Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 659 660 [661] 662 663

Viestit - Hervast

Itte sovin tässä äskettäin vaihtokaupat 6300-> liikennemallin 6850 ht2 turbiinikytkimellä, ilmastoinnilla ja etukuormaimella.

Sikäli koskettaa aihetta että uudessa koneessa on ymmärtääkseni tuo stanan jakajapumppu ja etuakselina siin on teollisuus carraro ilman lukkoa.

Semmosia tiedonmurusia sain tuota konetta koskien että:

Koneella ajettu liki 7000h ja etuakselissa ei ole kuulemma ollut kummempia murheita, maatalouskäyttöä etukuormaimena 960 kuikka. Yksi navan tiiviste vuotaa.
Suokoneissa on ollut ongelmia noiden carrarojen napojen tiviisteiden ja olka-akselin napakuppien kanssa, kun se laakerointi kuluu liiaksi, niin napakuppi halkeaa ja senjälkeen saattaa hajottaa akselinkin kun irtoaa koko napa. Tuon ei pitäisi olla suuri ongelma jos laakerit vaihtaa ajallaan. Tosin paripyörillä ja isolla kuormaimella voi hajota ihan huonouttaankin kuulemma.
Tasauspyörästön hilock lukossa on noissa carraron akseleissa kuulemma sellaista ominaisuutta että niistä ei välttämättä saa tehtyä kovin kestävää. On kuulemma tehty jo syntyjään vähä huonosti, voi käydä mm. siten että peräöljyt vuotavat etuakselikoteloon. Tai sitten kaveri vain sanoi tuon edellisen sen takia kun harmittelin lukon puuttumista etuakselista  ;D

Hitechin kakkosversio on ohjelmointiominaisuuksiltaan monipuolisempi ja toiminnaltaan luotettavampi. 6850:n edellisellä omistajalla oli joskus ollut ykköshitekki ja siinä oli joskus ollut pieniä toimintahäiriöitä. Tämä kakkosversio oli toiminut ongelmitta.

On nuo aika haluttuja koneita, tuo oma 6850 oli laitettu nettiin lauantaina ja bongasin sen sunnuntaina. Soittelin siitä maanantaina ja kävin kattomassa ja tekemässä kaupat tiistaina. Oli kuulemma jo tiistaipäivänä muutkin kiinnostuneet soitelleet. Enkä minä usko että myyjä siinä huijasi, hyvillä varusteilla olevat koneet on haluttuja vaikka tunteja onkin jo mittarissa kohtuupaljon.

Ja vielä tuosta öljymerkistä, uuteen koneeseen en aio etuakseliin laittaa muuta kuin valtran omia öljyjä vastaavia öljyjä/laatuja. Joskus 6300:n etuakselissa oli Teboilin kuraa ja normaalin vaihtovälin aikana öljy oli muuttunut harmaaksi litkuksi joka tuli paineella ulos. Toisin kuin shellin öljy jolle huoltokin lupaa 300h pidemmän vaihtovälin ja tämä öljy oli vielä ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna säilyttänyt ominaisuutensa 800 käyttötunnin jälkeen.
Eikä se ongelma ole aina pelkästään se varaosien saatavuus, jotain varaosahuollon toimivuudesta kertoo sekin että Massikkamiehet käyvät hakemassa Valtran pisteestä määräaikaishuoltoa varten öljynsuotimia yms. Hinta- ja saatavuussyistä.
No jaksoihan tuo ittiään liikuttaa ? Ohan sekin jo jotakin  ;D
Rankametässä kävin tänään skidoon 500 gle nordikilla. Mut eipä tuo hupi paljoa jaksa enää kiinnostaa.
Parashan noista olis sopia etukäteen ettei kauppias joutuisi ikävään välikäteen. Esim. että ensin asiakas yrittää myydä koneen itte suoraan ja jossain vaiheessa myyjä saa ottaa koneen myyntilistoilleen.

Vähä epäselviä tilanteita nuo ovat kun toimitaan suusanallisesti.
Kokemus on osoittanut että rasvaaminen ei valitettavasti ole pitkäikäinen ratkaisu. Tai no omassa 6300:ssa on puhallin toiminut huollon jälkeen yllättävänkin pitkään. (1 vuoden) Mut aika epävarma homma se on vaivaansa nähden. Varmin ratkaisu on kun purkaa katon sekä puhallinkotelon ja seisottaa konetta muutaman päivän ja tilaa puhaltimen mallin mukaan autosähköliikkeestä. Tai sitten tietenkin ostaa alkuperäisen.

Hinnoista en tiedä autosähköliikkeissä, mut uskon että esmes Mezzon puhallinta vastaavaa saa tarvikkeenakin (valeo tms.) mittojen mukaan. Se ropellin irrotus voi toki olla tekemätön homma, mut mielestäni tarvikepuhaltimia saa myös siivikkojen kanssa.
Varmaan sen saa rakenneltua ihan yleismallin osista. Jostain elektroniikkaliikkeistäkin saa tehovastuksia jotka ajavat saman asian.

Toinen asia on että miksi se on palanut alunperin. Yleensä puhaltimen laakerit alkavat jumitella ja ääntää vanhuuttaan ja moottorin ottama virta kasvaa. Tällöin sitten vastuspakat ja lämpösulakkeet kyrvähtävät.
No helpottiko ?  ;D
Onhan tuota tullut joskus ihmeteltyä. Epäilys käynyt mielessä että onko kyseessä agrikaupan ohjehintahinnoittelua josta sitten annetaan komeita alennuksia pärstäkertoimen mukaan.

Onneksi ittellä senverta pienet paalintarpeet että tyhmäkin ymmärtää teettää paalit urakoitsijalla.
Tuo on juuri se uhkakuva jonka takia en itse haluaisi sen teknisempää ohjausta etukuormaimelle kuin hydraulisen esiohjauksen.

Traktorissa käyttöolosuhteet ovat kuitenkin senverran ankarat ja 12v huono käyttöjännite että jättäisin jälkiasennus sähkövermeet hankkimatta. Traktorin oman tikun voisi kyllä ajatella valjastavansa etukuormainkäyttöön.
Ei noilla vielä kuuhun mennä...  ;D
Ittelläkin tuli mieleen että ihan kohtuu työpalkan siinä varmaan saisi kun tilaisi kulutuslevyt valmiiksi leikattuna ja hitsailisi ne vanhan kauhan pohjaan jos kauha on muuten ryhdissään ja mieleisen mallinen.

Liperin koneen ja kuljetuksen kauhoja täälläpäin myyvät, en ole pahemmin moitteita kuullut.
Tuolla jotain keskusteluntynkää aiheesta;

http://www.farmit.net/farmit/fi/08_foorumi/04_keskustelut/02_koneet/index.jsp?subject=Post&thread_id=131832644691230381
Ei lasiset mutta valaisimien heijastimien täytyy olla metallia. Menee hukkaan kallis muutossarja jos umpiot on jotain halpisrojua jossa on muoviset tummuneet heijastimet ja valokuviot mitä sattuu.
Tuo ännä lienee ihan ensimmäisiä sarjoja ? lokasuojat ja ohjaamon järjestelyt vähän siitä kielivät.

Komia pelihän se on ei siinä mitään. Kuormain on aika järeä tuonkokoiseen koneeseen, mut riittääpähän ulottuvuus.
Vapaa sana / Vs: Periantai pullo
: 09.11.07 - klo:22:19
Tulee kotimaista kannatettua, eli olvia mut mieluummin alecoqia. Sakun oluet on myös hyviä. Karhua sit jos koffin tuotteita pitää kannattaa.
Sivuja: 1 ... 659 660 [661] 662 663