Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 658 659 [660] 661 662 663

Viestit - Hervast

Mistä näitä Fendin hehkuttajia oikein sikiää ?

Ja miksi moinen fanaattinen asenne, traktoreitahan ne vain ovat, ei mitään pyhäinjäännöksiä...
Micropolaric tiivistettä lasille ruutalla ja hankaa karkealla tai pehmeällä sienellä liat pois. Huuhtelu vedellä ja kuivaus muovirunkoisella lastalla joka ei naarmuta laseja.

Fairyllä ja vaatteidenpesupulverilla lähtee lika mutta sanovat että rikkoo pintajännitystä ja ei kai sovi niin hyvin tiivisteille ja maalipinnoille. Kuskinpenkin pesaisin pyhinä pesupulverilla ja sillä läksi lika komeasti kun pesuvaahto ei auttanut mitään.
Metsätalous / Vs: Moottorisahat
: 29.12.07 - klo:20:43
Ekobensa lienee sitä synteettistä ? Olen ymmärtänyt että sitä saisi seisottaa tankissakin huoletta ilman pelkoa siitä että menee huonoksi.

Vaan miten tuo korjataan oikeasti? Onko vaijerivika vai miten sen kuoren on siinä venttiilissä tarkoitus olla kiinni? Se toimivampi vaijeri lienee muuten vaihdettu joskus - on ainakin päältäpäin eri näköinen.

Itte virittelin sen siten, että hioin sitä lukitusrengasta painavaa metallikantta ruuvinreikien kohdilta siten että lukitusrenkaaseen kohdistuu suurempi voima. toki seuraava ongelma oli kun ne 4? mm kierteet korkkasivat siitä kevytmetallisesta kakkarasta. Ratkaisu siihen oli tehdä kunnossa oleviin kierteisiin jatkoa ja korvaamalla se kiristyspultti kierretangon pätkällä ja kiinnitin sen kierretangon korkanneeseen päähän ruuvilukitteella. Sitten saa kiristää ihan huoletta.

Aikanaan tehtiin kaverin kanssa sellaiset vaijerinpäät noihin kuikan vaijereihin että kiinnitys päihin tapahtui pienillä top ruuveilla. Senjälkeen ei vaijereita ole kyllä katkeillutkaan.
Ihtellä on piharakennukset suht ojennuksessa, oikeastaan 30 vuotias asuintalo kaipaisi kipeimmiten pientä ehostusta. Toki aika sama kun ei ole naapureita eikä maantietä näköetäisyyden päässä.

Toki ainahan se omaakin silmää miellyttää kun pihapiiri on siisti.
Metsätalous / Vs: Moottorisahat
: 27.12.07 - klo:20:44
Kilo on paljon sahan painossa. Itte sahaan ms200:lla aina kun se on käytettävissä, 026 on aika karsean painoinen möykky siihen verrattuna. Pienempi saha täristää vähän enemmän käsiä, mut muuten teho riittää pikkutukkienkin tekoon mainiosti.

Käynti on varmempaa ms200:ssa kuin 026:ssa. Toki aivan huskin tasolle eivät mielestäni pääse.
Kyllä lattialämmitystaloon maalämpö kuulostaa suht järkevältä, ainakin ympärivuotinen säädettävyys ja lämmityksen automatisointi plussaa.

Konehallin osalta kannattaa miettiä tarviaako sitä pitää jatkuvasti lämpimänä vaiko vaan plussan puolella ja tarvittaessa nostaa lämmöt vaikkapa lämminilmakehittimellä jolla saa roskatkin poltettua. Tai pitää konehallista vaikkapa yhtä eristettyä huonetta lämpimänä ja loput hallin puolilämpimänä tai jopa kylmänä. Energian säästö vuositasolla näin erittäin suuri.
No onhan siinä eroa kyllä, oma Hakin pilkki taitaa painaa rapian päälle 700 kiloa...
Kyl niistä tuhtin maansiirtokärreistäkin on tiettävästi USSR laakereita vaihdeltu. Ainakin ensimmäisestä malliversiosta.
Onkohan kärrin geometriassa sitten jokin perustavanlaatuinen ongelma jos kärri on erikoisen kaatumisherkkä ? Ittellä Hakin 92 kaksipalkki metsävaunu ja en pidä sen huojakkuutta edes kuormain rungon päällä ongelmana, vaikkakin helposti sekin tyhjänä kaatuu jos pääsee huomio huonossa paikassa herpaantumaan. Toki vähänkin jos kuormaa saa pohjalle kyytiin ja varsinkin 4.5 metristä, niin sitten ei vähällä kaadu.

Mut ainahan se on pienempi paha jos kärri kaatuu eikä vie koko traktoria mukanaan...
Kyllä rahalle saa monesta autosta paljon enemmän vastinetta kuin noista 70 sarjan Volgista. Tuo 70 sarjan farkkuvolvo tuntuu olevan jonkinlainen statussymboli maalaisisännille täälläpäin, kait se homma toiminee samaten pohjanmaallakin. Nelivetosysteemit noissa on yksi vitsi, joskus tutkittiin pajalla hajonnutta jakolaatikkoa ja oli se aika kyhäys.
Itte en y-aisaa laittaisi tuon kokoluokan kärriin muutoin kuin jos sen kautta olisi johdettava veto taakse vo-akselin kautta ajovoimanulosotosta.

Eikös tuo kuormain jaksa nostaa kärrin jos se nujahtaa nurin ? Että sikäli olis monipuolisempi ratkaisu pistää kuormain tuppisovitteisiin ja kärri normaalisti vetokoukkuun.
Nastojen kesto riippuu todella paljon myös renkaista mihin ne asennetaan, Ykkösmallin palarenkaissa voivat pysyä nastat oikein hyvinkin, riparenkaissa ei niinkään hyvin...
Riparenkaissa ei oikein työkonenastat kestä, en tiiä sitten noista ruuvattavista. Itteltä ainakin lähti kesällä suurimmat saatavilla olevat työkonenastat etusista melko tarkkaan. Muuten olivat oikein mukavat ja pitävät, nastoja 2 per ripa ja jarrutettaessa tuli parhaimmillaan 8 viivaa jäähän.

Tuossa tilanteessa melkein itse valitsisin kevytketjut takapyöriin.
Kyllä se on pinttyneimmäkin keltavanteisen kuskin myönnettävä että Deeren suosio on syystäkin laskusuunnassa ja Massikka on kokoajan parantanut tuotteitaan. Massikkahan pääsi välillä hieman tippumaan kehityksen kelkasta, mutta taso paranee kokoajan.

Jontikan 20 sarja oli mielestäni selkeästi parempi valinta hinta/ominaisuus suhteeltaan kuin nämä uudemmat 30 sarjalaiset.
Sivuja: 1 ... 658 659 [660] 661 662 663