uuden öljypohjan ja muut hilppeet.
Valtrahan ei ole edes infonnu riskikoneiden omistajia noista ongelmista.Vaikka kysees on selvä turvallisuus riski.
Täs lähialueella on useammasta koneesta noita katkennu.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 310